eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Wed, 29 Sep 2010 18:37:41 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 47
    Message-ID: <i7vps2$clq$1@mx1.internetia.pl>
    References: <i7km8k$9ra$1@mx1.internetia.pl>
    <7...@n...onet.pl>
    <i7s4uk$qcc$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <i7sd72$l9q$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <i7skt3$i3a$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-27-201.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1285778114 12986 77.253.27.201 (29 Sep 2010 16:35:14 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Sep 2010 16:35:14 +0000 (UTC)
    X-Notice1: This post has been postprocessed on the news.internetia.pl server.
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Notice2: Subject line has been filtered and any Odp: strings removed.
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2314004
    [ ukryj nagłówki ]

    > Proponowałeś też sondę lambda. Wąskopasmowa sonda lambda nie ma
    > w takim wypadku żadnego zastosowania.
    A dlaczego żadnego? Serio pytam.

    > W S21 należałoby zacząć od jego doprężenia do sensownego CR (co
    > prowadzi do wielu drobnych zmian po drodze, co by nie stukał) i
    > odchudzenia, bo prawie 200kg w silniku 2100ccm i mocy 70KM to
    > wynik mocno nieśmieszny.

    Dopóki nie sprawdzimy ile można wyciągnąć, to się nie dowiemy.
    Ale rozmawialiśmy o spalaniu.
    Moc można zwiększyć choćby turbiną.


    > > Na dzień dzisiejszy już jest możliwy odzysk energii hamowania.
    > > Nie widziałem takiego rozwiązania w seryjnej produkcji.
    >
    > A Priusa czy Hondę Insight widziałeś?
    Jeszcze się nie zaznajomiłem.
    A gdzie można poczytać?
    Mają jakieś osiągnięcia w minimalizacji różnicy
    |zużycie cykl miejski- zużycie trasa 90km/h|/zużycie cykl miejski*100%?

    > > Nie widziałem też rozwiązań mających na celu pozbycie się głupich
    sprężyn
    > > zaworowych,
    >
    > Bo na dzień dzisiejszy, w silnikach cywilnych jest to najlepszy
    > kompromis między prostotą, ceną i niezawodnością działania?
    Przez 100 lat ciągle najlepszy?
    Chyba chodzi raczej o jakieś celowe działanie, bo trudno uwierzyć.

    > ... mamy w laboratoriach rozrząd
    > elektomagnetyczny, który wciąż nie może się przebić na rynek (bo
    > wymaga zmian w instalacji elektrycznej, a także do tej pory był
    > ciut za wolny dla szybkobieżnych silników)
    Wyjdzie i się rozwinie.
    Zobacz jakie cuda robią teraz sterowniki w samochodach.
    Nie chodzi o elektromagnes. Wydaje mi się, że jeszcze musi być opracowany
    nowy zawór - nowa idea.

    Ale miło jest podyskutować z człowiekiem, który ma wiedzę i poza gustami,
    zna także fakty :-)
    Dzięki.
    S.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: