eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Fri, 24 Sep 2010 15:20:07 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <i7i8i8$7i4$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1285334408 7748 85.198.212.230 (24 Sep 2010 13:20:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Sep 2010 13:20:08 +0000 (UTC)
    X-User: twitek4
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.18 (X11/20081112)
    In-Reply-To: <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2312531
    [ ukryj nagłówki ]


    > I tu odpowiedź na Twoje pytanie - dlatego podaje się moc silnika.
    > Jeżeli masz w takich samych samochodach dwa normalne silniki, nawet nie
    > wiesz jakie i oba mają po 100KM, to wiesz że oba zapewnią dość podobne
    > osiągi.
    > Oczywiście z dokładnością do stopnia dopasowania skrzyni biegów i
    > charakterystyki przebiegu mocy w funkcji obrotów.
    Fajnie to opisałeś. wypada jednak wspomnieć ze jeden z silników moze być
    maksymalnie wyżyłowany i mieć 100KM na granicy swoich mozliwości, blisko
    maksymalnych obrotów, a drugi mieć tylko 100KM w środku skali obrotów bo
    producent tak chciał.

    > Natomiast jeżeli masz dwa silniki - jeden ma 100Nm, a drugi 200Nm, to
    > nadal nie jesteś w stanie niczego zgadnąć jeżeli chodzi o osiągi które
    > będą w stanie zapewnić.
    > Równie dobrze ten co ma 200Nm może zapewniać znacznie gorsze osiągi,
    > albo znacznie lepsze. Nie wiadomo nic.
    > Dlatego ten parametr jest kompletnie bezwartościowy.
    >
    niemniej jednak podanie obydwóch parametrów czyli mocy (RPM) i
    momentu(RPM) było by konkretniejsze.

    ToMasz

    PS

    Z praktyki: dwa podobne autka dostawcze. zaledwie ok 60KM czyli mało.
    nieodśnieżany pochyły parking. ten samochód z małym momentem (jak sie
    okazuje na kołach również) miał zawsze kłopoty. zeby przebrnąć przez
    śnieg, musiał mieć wyższe obroty silnika. jak jedno koło złapało poślizg
    - stawał i nie umiał sie nawet wykopać po swoich śladach.
    Drugi: jedynka, strzał ze sprzęgła, silnik porzucał sie z oburzeniem
    przez parę sekund, potem samochód brnął jak czołg na niskich obrotach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: