  • 21. Data: 2009-09-07 20:00:48
    Temat: Re: Monitor: który lepszy?
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 7 Sep 2009 21:09:04 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Skąd to wierz? Akurat czytałem o przypadku LCD, że obraz się utrwalił.

    Stare TN miały taką przypadłość, ale po czasie znikającą. Na plazmie
    wystarczyło zostawić na godzinę nieruchomy obraz i już na zawsze mieć go
    widocznego. W nowszych modelach jest stosowany układ zapobiegający temu,
    ale z kolei robi to za pomocą migotania obrazu. W TV jest to do przyjęcia.
    W monitorach nijak.

  • 22. Data: 2009-09-07 21:31:37
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    ?/?
    > Skąd to wierz? > --
    > Jeżeli nie potrafisz skonfigurować NOD32, aby nie wysyłał śmieci
    > to lepiej nic nie pisz, gdyż nie jesteś obdarzony inteligencją.

    Co Twój "obdarzony inteligencją" umysł mówi Ci o słowie "wierz"

    --
    marfi

  • 23. Data: 2009-09-08 05:26:41
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    > to drga gaz - vide budowa matrycy plazmowej - zle sie na nie patrzy. Za to
    > jako TV jest nie do pobicia przez LCD :-)

    Nie do pobicia? Też wolę, ale opinia chyba kontrowersyjna... No bo czemu plazmy
    są mniej popularne? Cena? Czemu na forach o TV trwają niekończące się spory nad
    wyższością jednego nad drugim i odwrotnie. Ci których nie stać na plazmę próbują
    udowodnić sobie i światu, że nie są gorsi? Ale przecież i cenowo teraz już aż
    takich różnic nie ma. Wnioski są zwykle takie, że to kwestia gustu....

    Pytałem o kontrast dla CRT. Zdziwiło mniem że taki mały (1:1600).

    A jak to wygląda dla plazm?

    Dzięki,

    latet

  • 24. Data: 2009-09-08 05:31:31
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    > Bo jeśli porównujesz z tanimi monitorami na matrycach TN, to faktycznie, w tv
    > jest znacznie lepiej. Ale monitory też się robi na matrycach *VA, naktórych
    > są telewizory oraz IPS, które pod względem kątów są nawet lepsze od *VA (ale
    > mają trochę wyższy punkt czerni, a więc ciut słabszy kontrast).

    Czyli jeśli grafik-amator chce sobie czasem w ciemności nocy obejrzeć na swoim
    wypasionym kompie film, to raczej powienien kupić coś na *VA (co zamiast
    gwiazdki?) niż IPS? No, chyba, że do filmu zasiądzie kilka osób (różne kąty), to
    jednak IPS, a ewentualne świecenie czarnych pasów trzeba równoważyć zwiększeniem
    dawki piwa, lub zapaleniem jakiejś lampki. Dobrze wywnioskowałem?

    latet

  • 25. Data: 2009-09-08 06:42:43
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Nie do pobicia? Też wolę, ale opinia chyba kontrowersyjna... No bo czemu
    > plazmy są mniej popularne?

    To ze cos jest mniej popularne nie znaczy ze jest gorsze w jakimkolwiek
    aspekcie - to sa 2 rozne rzeczy.

    O lepszosci TV plazmowych tylko wtracilem i nie chce tego kontynuowac bo to
    za duzy offtop...

    Pozdr.

  • 26. Data: 2009-09-08 09:19:23
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-08 07:31:31 +0200, "Latet" <l...@x...pl> said:

    > Czyli jeśli grafik-amator chce sobie czasem w ciemności nocy obejrzeć
    > na swoim wypasionym kompie film,

    Grafik-amator jeśli chce w miarę widzieć nad czym pracuje, to i tak
    powinien omijać szerokim łukiem wszelkie TN - choćby dlatego, że oprócz
    gównianych kątów i wykręconego w kosmos podświetlania, te matryce mają
    oszukane "16 mln. kolorów" (6-bit z ditheringiem).

    > to raczej powienien kupić coś na *VA (co zamiast gwiazdki?)

    M, P lub S-P - w zależności od producenta. Różnice nie są jakieś kolosalne.

    > niż IPS?

    A to zależy, czy różnica na poziomie 0.15, a 0.25 ma dla kogoś
    znaczenie. Dramatyczną bym jej nie nazwał. Zresztą obecnie IPSy są w
    mniejszości i wybór nie jest jakiś szczególnie duży, *VA jest więcej.

    IMHO przesada.

    de Fresz

  • 27. Data: 2009-09-08 09:22:42
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-07 22:00:48 +0200, "Leszek K."
    <l...@n...pl> said:

    > Stare TN miały taką przypadłość, ale po czasie znikającą.

    Nie tylko. Była seria IPS (od bodaj LG), ktora również cierpiała na
    taką przypadłość - zastosowane np. w Applowskich Cinema Dspl 20 i 23".
    Ale realnie wymagało to wyświetlania tego samego obrazu przez ładnych
    parę(naście) godzin (przy wyłączonym usypianiu i wygaszaczu).

    de Fresz

  • 28. Data: 2009-09-08 09:24:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-07 19:40:31 +0200, Grzegorz Brycki <g...@o...pl> said:

    > Edycja tekstu, oglądanie stron www, czytanie tekstu, programowanie -
    > szczególnie że pracował będę de facto na 2 monitory - jeden laptopowy,
    > a drugi właśnie ten. Ma być tak że na górze np. edytuję kod - widzę go
    > wtedy .... w cholerę linijek i to jest mega wygoda, na dole edytuję
    > stronę www i ewentualnie coś innego.

    A dlaczego nie obok? Na 1200 px wysokości można zmieścić w pip linijek
    kodu. BTW - próbowałeś już pracować z 24" w pionie, czy tak tylko
    zgadujesz?

    > Kwestia zastosowania - do TV i filmów na pewno się nie przyda

    I jeszcze do tysiąca innych zastosowań.

    de Fresz

  • 29. Data: 2009-09-08 11:51:38
    Od: vDon <v...@o...eu>

    de Fresz wrote:

> [...]
    > realnie wymagało to wyświetlania tego samego obrazu przez ładnych
    > parę(naście) godzin (przy wyłączonym usypianiu i wygaszaczu).

    Efekt tymczasowego "utrwalania" niektórych fragmentów obrazu występował
    również czasem w matrycach *VA np. we wspomnianym wcześniej Dell 1905FP
    (wersja z matrycą AUO). Prawdopodobnie było to wynikiem zastosowania
    dopalacza (overdrive) starszej generacji.

  • 30. Data: 2009-09-08 16:57:16
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    > Grafik-amator jeśli chce w miarę widzieć nad czym pracuje, to i tak powinien
    > omijać szerokim łukiem wszelkie TN

    No, to akurat dobrze wiem, w ogóle nikomu TN bym nie polecił... Nieznoszę.

    latet