  • 11. Data: 2012-07-28 16:57:19
    Temat: Re: Moje boje z wyciszaniem PC + MONITOR LED
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 28.07.2012 o 16:07 tryton <d...@o...pl> pisze:

    > wiem, było dziwne syczenie (samsung 245B) i po rozkręceniu dwa
    > elektrolity były wybrzuszone, wymieniłem i syczenie ustało ale takie
    > piszczenie buczenie poniżej 50% jasności nadal jest, tylko że ja pracuje
    > na ustawieniach do 5%, ten monitor jest bardzo przyjazny dla wzroku,
    > mogę siedzieć przed nim z 8h i oczy mnie nie bolą dlatego nie chce się z
    > nim rozstać...
    Jesli wymieniles elektrolity (polecam mimo wszystko wymienic wszystkie, bo
    czasem te niby dobre tez moga byc wadliwe), to albo, tak jak napisal
    Marcin N, jest to trafik, albo ten duzy elektrolit. Cos z tego moze byc
    poluzowane. Musialbys rozkrecic i podczas pracy poszczegolne elementy
    dociskac olowkiem. Jesli i to nie pomoze, no to pozostaje pytac kolegow z
    elektroda*pl, albo poszukac podobnych tematow tam.

  • 12. Data: 2012-07-28 17:10:11
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-07-28 15:15, Michal pisze:

    > Nie chcę cię martwić, ale u mnie właśnie najgłośniejszy jest taki
    > zewnętrzny zasilacz od LEDowego LG DM2780D - wyraźnie piszczy czy
    > monitor jest włączony czy nie.

    U mnie piszczy zewnętrzny zasilacz impulsowy do switcha. Nie mam
    gwarancji, że jak go zmienię na inny to nie będę słyszał (innych)
    dźwięków. No, ale mnie to nie przeszkadza. Switch i tak wyłączam na noc
    razem z komputerem i UPS-em.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 13. Data: 2012-07-28 22:40:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "boxfish" napisał w wiadomości grup
    > 1) wydawać nadal kasę ale boję się że mozesz potem zacząc słyszeć prąd
    > płynący w przewodach elektrycznych i co ? kucie ścian ?

    Ty się śmiejesz, ale sam mam wodne chłodzenie, aby maksymalnie wyciszyć
    komputer. Jednak dla niektórych dyski ssd są ciche (to dziwne, że nie są
    bezgłośne).

    > 2) wizyta u lakarza (uszy albo głowa)

    Może ty odwiedź, skoro lubisz pracować w hałasie.

  • 14. Data: 2012-07-29 13:58:27
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 28 Lip, 14:00, BartekK <s...@d...org> wrote:
    > W dniu 2012-07-28 08:31, tryton pisze:> graficzną wiatrakową i zainstalowałem drogą
    pasywną(300zł sic!),

    > A chłodzeniem czipsetu się zająłeś? Czy za chwilę będziesz szukać powodu
    > czarodziejskich resetów/zwisów/bsodów itp? :)
    >
    > Wszystko w okolicy procesora jest pomyślane, że będzie chłodzone
    > powiewem z jego wentylatora. Jak jest lepsze chłodzenie procesora - to
    > przeważnie oznacza znacznie gorsze chłodzenie czipsetu.
    >
    > --
    8173

    Też jestem zdania, że wszystkiego nie można chłodzić pasywnie.
    1. Np. zasilacz, ale tzw. cichy (ale nie taki jak te Chiefteki sprzed
    dwu lat, co to przy byle ruszeniu kompa wchodziły w wysokie obroty).
    Wolny wiatrak jest w zasadzie niesłyszalny, a pomaga przewietrzać całą
    budę i tworzy podciśnienie wewnątrz (re: pkt. 3)
    2. CPU jak wyżej, wolne obroty wielkośrednicowego wiatraka są też
    niesłyszalne, a chłodzą przy okazji pamięci (szczególnie dla tych co
    mają OC), czy czipseta etc...
    3. Jedynie karta graficzna chłodzona pasywnie jest OK, ale należałoby
    odbić przy gnieździe otwór tak, żeby powietrze z zewnątrz było
    wciągane na radiator.
    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2012-07-29 15:43:39
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Jesli wymieniles elektrolity (polecam mimo wszystko wymienic wszystkie, bo

    A jak nowy monitor piszczy ponizej jakiegos tam progu jasnosci?

