    From: "Jeremiasz" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Monitor sieci pod XP? (laptop z modemem 3G)
    Date: Thu, 12 Feb 2009 08:28:11 +0100

    > Nie wiem czy nc10 bedzie obslugiwal. Trzeba by poszukac czy wbudowany w to
    > modem ma chipset qualcomma.
    > A co do konfiguracji: w QPST nalezy dodac porty COM widoczne po wlozeniu
    > modemu.
    > W przypadku moich modemow pojawiaja sie dwa lub trzy porty.
    > Jak je dodalem w QPST to program sobie wykryl ze na danym porcie wisi taki
    > to a taki chipset i pokazal jego model - z tego wiadomo ze go obsluguje.
    > Same informacje odnosnie predkosci transmisji, parity nie sa istotne - ja
    > ustawilem 115200 8N1 i poszlo.
> [...]

    Muszę przyznać, że na 99% nie pojawiły się porty COM w netbooku (nie mam go
    teraz przy sobie) wynikające z zainstalowania w nim modemu HSDPA. Nie wiem
    teraz tylko czy to wynika, z tego że zaistalowany sterownik modemu ma
    okrojoną funkcjonalność (zawiera tylko komponenty niezbędne do uzyskania
    połaczenia internetowego bez instalacji portów COM), czy też muszę coś sam
    dokonfigurować? No popatrzę...

    JA