-
Data: 2011-07-10 22:56:17
Temat: Re: Moja przygoda z fotoradarem (DK2)
Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Scypio <s...@p...fm> napisał(a):
> Akcja miała miejsce wczoraj. Było leniwe sobotnie popołudnie, jechałem
> drogą krajową nr 2 w kierunku Świecka. Wszystko wygląda dośc typowo
> jak na DK2 - sznurek samochodów z przodu i z tyłu, ograniczenie do 70
> km/h - na budziku coś koło 68. Niebiesa tabliczka - fotoradar.
>
> Mgnienie oka.
>
> Pisk opon, może jakieś dwa auta z przodu, momentalnie hamulec wędruje
> w kierunku podłogi - mocne hamowanie - uf udał...
> nie! pisk opon z tyłu, 240-kilogramowy chopper z dwójką osób na pokładzie
> rozbija się o mój zderzak.
>
> Zatrzymuję się na poboczu, biegnę zobaczyć co z ludźmi z motocykla. Na
> szczęście nie jest źle, kierowca w miarę szybko wstaje, pomagam mu ściągnąć
> maszynę z jezdni. Pasażerka w szoku, leży w przydrożnym rowie. Poobcierana
> trochę ale cała, po chwili przypadkowi znajomi przyklejają jej plastry...
>
> Z jednej strony szok, z drugiej ulga - bo mogło się to skończyć dużo gorzej.
>
> Polecam takie doświadczenie wszystkim miłośnikom i budowniczym fotoradarów.
> Polecam ludziom, którzy zamiast budować bezpieczne drogi są w stanie jedynie
> montować przydrożne skarbonki. Jeszcze tylko motocykl wypadałoby zamienić na
> Kamaza wyładowanego gruzem dla lepszego efektu.
>
> pozdrawiam,
To że jest to wina tych co nie zachowują bezpiecznej odległości już Ci
napisali. Inna sprawa że ciężko ją zachować bo zaraz kutas z tyłu się
wpierdoli w lukę. Niemcy to rozwiązali i mają jakiś urzędowy algorytm na taką
okoliczność i na jego podstawie dają mandaty za nie zachowanie odstępu. Na
takie sytuacje nie mają wpływu drogi fotoradary itp. To czysta fizyka. Jak
jedzie kilka samochodów z ustaloną prędkością i odstępy są za małe. I jak
pierwszy przyhamuje. To któryś z tyłu musi przywalić. A w niego następni. Daje
się to policzyć. To działa nie tylko przy przyhamowaniu. Przy ruszaniu też.
Jak rządek samochodów rusza spod świateł to w systemie polskim. Czyli takim że
jak ruszył ten z przodu to dopiero wtedy jego następca wrzuca bieg. Zaczynają
się robić coraz większe przerwy. Każdy następny ma coraz większą lukę. I
szybciej jedzie niż poprzednik. Ale ten pierwszy nie przyspiesza. W pewnym
momencie ci za nim zaczynają zwalniać. Im dalej od pierwszego tym bardziej
zwalniają. Odstępy robią się coraz mniejsze i przy dostatecznie dużej ilości
samochodów też któryś musi przywalić w poprzedni samochód. Każdy kto chociaż
trochę jeździ po mieście w godzinach szczytu załapał się na to zjawisko.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 10.07.11 23:02 radxcell
- 10.07.11 23:05 Andrzej Lawa
- 10.07.11 23:43 Pawel \"O'Pajak\
- 11.07.11 00:32 kogutek
- 11.07.11 01:02 Pablo
- 11.07.11 07:50 Andrzej Ława
- 11.07.11 08:34 Arek
- 11.07.11 08:36 Arek
- 11.07.11 08:40 Myjk
- 11.07.11 08:54 Arek
- 11.07.11 08:57 Michał Gut
- 11.07.11 09:21 Jakub Witkowski
- 11.07.11 09:35 Bartłomiej Zieliński
- 11.07.11 09:38 Bartłomiej Zieliński
- 11.07.11 09:42 komar
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo