    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Moment obrotowy zawiasów laptopa
    Date: Tue, 21 Jan 2014 12:47:56 +0100

    Dnia 2014-01-21, o godz. 11:01:20
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(a):

    > Cześć
    > Dostałem do reanimacji starego laptopa HP Compaq 6720. Zawiasy są

    Stary jak stary. Ja tam mam 6720s z dyskiem zmienionym na SSD plus 4GB
    pamięci i pod Win8 czy Ubuntu chodzi bezproblemowo.

    > wyłamane z pokrywy a jeden ma nawet ułamany "wąs". Sądzę że to
    > nastąpiło dlatego że za ciężko zaczęły chodzić. Z trudem je
    > przekręcam w palcach. Czy ktoś zna jakiś domowy sposób oceny czy
    > zawias kręci się z właściwym momentem obrotowym? Albo chociaż wie
    > jaki moment (w kGm) jest poprawny? Na dobitkę moje zawiasy obracają
    > się z momentem zmiennym w funkcji kąta obrotu. Ma tak być czy to
    > efekt zużycia?

    Efekt zużycia. Jak zaczęły ciężko chodzić trzeba było wtedy rozebrać,
    wyczyścić i przesmarować. Teraz lepiej znaleźć nowe zawiasy i wymienić.
    Na Alledrogo nowe zawiasy to 30-40PLN Jaki jest moment obrotowy nie
    pomierzę bo nie mam czym ale poruszać się płynnie z niewielkim oporem i
    bez żadnych luzów.

    Zdrówko