    Mialem tak z wiekszoscia monitorow i zmiana kondensatorow
    czy zalewanie cewek absolutnie nie wchodzi w gre.

  • 16. Data: 2012-07-29 16:20:35
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "qwerty" napisał:

    > Jednak dla niektórych dyski ssd są ciche (to dziwne, że nie są bezgłośne).

    > Może ty odwiedź, skoro lubisz pracować w hałasie.

    Bo ta myszka tak tupie nad ranem...

    JoteR

  • 17. Data: 2012-07-29 16:50:14
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 29.07.2012 o 15:43 Q <n...@s...org> pisze:

    > A jak nowy monitor piszczy ponizej jakiegos tam progu jasnosci?

    Nie wiem, nie uzywam monitorow od ho ho ho i troche...

    > Mialem tak z wiekszoscia monitorow i zmiana kondensatorow
    > czy zalewanie cewek absolutnie nie wchodzi w gre.

    Moze byly nowe na elektronice refurbished?

    Poza tym, to, ze sprzet byl nieuzywany, nie znaczy, ze jest on taki nowy.
    Mogl dlugo lezec na magazynach. W dodatku kondensatory, nawet jak
    nieuzywane, tez wysychaja. To, ze sprzet nowy, nie oznacza, ze nie
    wieziono tego po polskich drogach pelnych dziur, przez co trafik mogl se
    poluzowac itd ;)

    Nie wiem, nie znam sie, nie jestem elektronikiem.

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 18. Data: 2012-07-29 17:04:15
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Też jestem zdania, że wszystkiego nie można chłodzić pasywnie.

    ja podchodzę to tego z innej strony: współczesne niewyżyłowane komputery
    (jak mój) pobierają <50W z gniazdka podczas normalnej pracy w win,
    dlaczego ten komp nie jest NIESŁYSZALNY?, przecież taką ilość energii da
    się rozproszyć na byle większej blaszce...

    dlaczego nie robi się grafik które mają ZATRZYMANY wiatrak jak nic nie
    robią i analogicznie do CPU, wiatraki powinny ruszać dopiero powyżej 20%
    obciążenia

    nawet najwolniejsze obroty powodują: wibracje, nakładanie się tych
    wibracji = rezonanse, terkotania itd

  • 19. Data: 2012-07-29 21:18:30
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > zacząłem teraz słyszeć prace monitora LCD 24" samsung - piszczy buczy
    > ćwierka- no szlag mnie trafi

    Piszcza cewki/transformatory w przetwornicach. Jesli elektrolity sprawne
    i maja niskie ESR, to pozostaje tylko zalewanie cewek jakas zywica.

    > bo przydało by się kupić jakiegoś LED z
    > zewnętrznym zasilaczem który będzie leżał na ziemi...

    ... ktory to zasilacz tez bedzie przetwornica. Jesli zasilacz porzadny,
    to pracuje na czestotliwosciach znacznie ponadakustycznych.

    > tu dylemat czy
    > zakończyć to wyciszanie teraz czy dalej wydawać kasę...

    To juz musisz sobie sam odpowiedziec.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 20. Data: 2012-07-29 22:30:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Tu masz moje wypociny z 2010 ;)

    http://tinyurl.com/bnefous

    http://tinyurl.com/dxryybs

    Monitor to eizo 2131 czy coś podobnego, drogi był dziad ale teściu
    pracuje na nim już parę lat i się nie psuje, nie świerczy, bez
    zarzutu.

    Komp złożony przeze mnie działa do tej pory bezawaryjnie, obudowa
    anteca jest naprawdę porządna, filtry na wlocie wyłapują 95% kurzu i
    wystarczy od czasu do czasu przejechać odkurzaczem.

    Pzdr.
    L.