    From: "metalbeast" <p...@-...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: "Moment/moc" a błędy nowicjusza.
    Date: Thu, 14 May 2009 11:03:37 +0200

    > W GS500 manetke mozna obrocic 1,5 raza zanim calkowicie otworzysz
    > przepustnice, w SV raz. Jak Ci reka zadrzy na dziurze w jezdni jadac GSem

    No z tym to bym tak nie przesadzał, manetka ma taki sam zakres jak w innych
    motocyklach, ale faktycznie szarpnięcie nią nie spowoduje nagłego wyskoku
    moto spod tyłka.

    > W GSie masz wieksza tolerancje bledu przy ruszaniu manetka, SV wymaga duzo
    > wiekszej precyzji. Ta tolerancja przydaje sie na przyklad przy pokonywaniu
    > zakretow.

    Moje pierwsze moto (i obecne) to właśnie GS500. Pierwszy sezon przelatałem
    ze strachem, bo co chwile byłem spychany do parteru przez to moto. A to
    błędy w zakręcie, a to błędy przy ruszaniu, złe operowanie sprzęgłem i wiele
    innch sytuacji, które mnie zaskoczyły. Na szczęście GS wybacza - większe
    moto mogło by już zrzucić takiego koślawego jeźdźca. Obecnie kolega
    przerabia to samo co ja wtedy. Nie potrafi złożyć moto w zakręt, mota się
    zupełnie jak ja na początku, ale także wybrał GSa na 1 moto.

    > GS zanim sie rozpedzi do 180km/h da Ci jeszcze czas na przemyslenie czy
    > aby na
    > pewno jest to dobry pomysl, SV zrobi to w mgnieniu oka.

    Do tego jeszcze napór wiatru skutecznie hamuje głupie zapędy.

    > Ja sie osobiscie ciesze, ze przygode z motocyklami zaczalem od 500, nauka
    > byla mniej stresujaca dzieki temu.

    Dokładnie tak jest. To tak jak w crossie. Zaczyna się od małej pojemności
    125 (43KM :) i uczy się techniki jazdy. Ci co zaczynali od 250tki (60KM?)
    mówią, że to była walka o przetrwanie a nie przyjemna jazda.
    I to samo jest na szosie. Ja sobie GSa zostawię na dłuuugi czas, bo wiem, że
    jeszcze mogę się wiele nauczyć jeśli chodzi o technikę jazdy, szczególnie w
    zakrętach.