  • 11. Data: 2012-01-06 00:45:30
    Temat: Re: Monitor 22-24 cale
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 06.01.2012 01:02, GLaF pisze:
    > Niby w czym TN jest lepsza do tekstu od S-PVA?

    Nie tyle problem w wyborze matryc, tylko w tym, że tańsze matryce z
    reguły siedzą w tańszych, prostszych konstrukcyjnie monitorach. Krojenie
    kosztów to m.in. brak kompensacji niekorzystnej naturalnej
    charakterystyki jasności i bardzo ograniczona regulacja. Takie monitory
    niespecjalnie nadają się do zastosowań ogólnych a szczególnie ze
    statycznym obrazem, tekstem z powodu dużej "agresywności" obrazu i
    silnego męczenia wzroku.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 12. Data: 2012-01-06 23:01:27
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Fedor" <n...@m...ru> napisał w wiadomości

    > planuje zakup monitora 22-24 cale

    A nikt nie wspomniał o rozdzielczości i co się z tym wiąże, proporcjach.
    W domu mam 24" 1920x1200, w pracy 24" 1920x1080 i niech mi nikt nie mówi, że
    to niewielka różnica.
    Gdybym dzisiaj miał kupować monitor, to dopłaciłbym nawet 200 zł do tych
    dodatkowych 120 pikseli i mniej rozdeptanej proporcji.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2012-01-07 20:17:38
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-01-07 00:01, jwzw pisze:
    > A nikt nie wspomniał o rozdzielczości i co się z tym wiąże, proporcjach.

    Do pracy jak najbardziej 16:10 ale w domu to już raczej 16:9
    Zdarza się jeszcze że nie ma opcji "powiększ" a tylko "pełny ekran"
    (wypełnij ekran) Czy to na www czy podłączając tuner sat.
    16:9 jest bezpieczniejszy.
    Oczywiście jeśli deformacja obrazu jest ważna. Dla mnie jest ważna. :-)

    PS. Ja osobiście czekam na 27" w jakichś rozsądnych pieniądzach :-)

  • 14. Data: 2012-01-08 19:15:24
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Do pracy jak najbardziej 16:10 ale w domu to już raczej 16:9

    Nie zgodzę się.
    Po pierwsze zależy kto gdzie dłużej pracuje, a po drugie, wg mnie nic tak
    nie wkurza jak codzienna zmiana z 16:10 na 16:9.
    Może to jest tylko moje odczucie, ale skoro wnerwia mnie to już od roku i
    nie przechodzi, to
    coś w tym jest.

    > Zdarza się jeszcze że nie ma opcji "powiększ" a tylko "pełny ekran"

    To już wynika ze skąpstwa przy zakupie i nieprzygotowania przed nim. Tak czy
    siak widziały gały co brały.

  • 15. Data: 2012-01-08 19:30:58
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-01-08 20:15, jwzw pisze:
    wg mnie nic tak
    > nie wkurza jak codzienna zmiana z 16:10 na 16:9.

    Chciałbym mieć tylko takie problemy :-)
    Zdarza mi się pracować na 16/9, 16/10, 4/3+4,3 i jakoś żyję :-)

    > To już wynika ze skąpstwa przy zakupie i nieprzygotowania przed nim. Tak
    > czy
    > siak widziały gały co brały.
    Często oglądam tv z www. Nawet najlepiej wyposażony monitor nic nie da
    jak programiści nie przewidzieli 16/10. Ale każdy ogląda to co ogląda :-)

    PS. Pewnie można pokombinować z nienatywnymi rozdzielczościami ale to
    druciarstwo jakieś :-)

  • 16. Data: 2012-01-08 19:36:23
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Do typowych zastosowań przepłacanie za matrycę lepszą niż TN
    > nie ma specjalnego sensu. A do czytania i pisania tekstu TN
    > jest nawet lepsze, niż inne matryce.
    Z całym szacunkiem, ale ty kolega pojechał mocno. Może ja mam jakiś inny
    wzrok, ale prosty S-ips - moim zdaniem - uwidacznia wady monitorów LCD
    ( w porównaniu do CRT), ale nie są one uciążliwe. Natomiast w
    przeciętnym TN, w chwili gdy patrzę na niego z wygodnej mi odległości (
    troszkę wiecęj niż przekątna) czerń jest na środku ekranu, po rogach
    odcienie fioletu. Nie chodzi tu o odwzorowanie kolorów, tylko o ciemne
    sceny w filmach, obrazki/fotki gdzie tło jest ciemne....
    Oczywiście że do napisania prostego tekstu wystarczy każdy monitor, w
    tym telewizor, dowolny linuks i procesor tekstu od Googla, ale jak już
    ktoś pyta, a my radzimy, to trzymajmy pewien poziom, wyższy niż zasilacz
    za 25zł.

    ToMasz

  • 17. Data: 2012-01-08 22:25:42
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    > Chciałbym mieć tylko takie problemy :-)
    > Zdarza mi się pracować na 16/9, 16/10, 4/3+4,3 i jakoś żyję :-)

    Mi też się zdarza, ale tamto stało się rutyną i dlatego jest denerwujące.

    > Często oglądam tv z www. Nawet najlepiej wyposażony monitor nic nie da jak
    > programiści nie przewidzieli 16/10. Ale każdy ogląda to co ogląda :-)

    Trochę nie rozumiem Twoich problemów. Przełącz proporcje na 1:1 i jest OK
    mino, że 120 pikseli leży sobie spokojnie odłogiem.

  • 18. Data: 2012-01-09 07:28:50
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości

    > Niby w czym TN jest lepsza do tekstu od S-PVA?

    W cenie.
    Poważnie zaś to, może nie jestem wymagający,
    ale nie widzę różnicy przy pracy z TN
    Choć na stałe pracuje z NEC 1970NX,
    sporadycznie na TN, nie widzę różnicy
    (oprócz ewidentnie; kątów, widoczność i odbarwienie,
    nie istotne przy pracy "na wprost" - dla mnie)

    Artur(m)

  • 19. Data: 2012-01-09 07:51:51
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > sporadycznie na TN, nie widzę różnicy
    > (oprócz ewidentnie; kątów, widoczność i odbarwienie,
    > nie istotne przy pracy "na wprost" - dla mnie)

    1970NX to S-IPS, a nie S-PVA.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 20. Data: 2012-01-09 09:18:03
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-01-08 23:25, jwzw pisze:

    > Trochę nie rozumiem Twoich problemów. Przełącz proporcje na 1:1 i jest
    > OK mino, że 120 pikseli leży sobie spokojnie odłogiem.

    Zależy kto co ogląda :-)
    Na www np. nie ma 1:1, jest full i koniec (a film leci 16/9) Raczej nie
    przypuszczam żeby "programiści" zawracali sobie głowę w przyszłości
    jakimś niszowym formatem 16/10 :-)
    Wiem można zrzucić na hdd i obejrzeć normalnym odtwarzaczem z pełną
    funkcjonalnością tylko po co? :-)