-
Data: 2010-09-29 22:14:12
Temat: Re: Moment a moc
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 29 Sep 2010 18:37:41 +0200, Sylwester Łazar
<i...@a...pl> wrote:
>> Proponowałeś też sondę lambda. Wąskopasmowa sonda lambda nie ma
>> w takim wypadku żadnego zastosowania.
> A dlaczego żadnego? Serio pytam.
Bo to jest sprzęt, którego trwałość liczy się, o ile nic się nie
zmieniło, raczej w dziesiątkach godzin.
>> W S21 należałoby zacząć od jego doprężenia do sensownego CR (co
>> prowadzi do wielu drobnych zmian po drodze, co by nie stukał) i
>> odchudzenia, bo prawie 200kg w silniku 2100ccm i mocy 70KM to
>> wynik mocno nieśmieszny.
>
> Dopóki nie sprawdzimy ile można wyciągnąć, to się nie dowiemy.
Gdzieś widziałem, ale teraz nie mogę znaleźć, fotki z czwórki z
Forda T (około 3 litrów pojemności, dolnozaworowiec), z którego
wycisnęli ponad 100KM. Skończyło się na ,,zupie
tłokowo-korbowodowej''.
> Ale rozmawialiśmy o spalaniu.
Żeby poprawić wyniki w kategorii zużycia paliwa, trzeba zacząć
od podniesienia sprawności. Czyli od podniesienia stopnia
sprężania i zbudowania przy tym silnika, który nie stuka. Bo
stukanie szybko i kiepsko się kończy.
> Moc można zwiększyć choćby turbiną.
Oczywiście. I myślisz, że możesz sobie tak wsadzić turbo czy
kompresor i radośnie dmuchnąć np. 0.5 bara, bez żadnych zmian w
silniku? W przypadku takiego S21 obstawiam przeróbkę połowy
silnika.
>> A Priusa czy Hondę Insight widziałeś?
> Jeszcze się nie zaznajomiłem.
> A gdzie można poczytać?
> Mają jakieś osiągnięcia w minimalizacji różnicy
>|zużycie cykl miejski- zużycie trasa 90km/h|/zużycie cykl miejski*100%?
Nie wiem, nie interesuje mnie to (w ogóle rzadko spoglądam w
rubryczkę zużycie paliwa). Wiem tylko, że jak najbardziej ładują
akumulatory podczas hamowania.
>> Bo na dzień dzisiejszy, w silnikach cywilnych jest to najlepszy
>> kompromis między prostotą, ceną i niezawodnością działania?
> Przez 100 lat ciągle najlepszy?
Przez sto lat próbowano iluś rozwiązań, jak np. suwaki, które
fajnie, kulturalnie pracowały, tylko miały problem z nagarem ,
odprowadzaniem ciepła i bardzo problematyczną zmianą czasów
rozrządu, czy desmodromiką, która ostała się w jednej marce
motocykli za bardzo grubą kasę. Próbowano też pneumatycznych
sprężyn, które prawie doskonale sprawdzają się w F1, tylko tam
silnik ma do przejechania kilka tysięcy kilometrów, a nie
kilkaset, a obsługa jego ma miejsce co kilkaset (na czym zresztą
przejechało się Ferrari po zakazie tankowania: z racji jednego
pistopu, zwykle gdzieś na początku wyścigu, nie mogli dobijać
układu tak często jak w zeszłym roku i silniki się kończyły --
musieli zmodyfikować tę pneumatykę). Zresztą pneumatyka
wkroczyła do silników F1 całkiem niedawno, z uwagi na szybkość
biegu silnika -- klasyczne sprężyny mają to do siebie, że
powyżej pewnej prędkości obrotowej nie nadążają z zamykaniem
zaworów lub/i wpadają w rezonans. Receptą na to jest ich
utwardzenie.
Nawet nowoczesne układy rozrządu w rodzaju MultiAir Fiata wciąż
mają sprężyny.
> Chyba chodzi raczej o jakieś celowe działanie, bo trudno uwierzyć.
Wszędzie ten spisek. A może po prostu nikt nie chce zapłacić
dodatkowych tysięcy baksów za silnik, który może się skończyć,
bo rozrząd był ciutek zawodny? A sprężyna kosztuje pewnie kilka
euro, a jest niezawodna.
>> elektomagnetyczny, który wciąż nie może się przebić na rynek (bo
>> wymaga zmian w instalacji elektrycznej, a także do tej pory był
>> ciut za wolny dla szybkobieżnych silników)
> Wyjdzie i się rozwinie.
A zanim się rozwinie, ograniczymy szybkobieżność wszystkich
silników o, dajmy na to, połowę?
> Zobacz jakie cuda robią teraz sterowniki w samochodach.
> Nie chodzi o elektromagnes. Wydaje mi się, że jeszcze musi być opracowany
> nowy zawór - nowa idea.
Jesteś o krok od wynalezienia rozrządu suwakowego, który był
przez dziesiątki lat testowany/stosowany w przeróżnych
postaciach. I wciąż jego kolejne odmiany testują się i
wytestować się nie mogą.
> Dzięki.
You're welcome.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.09.10 06:59 V-Tec
- 30.09.10 07:03 V-Tec
- 30.09.10 08:29 Sylwester Łazar
- 30.09.10 10:31 Sylwester Łazar
- 30.09.10 12:22 Robert Rędziak
- 30.09.10 12:39 Robert Rędziak
- 30.09.10 15:05 Robert Rędziak
- 30.09.10 16:32 r...@k...pl
- 30.09.10 21:18 Sylwester Łazar
- 02.10.10 06:50 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa