  • 31. Data: 2019-03-18 11:59:49
    Temat: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-17 o 13:36, knrdz pisze:
    > W dniu 2019-03-17 o 09:02, Mateusz Viste pisze:
    > (...)
    > Tymczasem nawet najnowszy standard nośników optycznych czyli Bluray
    > ciągle odczytuje płyty CD-R, a te nośniki jak już wcześniej ustaliliśmy,
    > jeśli były poprawnie wykonane i przechowywane, mają się świetnie do
    > dziś. Żaden też problem podłączyć do współczesnego komputera nawet ponad
    > 20-letni napęd CD-R, przez przejściówkę do SATA albo USB.

    Mam trochę dyskietek 8-calowych. Chętnie bym zobaczył, co tam było - są
    z jakiegoś uniwerku z USA.
    Mam też dyski Winchester.

    Też żaden problem podłączyć i przeczytać?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2019-03-18 12:20:33
    Od: ń <k...@t...sie>

    Pamiętam jak dla mnie zmorą początku lat 2000-nych było nagrywanie płyt (bo nie było
    innego powszechnego nośnika poza dyskietkami
    1,44 MB, żeby komuś coś dać lub uwolnić sobie miejsce na drogich i mało pojemnych
    HDD), niemal co druga nagrana płyta lądowała w
    koszu, bo nie chciała się w ogóle dać odczytać po nagraniu.
    A płyty wówczas były wyłącznie firmowe, to nie były czasy no-name'ów, podobnie z
    nagrywarkami.

    -----
    > Problem nie jest wbrew pozorom wydumany i może jeszcze nie manifestuje się na
    poziomie nosników DVD do danych

  • 33. Data: 2019-03-18 21:16:23
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 2019-03-18 o 12:20, ń pisze:
> [...]
    > koszu, bo nie chciała się w ogóle dać odczytać po nagraniu.
    > A płyty wówczas były wyłącznie firmowe, to nie były czasy no-name'ów, podobnie z

    No to jak już ustaliliśmy, winny jest użyszkodnik, który się zabiera za
    rzeczy które przerastają jego możliwości. Ja, widzisz, nagrałem mnóstwo
    płyt CD i DVD, praktycznie wszystkie weryfikowałem w samym programie po
    nagraniu a sporo z nich (co piąta-co dziesiąta) dodatkowo sprawdzałem
    softem do oceny jakości nagrania (Nero CD-DVD Speed - zakładka "jakość
    dysku", albo robiące to samo programy dedykowane nagrywarkom Liteona czy
    Plextora). Na co najmniej kilkanaście tysięcy płyt wypalonych płyt
    uszkodzonych zebrałoby się może kilkadziesiąt, zwykle były to jakieś
    wadliwe/podrobione partie płyt albo objawy dogorywania nagrywarki.
    "Na początku lat 2000-nych" to już dawno był i wysyp tanich i nie zawsze
    dobrych nagrywarek (jakieś choćby LG, co z tego że "markowe", skoro
    zwykle gwno warte) i bardzo tanich niemarkowych ("Mmore", "Platnum",
    "Platinium", "Esperanza" itp.), oraz tanich i kiepskich choć "markowych"
    płyt (TDK, BASF). Ja nagrywałem już w latach 90-tych ubiegłego wieku,
    zaczynając od Teaca na SCSI z szybkością nagrywania x2, potem Teace,
    Plextory i Pioneery na IDE, potem SATA. Jedyną "tanią marką" jaką
    kiedykolwiek używałem był Liteon i jego OEMy. Nigdy nie używałem LG,
    Samsungów i tym podobnego badziewia, może dlatego u mnie lądowała w
    koszu nie co druga nagrana płyta, tylko jedna na kilkaset.

  • 34. Data: 2019-03-18 21:23:58
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 2019-03-18 o 11:59, Adam pisze:

    > Mam trochę dyskietek 8-calowych. Chętnie bym zobaczył, co tam było - są
    > z jakiegoś uniwerku z USA.
    > Mam też dyski Winchester.
    >
    > Też żaden problem podłączyć i przeczytać?

