  • 1. Data: 2014-01-21 11:01:20
    Temat: Moment obrotowy zawiasów laptopa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Dostałem do reanimacji starego laptopa HP Compaq 6720. Zawiasy są wyłamane
    z pokrywy a jeden ma nawet ułamany "wąs". Sądzę że to nastąpiło dlatego że
    za ciężko zaczęły chodzić. Z trudem je przekręcam w palcach. Czy ktoś zna
    jakiś domowy sposób oceny czy zawias kręci się z właściwym momentem
    obrotowym? Albo chociaż wie jaki moment (w kGm) jest poprawny?
    Na dobitkę moje zawiasy obracają się z momentem zmiennym w funkcji kąta
    obrotu. Ma tak być czy to efekt zużycia?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2014-01-21 11:06:12
    Temat: Re: Moment obrotowy zawiasów laptopa
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]
    > Na dobitkę moje zawiasy obracają się z momentem zmiennym w funkcji kąta
    > obrotu. Ma tak być czy to efekt zużycia?

    Zawiasy ciezko chodza.

    Mnie sie kiedys wylamaly jakis miesiac po tym jak przegialemz odgieciem
    ekranu. Wyglada, ze wtedy cos sie uszkodzilo.

    Moja rada - kupic zawiasy i wymienic.

    Tez probowalem reanimowac, badac itp. Ale zmarnowalem na to
    niepotrzebnie czas.

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 3. Data: 2014-01-21 11:49:58
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 21.01.2014 11:06, mr misio pisze:

> [...]
    > ekranu. Wyglada, ze wtedy cos sie uszkodzilo.
    >
    > Moja rada - kupic zawiasy i wymienic.
    >
    > Tez probowalem reanimowac, badac itp. Ale zmarnowalem na to

    mnie się udało zreanimować, ale laptop na tyle stary ze nic nie miałem
    do stracenia. dołożyłem element z cienkiej blaszki, zespawałem (3 błyski
    migomatu) wbiłem igłę w zawias (żeby poluzować) i wpuściłem tam smaru.
    Laptop już działa drugi rok na zreanimowanych zawiasach.
    Moment obrotowy. jeśli niema lepszych danych, to przyjmij że zawias,
    ramie ok 1cm, powinien się dac z dużym trudem ruszać w palcach.
    ToMasz

  • 4. Data: 2014-01-21 12:47:56
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-21, o godz. 11:01:20
    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(a):

    > Cześć
    > Dostałem do reanimacji starego laptopa HP Compaq 6720. Zawiasy są

    Stary jak stary. Ja tam mam 6720s z dyskiem zmienionym na SSD plus 4GB
    pamięci i pod Win8 czy Ubuntu chodzi bezproblemowo.

> [...]
    > jaki moment (w kGm) jest poprawny? Na dobitkę moje zawiasy obracają
    > się z momentem zmiennym w funkcji kąta obrotu. Ma tak być czy to

    Efekt zużycia. Jak zaczęły ciężko chodzić trzeba było wtedy rozebrać,
    wyczyścić i przesmarować. Teraz lepiej znaleźć nowe zawiasy i wymienić.
    Na Alledrogo nowe zawiasy to 30-40PLN Jaki jest moment obrotowy nie
    pomierzę bo nie mam czym ale poruszać się płynnie z niewielkim oporem i
    bez żadnych luzów.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2014-01-21 14:19:10
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na dobitkę moje zawiasy obracają się z momentem zmiennym w funkcji kąta
    > obrotu. Ma tak być czy to efekt zużycia?

    Nie wiem jaki moment musi być, nie mam siłomierza w domu, ale najważniejsze, żeby
    klapa laptopa chodziła na tyle ciężko, żeby sama nie opadała jak ją przechylisz do
    siebie
    lub do przodu pod kątem 45 stopni i na tyle lekko, że jak bedziesz otwierał klapę,
    to nie podniesie się cały laptop. W moim nowym Sony Vaio, za którego dałem sporo
    siana, drugi warunek nie jest spełniony, ale mam nadzieję, że z czasem, w wyniku
    amortyzacji klapy, zacznie chodzić lżej.
    W swoim starym Asusie regulowałem sobie moment siły zawiasów śrubami
    umieszczonymi w zawiasach. Ważne, żeby oba zawiasy były wyregulowane w miarę
    równo, bo inaczej przy "skośnym" otwieraniu klapy może w niej coś pęknąć.
    Zresztą najlepiej otwierać laptopa chwytając za środek górnej krawędzi klapy lub
    obiema rękami za rogi (po warunkiem, że się da :D ).

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 6. Data: 2014-01-24 01:07:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Na dobitkę moje zawiasy obracają się z momentem zmiennym w funkcji kąta
    > obrotu. Ma tak być czy to efekt zużycia?

    Zawiasy same będą chodzić z dużymi oporami - zauważ, że gdy są
    częścią całego ekranu działa na zawiasz dużo większa dźwignia niż
    gdy operujesz tylko zawiasem. Podejrzewam że 20x przełożenie ?

  • 7. Data: 2014-01-30 15:00:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Jan 2014 14:19:10 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    siebie
    > lub do przodu pod kątem 45 stopni i na tyle lekko, że jak bedziesz otwierał klapę,

    Cenna uwaga :) sam powinienem na to wpaść :) Lapek już naprawiony. Wyłamane
    gniazda na śrubki mocujące zawiasy w klapie dokleiłem na Epidian5 z
    wypełniaczem kamiennym. Kupiłem nowe zawiasy i poluzowałem je nieco (mają
    nakrętki i regulacja momentu jest całkiem skuteczna i gładka) no i po
    zmontowaniu wszystkiego lapek jak na razie trzyma się kupy :)
    Dzięki wszystkim za zabranie głosu i rady.
    --
    Jacek