-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: The_EaGle <e...@j...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
Date: Fri, 09 Apr 2010 08:32:52 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 43
Message-ID: <hpmhml$h0j$1@news.onet.pl>
References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpf4kj$6pr$1@news.onet.pl>
<hpfcod$lda$1@mx1.internetia.pl> <hphsjv$dof$1@news.onet.pl>
<9...@x...googlegroups.com>
<hpk0eq$gh7$1@news.onet.pl>
<f...@8...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 195.117.162.130
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270794773 17427 195.117.162.130 (9 Apr 2010 06:32:53 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Apr 2010 06:32:53 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <f...@8...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271661
[ ukryj nagłówki ]WS pisze:
> On 8 Kwi, 09:26, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
>
>> Moc ogranicza nam tylko prędkość maksymalną w samochodzie.
>
> no i przyspieszenie ;)
> do wykonania pracy polegajacej na rozpedzeniu pojazdu o konkretnej
> masie M do zadanej predkosci V w zadanym czasie T potrzebna jest
> konkretna moc (pomijajac opory ruchu - opor powietrza glownie)
>
> energia kinetyczna = praca W= M * V^2 / 2
> moc = W/T = M * V^2 / 2*T
>
> np.
> M=1000kg
> V=100km/h=27.8m/s
> T=10s
>
> P=38642 W= 38.6kW = 52.5KM
>
> nie pomoze zadne zmienianie przelozen jesli srednia moc bedzie
> mniejsza - jak to sie ladnie mowi wyzej d... nie podskoczysz ;)
W 100% się zgadzam. Chodziło mi tylko o zasygnalizowanie że ta moc jak w
.w przypadku może być 100kW lub 70kW a przyspieszenie max może być takie
samo jeżeli w taki a nie inny sposób zestopniujemy skrzynie. Jasne że
moc graniczna minimalna zawsze jest do tego aby uzyskac min
przyspieszenie oraz minimalna predkosc max. Jednak samą skrzynia możemy
w wplywac na wartosc przyspieszenia.
>> Przyspieszenie to moment na kołach a ten jest zależny od mocy/momentu
>> silnika i przekładni.
>
> moment=moc x obroty i mowienie o momencie w oderwaniu od mocy to
> marketing tylko ;)
Moc=Momentxobr to jasne ze nie mam mocy bez momentu i na odwrot.
Natomiast mozemy mowic o faktycznej sile powodujacej przyspieszanie
samochodu a ta jest Moment na kołach a Moc to parametr pośredni zależny
od obrotów.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.10 08:38 The_EaGle
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security