  • 1. Data: 2011-05-27 16:32:35
    Temat: Moduł DVB-T USB zawiesza się podczas właczania odkurzacza
    Od: gomader <g...@g...com>

    Witam,
    Mam problem otoz podczas wlaczania odkurzacza moduł DVB-T na USB
    zawiesza sie ... pomyslalem ze moze cos sie przedostaje przez zasilanie
    wzmaczniacza (12V), ale po jego odlaczeniu dalej to samo ...

    jak to naprawic?

    PS
    mam dosc dlugi przewod 75ohm cos okolo 25m, byc moze cos sie indukuje w
    ekranie ... ale jak sie tego pozbyc? dodam, ze po odlaczeniu przewodu od
    modulu DVB-T wszystko wraca do normy ...

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-27 16:42:18
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-27 18:32, gomader pisze:

    > mam dosc dlugi przewod 75ohm cos okolo 25m, byc moze cos sie indukuje w
    > ekranie ... ale jak sie tego pozbyc? dodam, ze po odlaczeniu przewodu od
    > modulu DVB-T wszystko wraca do normy ...

    Uziem ekran kabla antenowego do masy komputera.
    Czy ten sprzęt połączony jest jakoś z kablówką?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 3. Data: 2011-05-27 17:05:58
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 05/27/2011 06:42 PM, Andrzej W. wrote:

    > Uziem ekran kabla antenowego do masy komputera.

    w ktorym miejscu kabla antenowego? gdzie jest ta masa komputera?

    > Czy ten sprzęt połączony jest jakoś z kablówką?

    nie, tylko antena kierunkowa + wzmacniacz

  • 4. Data: 2011-05-27 17:36:48
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-27 19:05, gomader pisze:

    > w ktorym miejscu kabla antenowego? gdzie jest ta masa komputera?

    Obudowa komputera, a miejsce na kablu jak najbliżej tunera DVB.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 5. Data: 2011-05-27 18:01:01
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 05/27/2011 07:36 PM, Andrzej W. wrote:

    > Obudowa komputera

    ale to jest laptop, obudowa jest plastikowa

  • 6. Data: 2011-05-27 18:16:52
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-27 20:01, gomader pisze:

    > ale to jest laptop, obudowa jest plastikowa

    Znajdź jakieś metalowe złącze, np. VGA, możesz nawet spróbować to
    przypiąć do ekranu wtyczki USB tego tunera.
    Spróbuj i daj znać.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 7. Data: 2011-05-27 18:20:51
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    > ale to jest laptop, obudowa jest plastikowa

    Możesz też spróbować czegoś takiego:
    http://www.awpol.pl/131719/separator-galwaniczny
    Przy pasożytniczym napięciu z kablówki działa doskonale, ale nie wiem
    czy się sprawdzi w Twoim wypadku.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 8. Data: 2011-05-28 08:27:21
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 05/27/2011 08:20 PM, Andrzej W. wrote:

    > Możesz też spróbować czegoś takiego:
    > http://www.awpol.pl/131719/separator-galwaniczny
    > Przy pasożytniczym napięciu z kablówki działa doskonale, ale nie wiem
    > czy się sprawdzi w Twoim wypadku.

    potestowalem to dokladniej i wyglada na to ze to problem TV podlaczonego
    do drugiego wyjscia rozgaleziacza, po odlaczeniu tv problem w wiekszosci
    znika

    czyli rozumiem seperator galwaniczny wystarczy?

  • 9. Data: 2011-05-28 09:14:18
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-05-28 10:27, gomader pisze:
> [...]
    > znika
    >
    > czyli rozumiem seperator galwaniczny wystarczy?

    A testowałeś połączenie ekranu kabla antenowego z masą komputera?
    Może to wystarczy.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 10. Data: 2011-05-28 09:38:48
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.05.2011 11:14, Andrzej W. wrote:

    > A testowałeś połączenie ekranu kabla antenowego z masą komputera?
    > Może to wystarczy.

    Nie wystarczy, a nawet zaszkodzi.
    Separator galwaniczny pomoże, ale obstawiam, że wątkotwórca nie ma
    uziemionego masztu antenowego (podstawa) i/lub podłaczony starszy
    telewizor CRT bez uziemienia.

    Mirek.