  • 1. Data: 2017-06-30 16:38:15
    Temat: Moduł Petliera
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy zmieniając polaryzację zasilania tegoż modułu będzie chłodził z
    drugiej strony?
    Można to bezkarnie czynić?
    Tak pomyślałem o inteligentnej maselniczce. :-)

    Robert

  • 2. Data: 2017-06-30 17:31:45
    Temat: Re: Moduł Petliera
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > drugiej strony?
    > Można to bezkarnie czynić?
    > Tak pomyślałem o inteligentnej maselniczce. :-)

    Była by inteligentniejsza od ciebie.
    Przecież to para p-n.

  • 3. Data: 2017-06-30 17:59:41
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-06-30 o 17:31, t-1 pisze:

    > Była by inteligentniejsza od ciebie.
    > Przecież to para p-n.

    A na jakiej zasadzie działają te przenośne lodówki, co mają
    _elektryczny_ przełącznik "heating/cooling"???

  • 4. Data: 2017-06-30 18:28:16
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-06-30 16:38, Robert Wańkowski wrote:
    > Czy zmieniając polaryzację zasilania tegoż modułu będzie chłodził z
    > drugiej strony?
    > Można to bezkarnie czynić?

    Tak.

  • 5. Data: 2017-06-30 20:49:52
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik t-1 napisał:

    > Była by inteligentniejsza od ciebie.
    > Przecież to para p-n.

    N i P, ale nie para. Zmiana polaryzacji daje odwrotny efekt.

    pkt 9
    https://tetech.com/faqs/#9

    Trza by specjalistów zapytać, może jakieś minimalne różnice w sprawności są
    przy zmienionej polaryzacji.

  • 6. Data: 2017-07-01 00:20:22
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 czerwca 2017 16:38:17 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > drugiej strony?
    > Można to bezkarnie czynić?
    > Tak pomyślałem o inteligentnej maselniczce. :-)

    Mimo że chłopaki tu pisza że mozna to podejrzanie często czytałem że odwrotna
    polaryzacja im szkodzi.

    Między innymi w temacie budowy komory babelkowej.

    Samo złącze pewnie nie ma z tym problemu ale jakies kleje moga być z obu stron różne.

    Trzeba by dokładniej sprawdzić temat.

  • 7. Data: 2017-07-01 10:52:24
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 30.06.2017 16:38, Robert Wańkowski wrote:
    > Czy zmieniając polaryzację zasilania tegoż modułu będzie chłodził z
    > drugiej strony?
    > Można to bezkarnie czynić?
    > Tak pomyślałem o inteligentnej maselniczce. :-)

    Widzisz potrzebę podgrzewania masła?
    Raczej lekkie schłodzenie w upalne dni.
    No chyba, że to ma działać tak, że nie trzymasz masła w lodówce
    tylko w tym czymś. Normalnie jest schłodzone, a w porze śniadaniowej
    automatycznie nabiera temperatury pokojowej pardon: kuchennej.
    Ale to można by zrealizować po prostu wyłączając chłodzenie plus
    ewentualnie otwierając wieczko.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2017-07-01 19:53:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-07-01 o 10:52, Mirek pisze:

    > Widzisz potrzebę podgrzewania masła?

    Zimą tak.

> [...]
    > automatycznie nabiera temperatury pokojowej pardon: kuchennej.
    > Ale to można by zrealizować po prostu wyłączając chłodzenie plus

    To ma być inteligenta maselniczka :-) Ja nie jestem :-(
    Ona ma za mnie to robić. :-)

    Robert

  • 9. Data: 2017-07-01 19:56:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-06-30 o 20:49, Bytomir Kwasigroch pisze:

> [...]
    > https://tetech.com/faqs/#9
    >

    > Trza by specjalistów zapytać, może jakieś minimalne różnice w sprawności są

    Przy zamienionej polaryzacji grzeją obie strony, czy następuje zamiana
    miejscami efektu?

    Robert

  • 10. Data: 2017-07-01 20:39:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 19:56:50 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Przy zamienionej polaryzacji grzeją obie strony, czy następuje zamiana
    > miejscami efektu?

    następuje zmiana efektu. Tyle ze bez solidnego odbierania ciepla od strony
    cieplejszej to po prostu obie strony mocno grzeją tyle ze jedna nieco mniej.
    Kluczowe jest odbieranie ciepla.

    b.