  • 11. Data: 2010-12-19 17:55:37
    Temat: Re: Monitor biurowy do 2000 zł
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 18:16:20 +0100, Arkadiusz Dymek
    <a...@n...bedzie> wrote:

    >Na tym złomie co mam teraz nie pomaga. Tzn literki są większe, ale
    >jakość obrazu taka, jakbym go mydłem wysmarował... To staroć z 2003
    >roku, więc niewiele potrafi. Choć jedno muszę mu przyznać - ani jednego
    >bad pixela do tej pory.
    A wybierz taką, że ustawiona rozdzielczość będzie połową
    rozdzielczości matrycy (np monitor ma 1920x1200 to wybierz 800x600) i,
    jak się da, wybierz takie skalowanie aby monitor nie rozciągał obrazu
    do kształtu monitora tylko wyświetlał wycentrowany obraz.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 12. Data: 2010-12-19 17:59:20
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 12/19/2010 6:55 PM, Grzegorz Krukowski wrote:

> [...]
    > jak się da, wybierz takie skalowanie aby monitor nie rozciągał obrazu
    > do kształtu monitora tylko wyświetlał wycentrowany obraz.

    Ten staroć ma 1280x1024, skalowanie tylko przez rozciąganie, a soft z
    którym mam największy niestety został napisany z założeniem, że korzysta
    się z dużego monitora - dużo okienek, tabelka ala excel, już przy tej
    rozdzielczości muszę się sporo naprzewijać. Nowy monitor zresztą i tak
    muszę kupić, bo zaczynają świetlówki szwankować, no i jednak 1280x1024
    to dla mnie za mało. Potrzebuję 1920x1200, najlepiej z piwotem.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 13. Data: 2010-12-20 10:08:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-18 21:04:53 +0100, Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> said:

    > Szukam dla siebie monitora do zastosowań powiedzmy to ogólnobiurowych
    > (programowanie, tłumaczenie, edytory tekstu, trochę oprogramowania
    > specjalistycznego z którym najwięcej problemów, ale o tym zaraz).
    > Wymagania: 1920x1200, duża ergonomia i małe zmęczenie oczu.

    Poleciłbym HP LP2475w, ale do Twoich zasotosowań może być lekko
    upierdliwy, bo to szerokogamutowiec - choć jeśli komuś nie
    przeszkadzają zbyt nasycone kolorki w większości aplikacji, to da się z
    tym żyć. Na podświetlaniu minimalnym schodzi do ok. 70-80 cd/m2 i
    świeci to stabilnie. Są lekkie rozrzuty jakościowe, ale dla osób bez
    fioła na punkcie idealnego obrazu - da się żyć. Co ważne, ten monitor
    to nie jest TN, tylko H-IPS (najlepsze kąty widzenia). Osobiście bym
    sugerował brać jednak coś na IPSie lub *VA, przy tym budżecie powinno
    się spokojnie znaleźć. I 24" z rozdziałką 1920x1200 są bardzo
    komfortowe do pracy, nie wiem skąd pomysły o zbyt małej plamce - jeśli
    ktoś tak uważa, to oznacza że i tak najpewniej ma problemy ze wzrokiem
    i powinien udać się czym prędzej do okulisty.

    de Fresz

  • 14. Data: 2010-12-21 08:09:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest wspominany w testach: możliwość znacznego przyciemnienia obrazu.
    > Wskazana jest też duża plamka, bo niestety część oprogramowania, w którym
    > przychodzi mi pracować jest napisana fatalnie: ma stałą czcionkę (jakaś
    > malizna typu courier 8), do tego kiepsko reaguje na zmiany dpi.
    > Wierność kolorystyczna jest mniej ważna, poza pracą sporadycznie będę na
    > tym filmy oglądał. Pewno czasem w coś zagram, ale karta graficzna szału
    > nie robi, więc wysoki framerate bez smużenia do niczego mi nie jest
    > potrzebny. Zresztą w tej chwili pracuję na stareńskim NFrenie 18", od

    Tego mam, troche ciemny.

    > albo
    > NEC MultiSync EA261WM 26"
    > Macie jakieś doświadczenie z pierwszej ręki odnośnie tych monitorów? Albo
    > możecie polecić coś innego?

    Dell Alienware AW2310 co prawda 23 cale ale mozliwosc podlaczenia 3d vision.

  • 15. Data: 2010-12-21 09:51:34
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 12/21/2010 9:09 AM, Ghost wrote:

    > Tego mam, troche ciemny.

    Jak ciemny, to w sam raz dla mnie.

    > Dell Alienware AW2310 co prawda 23 cale ale mozliwosc podlaczenia 3d
    > vision.

    A ten odpada. 3D do niczego mi nie potrzebne, do tego rozdzielczość nie ta.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 16. Data: 2010-12-21 10:24:48
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-19 02:08, Pszemol pisze:
    > Nie wiem jakie Ty Arku chcesz pornole w tym biurze oglądać
    > ale ja niedawno, we wrześniu kupiłem używaną 19-tkę Della
    > w stanie idealnym za 360zł... Obraz jest jak żyleta przez DVI.
    >
    > Nie wyobrażam sobie oglądania 26" ekranu na biurku...
    > Jakie duże masz to biurko? Z jakiej odległości na monitor patrzysz?

    Ja mam biurowo 24 cale 1920x1200 (HP LP2465) i nie wyobrażam sobie nic
    mniejszego (a przydałoby się trochę większe do 2 kartek A4 w wordzie.

  • 17. Data: 2010-12-21 11:07:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jak ciemny, to w sam raz dla mnie.

    > A ten odpada. 3D do niczego mi nie potrzebne, do tego rozdzielczość nie
    > ta.

    Etam, 120 piklsi Cie nie zbawi ;-)

  • 18. Data: 2010-12-24 09:25:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2010, Ghost wrote:

    > Dell Alienware AW2310 co prawda 23 cale ale mozliwosc podlaczenia 3d vision.

    Akurat "3D" raczej muszą być projektowane do pracy z dużą jasnością
    (przy pracy okularów należy liczyć się że do oka dociera 1/3 światła
    albo mniej - bo nie dość, że na każde oko musi przypadać mniej niż
    1/2 czasu widoczności, to LCD tłumi również kiedy "przepuszcza").
    Z tego powodu nie oczekiwałbym dobrego spełnienia warunku "możliwość
    silnego przyciemnienia" :) (było w pytaniu).
    Acera 245HQ mam do *normalnej* pracy ustawionego na "brightness=0".
    Z "ciemnym" bym tego ustawienia nie kojarzył :)

    pzdr, Gotfryd