  • 1. Data: 2010-09-01 14:14:24
    Temat: Moc stacji bazowych Play kontra W3
    Od: "bonifacy" <b...@b...pl>

    Jak wygląda sprawa mocy emisyjnych stacji bazowych play?
    Starzy operatorzy z reguły mają mocno rozbudowane stacje bazowe
    (klimatyzowane szafy, więcej sektorów anten). Play z reguły ma małe
    skrzyneczki - postęp technologii? - i jak widzę przeważnie "uboższe" zespoły
    anten.
    I teraz mnie interesuje jaką moc emisji ma typowa stacja bazowa w mieście na
    biurowcu gdzie stoi kilka masztów danego operatora.
    A jakimi mocami operuje Play. Ostatnio bylo dużo szumu o moce nadajników i
    czy czasem jakieś nowsze normy przewidują już zdecyodwanie mniejsze moce.
    Chodzi o to, że jak się gdzieś wyjedzie na zadupie od dużego miasta to play
    zdecydowanie szybciej słabnie niż taki plus (w rozważaniach jest brana pod
    uwagę możliwość przeskoku na kolejną, bliższą stację bazową i stąd możliwość
    zafałszowania)
    Jakie są moce nadajników, a jakie zyski anten i stąd końcowa skuteczna moc
    emisji z anten?

  • 2. Data: 2010-09-01 16:44:50
    Temat: Re: Moc stacji bazowych Play kontra W3
    Od: Kotlet Mielony <m...@m...mail>

    W dniu 2010-09-01 16:14, bonifacy pisze:
> [...]
    > zafałszowania)
    > Jakie są moce nadajników, a jakie zyski anten i stąd końcowa skuteczna moc

    w sopocie czesto mi sie wyswietla na telefonie gdańsk kiedy korzystam z
    play wiec chyba sa mocne

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !

  • 3. Data: 2010-09-01 17:40:06
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2010-09-01 18:44, Kotlet Mielony pisze:

    > w sopocie czesto mi sie wyswietla na telefonie gdańsk kiedy korzystam z
    > play wiec chyba sa mocne

    Sopot nie jest zbyt dobrym przykladem bo tam to chyba wyjatkowo trudno
    nowy nadajnik postawic, bo to uzdrowisko jest...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2010-09-02 00:25:35
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > zafałszowania)
    > Jakie są moce nadajników, a jakie zyski anten i stąd końcowa skuteczna moc

    Maksymalna moc na antenę sektorową po stratach na kablu to 18W. Antena ma taki
    zysk że wypromieniowuje prawie 700W. Do anteny mikrofalowej dochodzi ok pół wata
    a wypromieniowuje ona ok 1,5kW. Play to sieć typowo miejska. Specyfika sieci
    powoduje że musi być dużo stacji bazowych. Na obszarach gdzie mieszka dużo ludzi
    anteny powinny stać bardzo gęsto. Co jakieś 300m. zasięg jest odwrotnie
    proporcjonalny do obciążenia stacji. Natężenie pola elektromagnetycznego
    regulują w Polsce przepisy z czasów socjalizmu. Są ostrzejsze od zachodnich od
    100 do 1000 razy. Tam można na przykład przykręcić anteny do ściany przedszkola.
    Do niedawna papierologia przy budowie stacji bazowej byla taka sama jak przy
    budowie elektrowni atomowej. Teraz podobno jest łatwiej bo jakieś przepisy się
    zmieniły.

  • 5. Data: 2010-09-02 06:01:59
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    kogutek pisze:
    (...)
    > Maksymalna moc na antenę sektorową po stratach na kablu to 18W. Antena ma taki
    > zysk że wypromieniowuje prawie 700W.
    wow! szczęką mi opadła do samej podłogi.

    > Do anteny mikrofalowej dochodzi ok pół wata
    > a wypromieniowuje ona ok 1,5kW.
    Czyli jak mikrofalówka ma 800W, to 1.5W do grzania potraw a 798.5W
    pochłania.... wyświetlacz?

    > Play to sieć typowo miejska. Specyfika sieci
    > powoduje że musi być dużo stacji bazowych. Na obszarach gdzie mieszka dużo ludzi
    > anteny powinny stać bardzo gęsto. Co jakieś 300m.
    na ja bym sobie życzył zeby było chociaż co 600m. popatrz na btsearch
    org jakie mamy pokrycie i to w najlepszych miastach.

    > zasięg jest odwrotnie
    > proporcjonalny do obciążenia stacji.
    na ile rozmów przewiduje sie jednego BTSa przy użytkwniach oddalonych o
    500m? 1000? bo jeżeli masz racje, to przy minimalnym obciążeniu (nocą)
    "oblecą" całą polske 3 btsami!

