  • 1. Data: 2010-12-18 20:04:53
    Temat: Monitor biurowy do 2000 zł
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    Szukam dla siebie monitora do zastosowań powiedzmy to ogólnobiurowych
    (programowanie, tłumaczenie, edytory tekstu, trochę oprogramowania
    specjalistycznego z którym najwięcej problemów, ale o tym zaraz).
    Wymagania: 1920x1200, duża ergonomia i małe zmęczenie oczu. Z tym drugim
    niestety wiąże się parametr, którym raczej nikt się nie chwali i rzadko
    jest wspominany w testach: możliwość znacznego przyciemnienia obrazu.
    Wskazana jest też duża plamka, bo niestety część oprogramowania, w
    którym przychodzi mi pracować jest napisana fatalnie: ma stałą czcionkę
    (jakaś malizna typu courier 8), do tego kiepsko reaguje na zmiany dpi.
    Wierność kolorystyczna jest mniej ważna, poza pracą sporadycznie będę na
    tym filmy oglądał. Pewno czasem w coś zagram, ale karta graficzna szału
    nie robi, więc wysoki framerate bez smużenia do niczego mi nie jest
    potrzebny. Zresztą w tej chwili pracuję na stareńskim NFrenie 18", od
    którego chyba wszystko będzie lepsze.

    Moje typy obecnie to:
    iiyama ProLite E2607WS-B1 26"
    albo
    NEC MultiSync EA261WM 26"
    Macie jakieś doświadczenie z pierwszej ręki odnośnie tych monitorów?
    Albo możecie polecić coś innego?

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 2. Data: 2010-12-19 01:08:01
    Temat: Re: Monitor biurowy do 2000 zł
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Nie wiem jakie Ty Arku chcesz pornole w tym biurze oglądać
    ale ja niedawno, we wrześniu kupiłem używaną 19-tkę Della
    w stanie idealnym za 360zł... Obraz jest jak żyleta przez DVI.

    Nie wyobrażam sobie oglądania 26" ekranu na biurku...
    Jakie duże masz to biurko? Z jakiej odległości na monitor patrzysz?

  • 3. Data: 2010-12-19 01:21:51
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 12/19/2010 2:08 AM, Pszemol wrote:
> [...]
    >
    > Nie wyobrażam sobie oglądania 26" ekranu na biurku...
    > Jakie duże masz to biurko? Z jakiej odległości na monitor patrzysz?

    Przy 1920x1200 to jednak te piksele takie wielkie chyba nie będą. Plamka
    rzędu 0,30 powinna być do przeżycia. Spędzam niestety przy tym pudle w
    cholerę czasu, więc wolę oczy oszczędzać - zwłaszcza, że często muszę
    ślepić sie w czcionkę ósemkę. Skądinąd to 26 cali to nie jest warunek
    konieczny, może być i mniej, ale ergonomia jest dla mnie sprawą
    kluczową. Przede wszsystkim żadnych falowań podświetlenia przy
    maksymalnym obniżeniu jasności - o tym niestety w żadnym teście nikt nie
    pisze, wszyscy skupiają się na odwzorowaniu barw, które mają dla mnie
    znaczenie zdecydowanie drugorzędne. Budżet - trzeciorzędne.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 4. Data: 2010-12-19 08:38:43
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości
> [...]
    > niestety wiąże się parametr, którym raczej nikt się nie chwali i rzadko
    > jest wspominany w testach: możliwość znacznego przyciemnienia obrazu.

    Pracuje przy EIZO FlexScan S2231W. Nie jest męczący, ma doskonały obraz.
    Tylko że to jest 22 cale i 1680x1050.
    Gdyby nie rozdziałka...

    Przy 1920 to faktycznie co najmniej 24 cale.
    Ale fakt, nie wyobrażam sobie pracy przy 26 calach.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-12-19 08:49:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tylko że to jest 22 cale i 1680x1050.
    > Gdyby nie rozdziałka...
    >
    > Przy 1920 to faktycznie co najmniej 24 cale.

    23

    > Ale fakt, nie wyobrażam sobie pracy przy 26 calach.

    Ja nie musze wyobrazac sobie, mam taki. Klopot jest tylko przy czytaniu
    szerokiego tekstu (np. wiki).

  • 6. Data: 2010-12-19 09:56:34
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 18-12-2010 21:04, Arkadiusz Dymek pisze:
    > Szukam dla siebie monitora do zastosowań powiedzmy to ogólnobiurowych
    > (programowanie, tłumaczenie, edytory tekstu, trochę oprogramowania
    > specjalistycznego z którym najwięcej problemów, ale o tym zaraz).

    Jeśli faktycznie potrzebujesz monitor do tego co piszesz to lepiej kup
    dwa 22' monitory.

  • 7. Data: 2010-12-19 11:09:51
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 12/19/2010 10:56 AM, CUT_INZ wrote:

    > Jeśli faktycznie potrzebujesz monitor do tego co piszesz to lepiej kup
    > dwa 22' monitory.

    Drugi mniejszy już mam, więc do materiałów pomocniczych typu okienko
    debugu, słowniki czy referencyjny pdf starczy. Potrzebuję głównego,
    dużego ekranu roboczego. Pewno skończy się na tym, że pooglądam sobie w
    sklepie, ale to zawsze mało wiarygodne, bo przy sklepowym oświetleniu
    wszystko wygląda inaczej.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 8. Data: 2010-12-19 11:26:23
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-12-18 21:04, Arkadiusz Dymek pisze:
> [...]
    > albo
    > NEC MultiSync EA261WM 26"
    > Macie jakieś doświadczenie z pierwszej ręki odnośnie tych monitorów?

    Używam:
    Samsung 226BW 22cale 1680x1050
    Samsung P2770HD 27cali 1920x1080
    LG W2600H 26cali 1920x1200

    Wszystkie trzy b.dobre(szczególnie ten ostatni polecam do tego o czym
    piszesz).
    Wszystkie trzy dają się przyciemnić do długotrwałej pracy z tekstem.
    Przy 1920 nie wyobrażam sobie pracy na mniejszym niż 26
    calach(Szczególnie w Windows bo w Linux'ie to jeszcze daje rade na 24).

    miab

  • 9. Data: 2010-12-19 17:02:57
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 02:21:51 +0100, Arkadiusz Dymek
    <a...@n...bedzie> wrote:

    A nie pomaga praca na niższej rozdzielczości i włączenie skalowania w
    monitorze?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2010-12-19 17:16:20
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 12/19/2010 6:02 PM, Grzegorz Krukowski wrote:
    > On Sun, 19 Dec 2010 02:21:51 +0100, Arkadiusz Dymek
    > <a...@n...bedzie> wrote:
    >
    > A nie pomaga praca na niższej rozdzielczości i włączenie skalowania w
    > monitorze?

    Na tym złomie co mam teraz nie pomaga. Tzn literki są większe, ale
    jakość obrazu taka, jakbym go mydłem wysmarował... To staroć z 2003
    roku, więc niewiele potrafi. Choć jedno muszę mu przyznać - ani jednego
    bad pixela do tej pory.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh