    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Moc nadajnika a zasięg transmisji
    Date: Fri, 13 Feb 2009 21:06:46 +0100

    J.F. pisze:

    > Jesli odleglosc powiekszysz sqrt(2), to moc odbierana bedzie taka
    > sama.
    >
    > No chyba ze pytanie jest bardziej praktyczne, 1.4 raza dalej to bedzie
    > za sciana, a sciany w ogole zbrojone, a w powietrzu wisi woda :-)

    Pytanie jest jak najbardziej praktyczne. Jednak chodzi o otwartą
    przestrzeń.
    Tak naprawdę potrzebuję zmierzyć prawdopodobieństwo występowania błędu
    transmisji w funkcji odległości.
    Zmienianie odległości pomiędzy nadajnikiem a odbiornikiem i dokonywanie
    pomiaru poziomu błędów jest mało wygodne. Wykombinowałem, więc że
    zastąpię zmianę tego parametru odpowiednią zmianą mocy nadajnika.

    Paweł