  • Data: 2010-09-26 16:07:50
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "PcmOL" <...@...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy
    > m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie ABSu
    > za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
    > predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
    > Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...

    Ale co powielać? Nikt z przedpiśców nic nie powielał.
    ABS istnieje po to, aby zachować możliwość kierowania torem jazdy podczas
    awaryjnego hamowania.
    Nie po to, aby skracać drogę hamowania.
    Statystycznie poprawia efekty bezmyślnego deptania.
    Nic więcej.

    Odnośnie medialnej papki, to chodzi za mną pomysł, aby wykonać pomiary
    różnicowe między oponami zimowymi i letnimi dokładnym akcelerometrem. Dziwne
    wydaje mi się mierzenie osiągów metodami pośrednimi.