eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetModa na retro sprzętRe: Moda na retro sprzęt
  • Data: 2024-07-06 22:30:17
    Temat: Re: Moda na retro sprzęt
    Od: Klakier <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Marcin Debowski:
    > On 2024-07-04, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >> Marcin Debowski:
    >>> On 2024-07-03, Klakier <g...@p...pl> wrote:
    >>>> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
    >>>> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba, który na
    >>>> SGI odpalił Quake.
    >>>
    >>> Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
    >>> 90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
    >>> lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
    >>> SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
    >>> uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
    >>> nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
    >>>
    >>> Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
    >>> przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
    >>> 2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
    >>> Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
    >>>
    >>> Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.
    >>
    >> Ok, w takim razie ja chętnie przygarnąłbym tego:
    >> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/
    Computer_Museum_of_America_%2825%29.jpg
    >> Wydaje mi się, że za 35 mln USD powinien wycisnąć w Quake więcej FPS
    >> od SGI Onyx/2.
    >
    > Nie chciałbyś tego przygarnąć, no chyba, że współcześnie do odsprzedaży.
    > Ani Indigo, ani Onyxa zresztą tez nie - podpowiedź, poszukaj ile to prądu
    > żre i ile waży.

    Zapewne. Dzisiaj rynek Workstation jest już chyba niszowy/martwy, software do
    renderingu 3d i produkcji video korzysta z "cywilnych" GPU i ich bibliotek,
    opiera się im wymagając dedykowanych praktycznie jeszcze chyba tylko soft
    projektowy typu SolidWorks/ProEngineer, dla studenta do produkcji Cathedral zbyt
    drogo, a komercyjne wytwórnie pokroju DreamWorks renderują swoje produkcje w
    Datacentrach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: