eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Data: 2010-09-26 13:21:31
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 26 Sep 2010 09:02:50 +0200, PcmOL <...@...net> wrote:

    > Przy jakiej prędkości jednostajnej potrzeba mocy 40kW do pokonania oporów
    > ruchu?

    Napisałeś osiągi, a nie przyspieszenie czy prędkość chwilowa.

    Różnej. Bo to zależy od mocy oporów. W pierdolocie około
    150km/h, w aucie o większej powierzchni czołowej (jakże modnej
    obecnie), będzie gorzej. Moje 125kW zapewnia mi utrzymywanie
    przelotowej prędkości ponad 200km/h na dłuższym odcinku (wisi mi
    to, czy i gdzie to jest legalne, jest to realne).

    > Jaki jest stosunek mocy znamionowej do mocy szczytowej w napędach
    > elektrycznych?

    Nawet jeśli przez przez te kilkadziesiąt sekund podwoisz czy
    potroisz tę moc, to co potem? Chyba że chodzi Ci o auto na
    ćwiartkę -- jeden piętnastosekundowy strzał, a potem możemy
    spokojnie ochłodzić silnik. Zresztą o co tu kopie kruszyć, do
    utrzymywania wysokiej przelotowej przez dłuższy czas potrzeba
    dużo energii, co w pojazdach elektrycznych wiąże się z dużym
    narzutem na masę własną pojazdu.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: