    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Modernizacja do RACK
    Date: Tue, 03 Nov 2009 10:44:09 +0100

    On Mon, 02 Nov 2009 18:30:05 +0100, BartekK <s...@N...org>
    wrote:

    >Ale co innego składowanie osprzętu typu skrzynka patchkordów na zapas, a
    >co innego działająca infrastruktura. Jeśli ktoś ma w "własnej"
    >serwerowni taki syf, to wolę nie widzieć jego konfiguracji softowej (a
    >tymbardziej współpracować z kimś takim). Porządek w drutach można zrobić
    >nawet za 5zł, skrzynka "rackopodobna" może być nawet z OSB zrobiona w
    >30minut, a wiązki kabli można "ucywizować" paskami (3zł za 100szt), byle
    >miało to sens funkcjonalny, a nie jedyny zamysł "ma być tanio".

    Nie zawsze sie da zrobić porządek do końca. Jak robisz wszytko od
    podstaw to zaplanujesz z głową. Ale jak coś przerabiasz to bywa różnie
    - zwłaszcza jeśli Twoej pomysły nei zyskuja akceptacji szefów od kasy.
    Mam jedną serwerownię gdzie kable wychodzą na wszystkie strony jak
    skrzynce telefonicznej w Bejrucie. Wygląda okropnie ale tak być musi.
    Problem w tym że wcześniej była mała szafka na ścianie. Szafka okazała
    się za mała na powiekszający się sprzęt a do tego ścianę kuto pod nowe
    zasilanie i nei mozna bło w starym miejscu postawić czegoś innego.
    Efekt jest taki że nowa szafa stoi jakies pół metra od miejsca gdzie
    była poprzednia a na wymianę kabli które do niej dochodziły nie było
    kasy. Więc dookoła jest urocza pajęczynka kabli wyjętych częściowo z
    rynienek bo "ucywilizować" się na razie nie da za bardzo. A i tak 2
    patchpanele są nietypowo z tyłu szafy.

    A i tak największy bałagan w szafach to widziałem chyba w szafach w
    serwerowni NASK-u na Kabatach w Warszawie. Moje serwery są w szynach,
    mają poopisywane i poupinan kable. Ale to ja sam zrobiłem. Natomiast
    inne firmy które majątam sprzęt podchodzą baaaaardzo różnie. Zwykle
    kalbe zwisają sobie malowiczo splątane bez jakiegokolwiek porządku a w
    szafie gdzie mam swoje maszyny na dole leżą 2 serwery które mają
    przekładki dystansowe (żeby nie leżały na sobie) z kawałków
    styropianiu z jakiejśc kształtki. I tak z rok co najmniej juz sobie
    leżą. ;-)

    Zdrówko