  • Data: 2009-10-25 16:07:07
    Temat: Re: Monitor NEC P221W S-PVA - czy to dobry wybór?
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    Yogi(n) pisze:
    > Nie upieram się przy sprzetowej kalibracji, chodzi mi raczej o możliwość
    > *dobrego* wykalibrowania kolorów i zakup najlepszego monitora do
    > zastosowań domowego DTP (ze szczególnym uwzględnieniem obróbki zdjęć)

    Nie "wykalibrowania", a "skalibrowania" jesli już. Skad u licha ten
    neologizm, bijacy ostatnio rekordy populatności?

    > Nie chciałbym wydać powiedzmy 2,5 tysiąca,
    > jeżeli za 3 można mieć coś znacząco lepszego.

    Eizo S2233W, S2243W. Nic lepszego nie ma na rynku w kategorii do 3 tys zł.

    > W pierwszym poście zapytałem na czym polega sprzętowa kalibracja w tym
    > modelu, bo przy innych w podobnym przedziale cenowym o tym nie
    > wspominają. A skoro nie ma żadnego wbudowanego urzadzenia wspomagającego
    > ten zabieg i trzeba użyć zewnętrznego kalibratora, to, jak rozumiem, nie
    > różni się on od innych tej samej klasy

    Często popełnianym nieporozumieniem jest kojarzenie użycia kalibratora,
    czyli dodtkowego sprzętu ze sprzętową kalibracją. Nic bardziej mylnego.
    Do każdej kalibracji jest potrzebny kalibrator, praktycznie nie da się
    tego zrobić inaczej. Kalibracja sprzętowa różni sie tym od programowej,
    ze pierwsza polega na korekcji w sprzęcie (monitorze), a druga w tablicy
    koloru karty graficznej czyli w oprogramowaniu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!