  • 11. Data: 2011-03-07 06:26:12
    Temat: Re: Moc we FLOPS dla typowego CPU
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 5 Mar, 21:46, "slawek" <s...@h...pl> wrote:

    > Jest gdzie jaka sensowna tabelka? (Pentium III wyci ga o oko o 900 MFLOPS,
    > ale potrzebuj dla "normalnego procesora z 2011".)
    Do czego to potrzebujesz jesli mozna spytac? Chcesz znac teoretyczna
    maksymalna ilosc instrukcji na sekunde, czy w jakims konkretnym
    zastosowaniu? W zastosowaniach ilosc operacji na sekunde jest
    mniejsza, bo poza mnozeniem, dodawaniem, itd. program jeszcze
    robi soki, laduje dane do chache, kopiuje wyniki do zmiennych
    tymczasowych, czeka az drugi rdzen zwolni semafor, itd.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-03-07 14:15:39
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sun, 6 Mar 2011 20:01:22 +0100, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Znudziło mnie czytanie, jak to kolejny "naukowiec" chwali się, że
    jego
    > program jest zajetego szybki, bo liczy się tylko tydzień non-stop i
    już są
    > wyniki. Moim zdaniem, powinien po prostu oszacować ile działań
    > arytmetycznych (zmiennoprzecinkowych) potrzeba, aby policzyć to, co
    ma być
    > policzone. Wtedy nie byłoby problemu z dezaktualizacją i durnymi

    Ale to przecież zależy nie tylko od flopsów.

  • 13. Data: 2011-03-07 18:24:31
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
    > zapomniałeś dodać "po prostu znaleźć optymalny algorytm obliczeniowy".
    > Lol.

    Różne są nie tylko algorytmy - ale nawet cele jakie stawia się przed tymi
    algorytmami. Ważne jest osiągnięcie "oświecenia" - jakkolwiek można to
    zrozumieć by aby.

    Same algorytmy zaś są z gatunku idiotycznie prostych - wyliczenie ile tam
    jest gwiazdek a ile plusów, pomnożenie przez liczbę robionych pętli... i
    mamy ile operacji jest.

    slawek

  • 14. Data: 2011-03-07 18:38:59
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "A.L." <l...@a...com> napisał w wiadomości grup
    com...
    > Smeiszne jest to co piszesz.

    To co piszesz jest nieortograficzne. Nie abym się czepiał. Po prostu
    stwierdzam fakt.

    I drugi fakt: wcześniej pisałeś bezbłędnie.

    Teraz wniosek, pochopny, nieuprawniony, etc. etc.: "poniosły cię emocje."

    > Do niczego mnie nie zmusiles, i nikt mnie do niczego nei musi zmusic.
    > Chyba ze Malzonka. Podalem ci link zupelnie dobrowalnie.

    Przemyśl słowo: "socjotechnika".

    Nie abym się z ciebie naśmiewał - po prostu każdego można do wielu rzeczy
    "zachęcić". Mi udało się zachęcić ciebie do podania informacji takiej,
    jakiej potrzebowałem. I to mimo bardzo buńczucznych z twojej strony
    deklaracji, że "odmawiasz współpracy". Ej, nie przesadzajmy - ani tobie z
    głowy korona nie spadła, ani ja też nie jestem jakimś wrednym typem,
    specjalizującym się "w sprawie A.L." Danych o MFLOPS-ach potrzebuję
    naprawdę, nie mam czasu na testy, chodzi mi bardziej zresztą "jak to jest u
    ludzi".

    I dlatego jeżeli ktoś nie chce odpisywać - na jego zdaniem głupie -
    pytania - to niech nie odpisuje. A nie niczym Słoń Bez Trąby podchodzi do
    Krokodyla pytając co tenże na śniadanie jada...

    slawek

  • 15. Data: 2011-03-07 18:52:50
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Uzytkownik "Mariusz Marszalkowski" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    grup
    8g2000vbq.googlegroups.com...
> [...]
    > robi soki, laduje dane do chache, kopiuje wyniki do zmiennych
    > tymczasowych, czeka az drugi rdzen zwolni semafor, itd.

    Program lazi na tabelce dlugiej na kilkadziesiat kilobajtów (czyli cala sie
    schowa w cache), dodaje sobie, mnozy i czasem odejmuje. Chodzi jakies od pól
    godziny. I teraz proste glupie pytanie - da sie o nim napisac, ze robi
    okolo 0.5*60*60*1000 MFLOP? (Tj. tyle operacji - ale nie na sekunde! - tylko
    ogólem...) - jezeli Wingroza pokazuje 100% obciazenia rdzenia taktowanego na
    2GHz? Procesor ma wiecej rdzeni - wiec jest szansa, ze czesc demonów itp.
    bedzie grzecznie nieprzeszkadzajaca.

    Nie chce pisac "program liczy szybko, bo juz po paru godzinach sa wyniki".
    Nie chce mi sie tez sprawdzac, czy to jest 5 i pól godziny, czy 5 godzin 14
    minut 56 sekund. Chcialbym dac sensowne oszacowanie niezalezne od marki
    procesora, roku jego produkcji itp. - srednie orientacyjne x MFLOPS razy y
    liczba sekund jaka zostala zuzyta na obliczenie. Bez angazowania sie w
    testy, itd. Jedynie orientacyjnie. To wszystko.

    slawek

  • 16. Data: 2011-03-07 18:56:11
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:a...@n...gaze
    ta.pl...
    > Ale to przecież zależy nie tylko od flopsów.

    A od czego - poza fazą Księżyca - jeszcze?

    slawek

  • 17. Data: 2011-03-07 21:14:03
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 7 Mar, 19:52, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
> [...]
    > liczba sekund jaka zostala zuzyta na obliczenie. Bez angazowania sie w
    > testy, itd. Jedynie orientacyjnie. To wszystko.

    Dla kart graficznych mozna latwo znalezc:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_NVIDIA_gr
    aphics_processing_units
    Dla glownych procesorow nie wiedziec dlaczego nie podali w wikipedii:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Intel_pro
    cessors

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-03-07 21:23:35
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-07 19:38, slawek pisze:

    > I dlatego jeżeli ktoś nie chce odpisywać - na jego zdaniem głupie -
    > pytania - to niech nie odpisuje. A nie niczym Słoń Bez Trąby podchodzi
    > do Krokodyla pytając co tenże na śniadanie jada...

    Zlej gościa :) Każdy który wytknie mu niekompetencję ląduje w jego KFie
    :) Ciekaw jestem czy ma osobny dysk 2TB na tego KFa. (pomijam że np.
    home.pl ma go w swoim, niestety byłem zmuszony przenieść się z home.pl
    na onet i indywiduum się nagle pojawiło)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 19. Data: 2011-03-07 22:02:24
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    slawek wrote:

    > A od czego - poza fazą Księżyca - jeszcze?

    Glownie od czasow dostepu do pamieci.

    w.

  • 20. Data: 2011-03-08 09:36:29
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Mon, 7 Mar 2011 13:14:03 -0800 (PST), Mariusz
    Marszałkowski<m...@g...com> wrote:
    > Dla kart graficznych mozna latwo znalezc:

    Ale co wam właściwie wyskakuje jak guglacie "CPU GFLOPS chart"? Bo mi
    np to:

    http://www.tomshardware.co.uk/charts/desktop-cpu-cha
    rts-2010/Raw-Perfor
    mance-SiSoftware-Sandra-2010-Pro-GFLOPS,2409.html