  • Data: 2012-01-20 11:11:58
    Temat: Re: Monitor - tanszy S-IPS czy drogi TN
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Problemem nie jest pokazanie całej przestrzeni barwnej przez TN.
    > Problemem jest jest równomierne odwzorowanie, szczególnie w ciemniejszej
    > części oraz zmienność kolorów (od kąta patrzenia).

    (...)

    Miło się czyta.

    Nurtuje mnie jednak pytanie: dlaczego wszyscy użytkownicy komputera
    MUSZĄ posiadać pełną, idealnie odwzorowującą rzeczywistość, paletę
    kolorów? Wiadomo, że nie muszą, ba - większość nawet nie wie, że ma
    upośledzony obraz.

    Podobnie jak z telewizją HD - bodaj 80-90% (nie pamiętam teraz
    dokładnie) testowanych nie widziało różnicy między obrazem HD i SD.

    Oczywiście są zawodowcy, którzy potrzebują super monitorów. Są
    zapaleńcy, którzy muszą mieć to, co najlepsze - bo tak! Jednak miażdżąca
    większość - ma to gdzieś. TN ma kilka ważnych zalet, a najważniejszą
    jest cena.

    Poza tym - doskonale pamiętam, gdy miałem Timexa 2048 (klon Spectruma) i
    monitor "bursztynowy", a wcześniej mały radziecki TV (czarno-biały). Ten
    bursztynowy monitor to było cudeńko w porównaniu do telewizora. Potem
    pecet - z czarno-białym monitorem 800x600 - znów rozkosz dla oczu.

    Gdyby wtedy mi ktoś tłumaczył zalety jakiejś matrycy polegające na
    niemal perfekcyjnym odwzorowaniu świata oraz opowiadał o
    nierównomierności doświetlenia - zapewne pukałbym się w czoło.

    Nie dajmy się zwariować, doceńmy niezwykłą technologię, która nas
    otacza. Nawet ta najgorsza obecnie przerasta możliwości percepcji
    większości z nas.