    ToMasz

  • 6. Data: 2010-09-02 07:24:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w
> [...]
    > Antena ma taki
    > zysk że wypromieniowuje prawie 700W. Do anteny mikrofalowej

    Kogutku doksztalc sie: wypromieniowuje tyle, ze w dalekiej
    odleglosci na osi glownej wiazki osiaga gestosc mocy taka jak [w
    tej samej odleglosci] idealna wszechkierunkowa [nierealizowalna
    fizycznie] antena zasilana moca 1.5kW

    A ze wiazka jest waska, to sumaryczna moc nie jest duza. A ze
    antena dajaca taka wiazke musi byc stosownie duza, to i gestosc
    mocy nie jest duza.
    A ze do potrzeb telefonii musi byc antena dookolna [lub kilka
    sektorowych], to i zysk nie moze byc duzy. Jedynie w pionie wiazka
    jest waska.

    > Play to sieć typowo miejska.

    Juz nie tytlko.

    > Specyfika sieci powoduje że musi być dużo stacji bazowych.

    Na razie jeszcze maja malo klientow.

    J.

  • 7. Data: 2010-09-02 10:59:06
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > A ze do potrzeb telefonii musi byc antena dookolna [lub kilka
    > sektorowych], to i zysk nie moze byc duzy. Jedynie w pionie wiazka

    Nie muszę się dokształcać. Do niczego mi to niepotrzebne. Takie dane występują w
    dokumentach jakie przechodziły przez moje ręce i na których jest również mój
    podpis. Pracowałem dla jednego z operatorów. Dla którego jeszcze nie mogę
    napisać. Tak się umówiliśmy. Jak chcesz dowiedzieć się czy piszę prawdę to
    wystarczy że pójdziesz do najbliższego urzędu wydającego zezwolenia na budowę,
    albo do wydziału środowiska przy urzędzie i będziesz mógł to o czym napisałem
    przeczytać z dokumentów. Dokumenty nie są tajne. Wydadzą je do przeczytania
    każdemu kto będzie w stanie wykazać że jest mu to do czegoś potrzebne. Jak jest
    na przykład kilku operatorów na jednym dachu. To żeby sumaryczna moc emitowana z
    niego nie przekraczała dopuszczalnej to każdy z operatorów musi ograniczyć moc
    nadajników. Wiedziałeś o tym?

  • 8. Data: 2010-09-02 11:06:33
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mój
    > podpis. Pracowałem dla jednego z operatorów.

    Aleś Ty tępy. Bzdury pisałeś, JF Ci prawdę napisał, a Ty z takim tekstem?
    Dupek, krawaciarz, co przekroczył stopień swojej niekompetencji :-(

  • 9. Data: 2010-09-02 11:09:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." i5nje8$lvk$...@n...onet.pl

    > Kogutku doksztalc sie: wypromieniowuje tyle, ze w dalekiej odleglosci na osi
    glownej wiazki osiaga gestosc mocy taka jak [w

    Co to jest ta ,,daleka odległość'' i dlaczego dopiero w dalekiej?

    > tej samej odleglosci] idealna wszechkierunkowa [nierealizowalna fizycznie] antena
    zasilana moca 1.5kW

    I to się nawet chyba jakoś nazywa. W WiFi na przykład EIRP (E od
    ekwiwalent, równoważnik/odpowiednik) lub ERP. Zysk anteny oczywiście
    nie może dać jakiegokolwiek wzmocnienia, chyba że takie, jakie daje
    soczewka, która wzmacnia tak, iż po prostu skupia. :)

    > A ze wiazka jest waska, to sumaryczna moc nie jest duza.

    Nie może być większa (jest mniejsza, bo są
    wszędzie straty) niż moc podawana na antenę. :)

> [...]
    > A ze do potrzeb telefonii musi byc antena dookolna [lub kilka sektorowych], to i
    zysk nie moze byc duzy. Jedynie w pionie wiazka

    A mają swoją infrastrukturę czy korzystają z cudzej?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-09-02 11:12:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kogutek" 4...@n...onet.pl

    > Nie muszę się dokształcać. Do niczego mi to niepotrzebne. Takie dane występują w
    > dokumentach jakie przechodziły przez moje ręce i na których jest również mój
    > podpis.

    Chyba sobie kpisz. :) Antena mimo zysku nie może dać więcej
    niż weźmie -- jest to jedna z **trzech** zasad zachowania. :)
    Bóg był oszczędny -- dał jedynie trzy (energii, pędu i momentu
    pędu) zasady zachowania. Zysk anteny bierze sie nie ze złamania
    praw Bożych, ale ze swoistego skupienia -- zawężenia wiązki. :)
    Sumaryczna moc od tego nie wzrasta. :)