  • 1. Data: 2009-05-08 18:51:45
    Temat: Moduly ethernet - transmisja glosu
    Od: "Maciek" <s...@o...pl>

    Witam,
    Potrzebuje tanim sposobem zrobic zdalne sterowanie radiotelefonu -
    przesylanie niewielkiej ilosci danych do wyswietlacza i z klawiaturki oraz
    transmisje glosu w obie strony (ale nie jednoczesnie). Panel z radia
    zainstalowany w budynku a reszta na maszcie, polaczenie przez WIFI.
    Najlepiej zeby dalo sie uzyc jakies gotowe moduly ethernet + procesorek AVR
    (od biedy wystarczy do probkowania i odtwarzania glosu). Jakich modulow mam
    szukac ? Co byscie polecili ? Myslalem zeby wziac po takie z jakims
    interfejsem szeregowym (rs, spi) i podaczyc do procka, ale moze sa takie z
    ktorych dane nalatuja rownolegle ?

  • 2. Data: 2009-05-08 19:28:28
    Temat: Re: Moduly ethernet - transmisja glosu
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Maciek wrote:

    > transmisje glosu w obie strony

    Może telefon/bramka VOIP ?

    Mirek.

  • 3. Data: 2009-05-08 19:59:29
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Panel z radia
    > zainstalowany w budynku a reszta na maszcie, polaczenie przez WIFI

    ale do czego to że niby posłużyć? bo jeśli do tego co myślę to
    "normalni" używają przemienników

    Andrzej

  • 4. Data: 2009-05-08 20:15:41
    Od: "Maciek" <s...@o...pl>

    > ale do czego to że niby posłużyć? bo jeśli do tego co myślę to "normalni"
    > używają przemienników

    Bardzo prosty przyklad - domek lesnika w srodku lasu a niedaleko
    dostrzegalnia (wieza) na ktorej juz jest wifi (lesnik uzywa internetu
    poprzez ta wieze). Albo Pomieszczenie gdzie jest wiele radiotelefonow a
    maszt jest w odleglosci tak duze ze odpada ciagniecie jakichkolwiek
    przewodow.
    Urzadzenia voip mysle ze raczej odpadaja, no chyba zeby polaczenie bylo
    zestawione caly czas miedzy takimi bramkami czy telefonami. Pozostaje jednak
    problem przesylania sygnalizacji. Dlatego uwazam ze jakis rodziaj modulow
    etehrenetowych bylby tu najlepszym rozwiazaniem. Kwestia tylko jaki ?? Czy
    takie moduly beda sie potrafily polaczyc przez nie tylko przez siec lokalna
    ale i z wykorzystaniem np ddns, zakladajac ze jeden z modulow bedzie
    zainstalowany na neostradzie ?

  • 5. Data: 2009-05-08 21:03:47
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

> [...]
    > poprzez ta wieze). Albo Pomieszczenie gdzie jest wiele radiotelefonow a
    > maszt jest w odleglosci tak duze ze odpada ciagniecie jakichkolwiek

    na wiezy zainstalowac przemiennik

    c.

  • 6. Data: 2009-05-08 21:07:38
    Od: "Maciek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > na wiezy zainstalowac przemiennik
    >
    > c.

    No nie bardzo. Co zrobic jesli trzeba w ten sposob rozdzielic 5
    radiotelefonow ? Zamiast jednego lacza wifi 10 dodatkowych radyjek (pmr ?).
    Poza tym mam rowniez sytuacje gdzie odleglosc od "bazy" do wiezy gdzie
    warunki propagacyjne bylyby najlepsze (srodek obszaru gdzie ma byc
    zapewniona lacznosc) wynosi 13km. Lacze na 5GHz dziala bezproblemowo, jest
    wykorzystane poza dostarczaneim internetu rowniez do kamer.

  • 7. Data: 2009-05-08 21:20:17
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > No nie bardzo. Co zrobic jesli trzeba w ten sposob rozdzielic 5
    > radiotelefonow ?

    a co? one używają różnych pasm

    > Zamiast jednego lacza wifi 10 dodatkowych radyjek (pmr ?).

    proszę -> poczytaj, poszukaj, uaktualnij swą wiedzę

    > Poza tym mam rowniez sytuacje gdzie odleglosc od "bazy" do wiezy gdzie
    > warunki propagacyjne bylyby najlepsze (srodek obszaru gdzie ma byc
    > zapewniona lacznosc) wynosi 13km

    środek obszaru często potrafi być nie do końca najlepszym rozwiązaniem,
    tutaj jest tylko to że masz już maszt

    > Lacze na 5GHz dziala bezproblemowo

    rozumiem że radiotelefony też działają na 5GHz

    Andrzej

  • 8. Data: 2009-05-08 22:19:29
    Od: Andrzej Augustynowicz <a...@c...pl>

    http://www.platan.pl/radio_dzs_360e.html