  • Data: 2011-12-14 09:33:36
    Temat: Re: Modernizacja spawarki - potencjometr
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Panie Piotrze!
    Ten zbiór ogólnych problemów z potencjalną realizacji przełączenia, jest
    słuszny.
    Problem jednak jest trywialny, a drobne problemy realizacyjne nie stanowią
    tutaj o przeszkodach istotnych.
    Rozwiązań 40 letnia elektronika przyniosła już wiele.
    W szczególności można dać rząd 16 przekaźników, zwierających kolejne
    rezystory i zrobić przełączany
    przetwornik D/C, ale to jest Dużo pracy i powstaje staroć, zresztą
    wymagający konserwacji.
    Myślę, że 2 scalaki DIP8 + transoptor (też DIP8) na przełącznik ciągnięty
    wzdłuż kabla będzie wystarczającym rozwiazaniem,
    na płytce 3 cm2.
    Nie ma co kombinować.
    Mam właśnie teraz takie zlecenie do PCB na kilka małych płytek, jeżeli
    autor chciałby taka płytkę,
    to ją wykonam w programie, i dorobię dla kolegi.
    Pozdrawiam,
    Sylwester