    Do mnie masz pretensje że "archiwizowałeś" dane na nietypowych nośnikach
    i nie przeniosłeś ich w porę na te, które w oczywisty sposób wyrastały
    na branżowy standard? Twój problem, chłopie, ja tam to co na Amidze 1200
    nagrywałem na VBS zdążyłem zrzucić na twardy dysk, a z niego na CD-R
    jeszcze jakoś w 1996 czy 1997 roku i dlatego do dziś te dane mogę
    przeczytać na praktycznie każdym pececie. I na każdej Amidze do której
    można podpiąć napęd optyczny.

  • 35. Data: 2019-03-18 23:07:22
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 18 Mar 2019 21:16:23 +0100, knrdz wrote:

    > Plextora). Na co najmniej kilkanaście tysięcy płyt wypalonych płyt

    Nagrałeś kilkanaście tysięcy płyt??
    Piractwem się zajmowałeś czy co? Bo do prywatnych zatosowań nie ma siły
    tylu płyt nagrać.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 36. Data: 2019-03-18 23:27:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-18 o 23:07, Roman Tyczka pisze:

    > Nagrałeś kilkanaście tysięcy płyt??
    > Piractwem się zajmowałeś czy co? Bo do prywatnych zatosowań nie ma siły
    > tylu płyt nagrać.

    Kolekcjonerów filmów nie spotkałeś.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2019-03-19 00:04:59
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 2019-03-18 o 23:07, Roman Tyczka pisze:

    > Nagrałeś kilkanaście tysięcy płyt??
    > Piractwem się zajmowałeś czy co? Bo do prywatnych zatosowań nie ma siły
    > tylu płyt nagrać.

    Jak się ponad 20 lat temu płaciło za nagrywarkę (+kontroler SCSI) ok.
    2000 ówczesnych złotych, to się raczej jej potrzebowało.

  • 38. Data: 2019-03-19 00:53:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-18 o 21:23, knrdz pisze:

> [...]
    > jeszcze jakoś w 1996 czy 1997 roku i dlatego do dziś te dane mogę
    > przeczytać na praktycznie każdym pececie. I na każdej Amidze do której

    Źle mnie zrozumiałeś. Żadne pretensje :)
    Dyskietki zdobyczne. Winchester też.
    Oraz karton kart dziurkowanych i trochę taśm z dalekopisu - ale tu można
    już zaprząc do pracy choćby skaner.

    Chodzi mi o to, że napisałeś, że "żaden problem podłączyć".
    Otóż może być problem ze zdobyciem starszych napędów, jak np. floppy 8",
    że nie wspomnę już o Winchester - którego mało kto w Polsce widział.
    Teraz już nawet różne ZIPY (też mam, ale łącznie z napędami) czy inne MO
    mogą być problematyczne w zaczytaniu. Podobnie starsze streamery.
    Paradoksalnie, wydaje mi się, że szybciej byłoby znaleźć np FDD do
    Spectruma, Atari czy innego Commodorka niż działający FDD 8".

    ======

    Poprawka:
    Pisząc "Winchester" mam na myśli "pudełko" z talerzami magnetycznymi
    wielkości sporej pizzy, a dopiero taki zestaw wkładało się do "napędu"
    wielkości pralki automatycznej.
    Pomóżcie - jaki to był standard?

    Bo karty MFM to mam, więc podpięcie starych ST-125 i jego kolegów nie
    stanowi dla mnie problemu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2019-03-19 00:57:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-19 o 00:04, knrdz pisze:

    > Jak się ponad 20 lat temu płaciło za nagrywarkę (+kontroler SCSI) ok.
    > 2000 ówczesnych złotych, to się raczej jej potrzebowało.

    A jeszcze wcześniej pierwsze płyty CDR kosztowały w przeliczeniu
    niewiele mniej, niż dziś cały napęd BlueRay. Jak przepaliło CDR, to była
    prawie tragedia miesiąca.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2019-03-19 02:31:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-18, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > A jeszcze wcześniej pierwsze płyty CDR kosztowały w przeliczeniu
    > niewiele mniej, niż dziś cały napęd BlueRay. Jak przepaliło CDR, to była
    > prawie tragedia miesiąca.

    Aż tyle to chyba nie kosztowały? No chyba, że te bardzo pierwsze? Jak
    koło jakiegoś 95' zleciłem wypalenie swojej pierwszej archiwalnej płyty
    na cdr to nie mogło kosztowac az takiego majątku bo bym pamiętał :)

    Za to pamiętam, jak ze 3-4 lata później płaciłem za czystą CDRW Mmore
    dokładnie w granicach obecnej ceny napędu DVDRW.

    --
    Marcin