  • 1. Data: 2010-12-05 09:54:30
    Temat: Modem ADSL i gigabyte LAN
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Przydało by się wymienić modem do Neostrady.
    Z racji tego, że połączonych jest kilka komputerów
    (z czego jeden udostępnia zdjęcia) to przydałby się
    modem z 802.11n oraz gigabyte LAN. Większość nowych modemów
    ma już 802.11n ale nie mogę wytropić modemu z szybkim LANem.

    Czy źle szukam, czy po prostu nie ma za wielu takich urządzeń ?

    Gdyby na prędkość LAN to z chęcią zainteresowałbym się
    TP-Link router ADSL Wi-Fi 300Mb/s TD-W8960N.
    Ważne by urządzenie działało stabilnie nawet po przesłaniu
    kilkudziesięciu GB danych pomiędzy kompami (obecnie mam D-Linka
    DSL-504 i muszę go kilka razy w tygodniu resetować).

  • 2. Data: 2010-12-05 10:15:48
    Temat: Re: Modem ADSL i gigabyte LAN
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.12.2010 10:54, Radek D pisze:
    > Przydało by się wymienić modem do Neostrady.
    > Z racji tego, że połączonych jest kilka komputerów
    > (z czego jeden udostępnia zdjęcia) to przydałby się
    > modem z 802.11n oraz gigabyte LAN. Większość nowych modemów

    Gigabit!

    Poza tym co stoi na przeszkodzie napisać "gigabitowy
    Ethernet" lub "Ethernet 1 Gb/s"?

    > ma już 802.11n ale nie mogę wytropić modemu z szybkim LANem.

    Kup osobno koncentrator 1 Gb/s i podłącz do niego dotychcza-
    sowy modem/router. Albo dowolny inny szybki modem/router. Po
    WiFi i tak osiągniesz mniej niż 100 Mb/s, Internet wcale nie
    ucierpi na wolniejszym łączu, a przynajmniej masz redundancję
    i jak padnie router, to sieć LAN dalej będzie działać.

    > Ważne by urządzenie działało stabilnie nawet po przesłaniu
    > kilkudziesięciu GB danych pomiędzy kompami (obecnie mam D-Linka
    > DSL-504 i muszę go kilka razy w tygodniu resetować).

    I tu też osobny koncentrator *dużo* pomoże. Szczególnie, że
    całkiem niedrogo można dostać np. małego 3Coma. U mnie zawie-
    sił się raz przez trzy lata jakieś, do dziś nawet nie wiem
    dlaczego.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2010-12-06 08:16:52
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

> [...]

    > całkiem niedrogo można dostać np. małego 3Coma. U mnie zawie-
    > sił się raz przez trzy lata jakieś, do dziś nawet nie wiem

    Obecny router nie posiada WiFi, a żona sobie do laptopa zażyczyła
    bezprzewodową sieć ;-)

    Co do koncentratora to i nie taki głupi pomysł, ale mam za biurkiem
    kilkadziesiąt kabli (coś koło 30-40) i dążę do tego by każdy kolejny
    sprzęt wymagał ich mniej.

  • 4. Data: 2010-12-06 09:13:32
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

  • 5. Data: 2010-12-06 09:15:22
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Niestety nie ma idealnego urzadzenia all-in-one. Sam wole bezkresna otchlan
    spaghetti za biurkiem niz nurkowac w troche mniejsze spaghetti w celu
    zresetowania badziewnej skrzynki.

    --
    pozdr

  • 6. Data: 2010-12-30 15:15:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.12.2010 09:16, RadekD pisze:
    > Co do koncentratora to i nie taki głupi pomysł, ale mam za biurkiem
    > kilkadziesiąt kabli (coś koło 30-40) i dążę do tego by każdy kolejny sprzęt wymagał
    ich mniej.

    Akurat tutaj osobny router spowoduje pojawienie się jednego
    krótkiego (do 10 cm) kabelka UTP. Plus ew. kabel zasilający,
    ale z tym można walczyć stosując jeden mocniejszy zasilacz
    sieciowy i rozdzielacze. W każdym razie -- nie tragedia :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2010-12-31 01:42:04
    Od: Tasiorsa <t...@p...fm>

    W dniu 2010-12-05 10:54, Radek D pisze:
    > D-Linka
    > DSL-504
    Przestaw wspomnianego D-Linka wykorzystujac jedynie modem z niego w tryb
    bridge. Po aktualizacji firmware modem dziala w standardzie ADSL 2+ wiec
    nic wiecej do szczescia nie potrzebujesz i poszukaj samego routera z
    gigabitowym switchem. Polecam Netgear WNR3500L

    Krzysiek