  • Data: 2019-01-03 17:52:57
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: a...@m...uni.wroc.pl szukaj wiadomości tego autora

    Tornad <w...@a...com> wrote:
    > omijam te wiadoma teorie lukiem o najmniejszej z mo?liwych krzywiznie. Lepiej
    > to g.no omijac z daleka.
    > Jesli rzeczywi?cie chcialbys mnie podszkoli? w redagowaniu i dopracowaniu
    > formy graficznej artykulu to sruu, daj linka do Twojego artykulu kt?ry zapewne
    > jest niedo?cignionym dla mnie wzorcem ale mo?e cos z niego skorzystam.
    > Obawiam si? ze z tym wskazaniem mo?esz mie? trudno?ci. Ponoc szewc w podartych
    butach chodzi:)

    W swoim artykule cytujesz Einsteina i piszesz (strona 2 linia
    6 od gory) "pretending not heard of Michelson or Lorentz",
    czyli ze Einstein udawal we nie zna wynikow Michelson i Lorentza.
    Jakbys przeczytal artykul to na str 26 w pdf (str 916 wedlug
    numeracji z czasopisma) linia 12 od dolu Einstein
    pisze "Lorentschen Elektodynamik", czyli wyraznie zaznacza ze
    podal inne (niezalezne) wyprowadzenie wzorow podancych wczesniej
    przez Lorentza.

    Co do twoich wzorow: nie sprawdzalem dokladnie ale wygladaja mi
    na indentyczne z wzorami uzywanymi przez Michelsona (by obliczyc
    oczekiwany wynik doswiadczenia). Wiec to ty albo nie rozumiesz
    /nie wiesz co innni napisali albo udajesz zeby sobie przypisac
    piewszenstwo. Biorac pod uwage ze predkosc Ziemi po orbicie
    wzgledem Slonca to ok. 30 km/s to albo Ziemia spoczywa w miejscu
    a cala reszta swiata lata w kolko, co byloby bardzo dziwne,
    albo mozna oczekiwac predkosci co najmniej rzedu 30 km/s
    wzgledem prozni. Przy predkosci swiatla rzedu 300000 km/s
    daje to v^2/c^2 rzedu 10^-8. Zeby moc cos powiedziec o
    ruchu Ziemi trzeba wiec dokladnosc tego rzedu. Twoje 0.5%
    pokazuje ze fantazjujesz: nawet bardzo prymitywne pomiary
    pokazaly by taka roznice. Podpierasz sie Wilsonem, ale
    on gdyby mial 0.5% roznicy to by wiedzial ze to _bardzo_
    gruby blad pomiaru.

    Co do artykulow, jak chcesz:

    https://arxiv.org/abs/1810.05865

    Nie ma fizyki ani grafiki (bo nie potrzeba), ale sa wzory.
    Mozesz sobie sciagnac zrodlo zeby zobaczyc jak sie robi
    wzory.

    No a teraz mozesz policzyc pochodna czastkowa po x
    z x*sin(x + y)? To taki maly test na to czy ma sens
    rozmawiac z toba o teorii Maxwella.

    --
    Waldek Hebisch