  • 11. Data: 2010-06-13 20:53:02
    Temat: Re: Mokry intercooler
    Od: karamba <k...@t...pl>

    > Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
    > jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego
    > miejsca na posadzce moze byc spowodowane jakas nieszczelnoscia w
    > ukladzie dolotowym. Popraw opaski na wezu i tyle - ja bym sie absolutnie
    > nie martwil.

    Objawów wyżej opisywanych przez kolegów u mnie nie ma,silnik pracuje
    równiutko, żeby nie te dwie krople wcale bym na to nie zwrócił uwagi.
    Oleju mi nie ubywa, praktycznie silnik nic nie bierze, od wymiany do
    wymiany.
    Nakręciłem 200tys, ale olej Mobil 1 0w40 turbo wymieniam regularnie co
    10tys.
    Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem
    trochę uspokojony.

    Karamba

  • 12. Data: 2010-06-13 21:09:05
    Od: Marek Giżyński <_...@g...pl>

    > Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem
    > trochę uspokojony.

    Nie pekaj - powaznie. :-)

    m.

  • 13. Data: 2010-06-13 21:11:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Jun 2010 20:33:43 +0200, Czarek Daniluk wrote:
    >Kolega miał Passata B5 - 90KM niestety tylko, zchipował go,
    >Podciągneli mu niby do 130KM - trochę pojeździł zadowolony jak nigdy.
    >
    >Aż w końcu dzwoni któregoś dnia że jechał do miasta (pochodzi spod
    >Suwałk) po zakupy, Pasek zabuczał, pierdyknął dymem że hej i wyzionął
    >ducha :) właśnie korbowód wyszedł bokiem ;)

    Ale na pewno dlatego ze sprezarka olej puszczala ?

    >Co ciekawsze specjalisty "suwalskie" przełożyli silnik, zostawiając
    >stare turbo.
    >Po jakimś czasie niedługim na całe szczęście nie powtórka z rozrywki bo
    >nie zaczął się rozkręcać, tylko zaczął niemiłosiernie kopcić ;)

    I to z winy tubrbosprezarki ? No wlasnie - sprezarki czy turbiny ?

    J.

  • 14. Data: 2010-06-13 21:12:10
    Od: karamba <k...@t...pl>

    On 13 Cze, 21:09, Marek Giżyński <_...@g...pl> wrote:

    > Nie pekaj - powaznie. :-)

    A już sobie myślałem - olej w chodnicy powietrza? oj nie dobrze,
    Karamba szykuj kasę

  • 15. Data: 2010-06-13 21:32:33
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    karamba wrote:

    > A już sobie myślałem - olej w chodnicy powietrza? oj nie dobrze,
    > Karamba szykuj kasę

    Ja bym jednak spróbował ustalić przyczynę, bo nadmierna ilość oleju może
    mieć kilka przyczyn.
    Sprawdź luz osiowy wirnika turbo - to ci powie coś na temat tego w jakim
    jest stanie. Zwiekszona ilość oleju może mieć też przyczynę w słabym
    odpowietrzeniu skrzyni korbowej - zatem kolejny punkt do sprawdzenia.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 16. Data: 2010-06-13 21:40:06
    Od: l...@o...pl

> [...]
    > razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
    > Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
    > do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
    > i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
    > Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
    > takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
    > Lagun.
    >
    > Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
    >
    > Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.
    Nie tylko lagun. Choc ich tez, ale raczej nie tych z roczników o których piszesz
    tylko tych wlasnie do 2004 roku.
    Tak czy siak, dotyczy to w zasadzie wszystkich td, w tej chwili z nowych aut
    takie problemy ma mazda z 2 litrowym dieslem.
    Jak to wygląda?
    Ano słabo..
    http://www.youtube.com/watch?v=58SoI7YKr4o
    http://www.youtube.com/watch?v=aH9Kz9rSV4s&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=5oJ1ERswGEI&feature=r
    elated
    http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5TTM&feature=r
    elated
    Pzdr
    Luca

  • 17. Data: 2010-06-14 06:41:14
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Marek Giżyński pisze:

    > To nie legenda... :-) Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich
    > akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
    > jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego

    Taaa... film olejowy. W interkulerze... Smaruje zapewne czasteczki
    powietrza, zeby latwiej sie wslizgiwaly do cylindrow.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 18. Data: 2010-06-14 09:32:10
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 14.06.2010 MarcinJM <m...@i...pl> napisał/a:

    > Taaa... film olejowy. W interkulerze... Smaruje zapewne czasteczki
    > powietrza, zeby latwiej sie wslizgiwaly do cylindrow.

    Oj juz nie czepiaj sie tak szczegolow :)
    Wiadomo, ze chodzi o olej w turbo, ktore jest tuz przez intercoolerem
    (przynajmiej w sensie logicznym, bo czasem dlugosc rury prowadzacej do
    intercoolera moze zmienic sens tego "tuz" :))

    I owszem - jest to normalna dosc sprawa, ze olej z turbo czasem przelewa sie w
    jakichs tam nie za duzych
    ilosciach po intercoolerze.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 19. Data: 2010-06-14 10:04:02
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    J.F. pisze:

    > Ale na pewno dlatego ze sprezarka olej puszczala ?

    Oczywiście że zaczęła puszczać.
    Często się zdarza że jak takiego który zaczął się rozkręcać zdusisz to
    potem możesz odpalić i pojechać o ile coś się w nim nie urwało. I o ile
    nie ma jeszcze za dużo oleju w układzie dolotowym.

    > I to z winy tubrbosprezarki ? No wlasnie - sprezarki czy turbiny ?
    >
    > J.

    Turbosprężarki ;P
    Turbosprężarka - urządzenie mające za zadanie sprężenie powietrza przy
    pomocy energii spalin wylotowych ;) ;P

    A z czego winy ?? w intercoolerze i wszystkich przewodach miał pełno
    oleju ;)

    Pozdrawiam !!

  • 20. Data: 2010-06-14 10:05:44
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Jacek Rudowski pisze:

> [...]
    > intercoolera moze zmienic sens tego "tuz" :))
    >
    > I owszem - jest to normalna dosc sprawa, ze olej z turbo czasem przelewa sie w

    Tyle, ze odma jest przed turbina, i nie bardzo wiadomo, czy odrobina
    oleju to z turbo, czy z odmy. Nalezaloby sprawdzic, weze przed turbo,
    czy sa zaolejone.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl