  • 1. Data: 2009-02-09 11:26:32
    Temat: Monitor sieci pod XP? (laptop z modemem 3G)
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    Witam,

    Do tej pory używałem telefonu z Windows Mobile i takiego fajnego monitora
    sieci CPS (Cell profile Switcher). Teraz mam laptopa z wbudowanym modemem
    UMTS i chciałbym zapytać czy jest w ogóle możliwe znalezienie podobnego
    funkcjonalnie programu chodzacego pod WinXP i wykorzystujęcego dane z tego
    modemu dla podejrzenia sieci GSM?

    Może ktoś z Państwa programuje pod Win i mógłby choćby teoretycznie
    podpowiedzieć, czy sa dostępne jakieś biblioteki, czy to razcej będzie
    zalezeć w każdym przypadku od konkretnego modemu? Pod Windows Mobile jest z
    tym trochę problemó, taka ogólna metodą dostępu jest biblioteka RIL, ale jak
    chce się bardziej penetrować, to już co telefon to inaczej. Może któryś
    kompilator ma coś, co by tutaj dało się wykorzystać?

    Pozdrawiam,
    JA

  • 2. Data: 2009-02-09 20:09:44
    Temat: Re: Monitor sieci pod XP? (laptop z modemem 3G)
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gmp3u2$6n1$2@news.dialog.net.pl, *Jeremiasz* wrote:

> [...]
    > znalezienie podobnego funkcjonalnie programu chodzacego pod WinXP i
    > wykorzystujęcego dane z tego modemu dla podejrzenia sieci GSM?

    Jak znajdziesz to sie pochwal bo tez szukam.
    Jedyne na co sie natknalem to QXDM i QPST - taki soft dla roznych urzadzen z
    chipami Qualcomma (czyli generalnie wiekszosc modemow GSM/UMTS na rynku).
    Ale ciezko sie tego uzywa i mi nie odpowiada - choc mozliwosci ma spore.
    Wolalbym cos mniejszego i ciut prostszego.
    Do ciezkich zadan to jest FTD Nokiowy :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-02-11 08:48:08
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

> [...]
    > spore.
    > Wolalbym cos mniejszego i ciut prostszego.
    > Do ciezkich zadan to jest FTD Nokiowy :)

    Dzięki za odzew przede wszystkim. Udało mi się ściągnąć oba pierwsze
    programy, niestety chyba chip w moim modemie (modem UMTS wbudowany w netbook
    Samsung NC10) jest nieobsługiwany, albo nie umiem skonfigurować samego
    programu. Właśnie - czy tam się gdzieś wybiera/ustawia rodzaj modemu GSM? Bo
    nigdzie nie zauważyłem - teraz wszystkie tabelki typu lista 'cells' są puste
    z góry na dół... czyli jakby w ogóle nie wykrywał modemu.

    Byłbym wdzięczny za wszelka pomoc, bo program faktycznie wydaje się mieć
    duże możliwości.

    Pozdrawiam,
    JA

  • 4. Data: 2009-02-11 19:13:12
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gmu3pq$eor$1@news.dialog.net.pl, *Jeremiasz* wrote:

> [...]
    > wybiera/ustawia rodzaj modemu GSM? Bo nigdzie nie zauważyłem - teraz
    > wszystkie tabelki typu lista 'cells' są puste z góry na dół... czyli

    Nie wiem czy nc10 bedzie obslugiwal. Trzeba by poszukac czy wbudowany w to
    modem ma chipset qualcomma.
    A co do konfiguracji: w QPST nalezy dodac porty COM widoczne po wlozeniu
    modemu.
    W przypadku moich modemow pojawiaja sie dwa lub trzy porty.
    Jak je dodalem w QPST to program sobie wykryl ze na danym porcie wisi taki
    to a taki chipset i pokazal jego model - z tego wiadomo ze go obsluguje.
    Same informacje odnosnie predkosci transmisji, parity nie sa istotne - ja
    ustawilem 115200 8N1 i poszlo.
    Potem juz odpalasz QXDM i calosc dziala - mozna wybierac screeny z
    prezentacja danych netmonitorowych.

  • 5. Data: 2009-02-12 07:28:11
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

> [...]
    > ustawilem 115200 8N1 i poszlo.
    > Potem juz odpalasz QXDM i calosc dziala - mozna wybierac screeny z

    Muszę przyznać, że na 99% nie pojawiły się porty COM w netbooku (nie mam go
    teraz przy sobie) wynikające z zainstalowania w nim modemu HSDPA. Nie wiem
    teraz tylko czy to wynika, z tego że zaistalowany sterownik modemu ma
    okrojoną funkcjonalność (zawiera tylko komponenty niezbędne do uzyskania
    połaczenia internetowego bez instalacji portów COM), czy też muszę coś sam
    dokonfigurować? No popatrzę...

    JA

  • 6. Data: 2009-02-13 17:37:49
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 12:26:32 +0100, Jeremiasz napisał(a):

> [...]
    > funkcjonalnie programu chodzacego pod WinXP i wykorzystujęcego dane z tego

    Nie jestem pewien, czy tego szukasz,ale istnieje taki dość uniwersalny
    kombajn, TopNetInfo:
    http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=9557&postday
    s=0&postorder=asc&start=0

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2009-02-18 08:24:01
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    > Nie jestem pewien, czy tego szukasz,ale istnieje taki dość uniwersalny
    > kombajn, TopNetInfo:
    > http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=9557&postday
    s=0&postorder=asc&start=0

    Dzięki za głos w mojej sprawie. Programik robi dobre wrażenie, dośc ciekawy,
    niestety przy włączaniu check-box'a komend AT robi się blue screen na moim
    Windowsie.
    Inna sprawa - gdy jest odpalony net na tym modemie, to wtedy w ogóle program
    nie może nawiązać połączenia z modemem. Czy to ogólna cecha modemów GSM?

    Pozdr;
    JA

  • 8. Data: 2009-02-18 21:25:33
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gnggk2$krm$1@news.dialog.net.pl, *Jeremiasz* wrote:

> [...]
    > Inna sprawa - gdy jest odpalony net na tym modemie, to wtedy w ogóle
    > program nie może nawiązać połączenia z modemem. Czy to ogólna cecha

    kwestia tego jak sie komunikujesz z modemem.
    Jesli korzystasz z elementu modem w windows i w nim zestawiasz polaczenie
    (Dial Up Netw).
    To mozesz sie dalej z modemem komunikowac po COMach.
    Natomiast jesli zestawiasz polaczenie poleceniami AT to wtedy po tym samym
    COMie nie moze dzialac inna aplikacj.

    UStaw sobie polaczenie Dial UP na modem ktory masz - nr *99# i dodaj
    polecenie konfigurujace apn, wtedy ta powyzsza aplikacja i inne (np. MDMA)
    beda sie mogly z modemem komunikowac po COMie.

    Ogolnie to korzystanie z jakis dziwnych aplikacji (Blueconnect manager, Play
    online, iPlus costam) do zestawiania polaczen to porazka.
    Lepiej zainstalowac sterowniki i korzystac z windowsowych DialUpNetworking.