eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment dokręcania śrub w kołachRe: Moment dokręcania śrub w kołach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
    Date: Mon, 18 Feb 2019 15:17:50 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <q4eeqe$i5o$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    References: <q4bku9$hqj$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 18 Feb 2019 14:17:50 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.69"; logging-data="18616";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.1
    In-Reply-To: <q4bku9$hqj$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650408
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-02-17 o 13:43, Jacek pisze:
    > Oglądam tu posty Kolegów w sprawie śrub w kołach i widzę, że klucz
    > trzeba przedłużyć rurą, żeby od/do-kręcić.
    > Sprawdziłem w tabeli, że moment dokręcania śrub w kołach to przeważnie
    > 100-110 Nm, chociaż trafiają się auta, gdzie jest 180 (VW Multivan).
    > Najzwyklejszy klucz ma 30 cm długości, więc mamy siłę 40-70 kG
    > zakładając, że przykładamy siłę nie na samym końcu klucza, tylko 25 cm
    > od główki.
    > Wydaje mi się, że używanie rury przedłużającej może świadczyć, że ktoś
    > wcześniej do****lił na maxa, albo śruby są pordzewiałe. Inaczej
    > przeciętny facet bez przedłużki potrafi te 50 kG dać z siebie.
    > No chyba, że  gatunek męski jest na wyginięciu i wypiera go jakiś twór
    > eunuchoidalny.
    > Jacek

    Ja zrobiłem inne doświadczenie. Zakładając koła, całe dociąganie
    zrobiłem kluczem dynamometrycznym ustawionym na 120Nm. Potem
    sprawdziłem, ile jestem w stanie dociągnąć jeszcze zwykłym kluczem,
    dołączonym do lewarka. Dobre pół obrotu dało się zrobić.
    Wniosek: klucz z zestawu ma dlatego taką, a nie inną długość żeby nawet
    wątła kobieta dała radę dokręcić koło odpowiednim, bezpiecznym momentem.
    Stawanie na kluczu przy dokręcaniu to przesada, bo równie złe jest za
    mocne dokręcenie, jak i za słabe. Wie to każdy, kto wyrwał jakąkolwiek
    szpilkę, albo urwał gwint z bloku przy dokręcaniu głowicy ;)



    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: