  • 11. Data: 2009-09-07 05:57:30
    Temat: Re: Monitor: który lepszy?
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    Przyszło mi do głowy głupie chyba pytanie - dlaczego nie ma (?) monitorów...
    plazmowych? W TV plazmowych chyba nie ma wszak problemów z czernią, ani z kątami
    widzenia...

    P.S.
    W ogóle to dlaczego nawet tanie telewizory LCD mają kąty widzenia lepsze niż
    monitory? (takie miałem wrażenia spacerując po MediaMarkt i oglądając wszelkie
    wystawione ekrany pod bardzo różnymi kątami patrzenia).

    Dzięki,

    latet

  • 12. Data: 2009-09-07 07:13:32
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    > 0.30 cd/m2 3-letni panoramiczny monitor HP F2105 (dopalana matryca *VA,
    > nominalny kontrast 1000:1, rzeczywisty j. w. ~270x)
    >
    > 0.12 cd/m2 2-letni domowy monitor Samsung 971P (dopalana matryca *VA,
    > nominalny kontrast 1500:1, rzeczywisty j. w. ~650x)

    A jaki rzeczywisty kontrast i jasność czerni miały sensowne monitory CRT? Choćby
    orientacyjnie.

    Dzięki,

    latet

  • 13. Data: 2009-09-07 09:03:32
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-07 07:57:30 +0200, "Latet" <l...@x...pl> said:

    > W ogóle to dlaczego nawet tanie telewizory LCD mają kąty widzenia
    > lepsze niż monitory?

    Uważaj na nisko przelatujące kwantyfikatory ;-)
    Bo jeśli porównujesz z tanimi monitorami na matrycach TN, to
    faktycznie, w tv jest znacznie lepiej. Ale monitory też się robi na
    matrycach *VA, naktórych są telewizory oraz IPS, które pod względem
    kątów są nawet lepsze od *VA (ale mają trochę wyższy punkt czerni, a
    więc ciut słabszy kontrast).

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-09-07 09:09:02
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-07 09:13:32 +0200, "Latet" <l...@x...pl> said:

    > A jaki rzeczywisty kontrast i jasność czerni miały sensowne monitory
    > CRT? Choćby orientacyjnie.

    Czerń w okolicach 0,05-0,1 cd/m2, co przy maksymalnym podświetlniu
    gdzieś w pobliżu 90m cd/m2 (nie każdy CRT tyle wyciągał), daje kontrast
    na poziomie 900:1, do powiedzmy 1600:1.

    de Fresz

  • 15. Data: 2009-09-07 10:20:42
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    de Fresz pisze:

    > Pivot w dużej panoramie? Zupełnie bez sensu.

    Mam 24" z piwotem i jestem z tego zadowolony. Niedoborów sensu nie
    stwierdziłem.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 16. Data: 2009-09-07 10:37:47
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-07 12:20:42 +0200, mirekm <m...@g...pl> said:

    > Mam 24" z piwotem i jestem z tego zadowolony. Niedoborów sensu nie
    > stwierdziłem.

    Też mam i użyłem ze 2 razy dla eksperymentu. Totalnie nieergonomiczne
    oraz upierdliwe, nie wspominając o zupełnej sprzeczności z ludzką
    fizjologią widzenia. Ale widać degustibusy.

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-09-07 17:40:31
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    de Fresz pisze:

    > Pivot w dużej panoramie? Zupełnie bez sensu.

    Edycja tekstu, oglądanie stron www, czytanie tekstu, programowanie -
    szczególnie że pracował będę de facto na 2 monitory - jeden laptopowy, a
    drugi właśnie ten. Ma być tak że na górze np. edytuję kod - widzę go
    wtedy .... w cholerę linijek i to jest mega wygoda, na dole edytuję
    stronę www i ewentualnie coś innego.

    Kwestia zastosowania - do TV i filmów na pewno się nie przyda

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 18. Data: 2009-09-07 18:40:20
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Latet" <l...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Przyszło mi do głowy głupie chyba pytanie - dlaczego nie ma (?)
    > monitorów... plazmowych? W TV plazmowych chyba nie ma wszak problemów z
    > czernią, ani z kątami widzenia...

    Plazma do obrazu statycznego sie nie nadaje. Obraz ma tendencje do
    utrwalania sie, poza tym piksele z bliska w plazmie lekko drgaja a wlasciwie
    to drga gaz - vide budowa matrycy plazmowej - zle sie na nie patrzy. Za to
    jako TV jest nie do pobicia przez LCD :-)

    Pozdr.

  • 19. Data: 2009-09-07 18:56:13
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

  • 20. Data: 2009-09-07 19:09:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości grup
    > Plazma do obrazu statycznego sie nie nadaje. Obraz ma tendencje do
    > utrwalania sie

    Skąd to wierz? Akurat czytałem o przypadku LCD, że obraz się utrwalił.