eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.Re: Moc diasla a banzyny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
    l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.
    iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neo
    strada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Thu, 08 Apr 2010 18:17:58 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <hpl09n$afi$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <hpf4kj$6pr$1@news.onet.pl>
    <hpfcod$lda$1@mx1.internetia.pl> <hphsjv$dof$1@news.onet.pl>
    <9...@x...googlegroups.com>
    <hpk0eq$gh7$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ccz135.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1270744183 10738 83.30.149.135 (8 Apr 2010
    16:29:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Apr 2010 16:29:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <hpk0eq$gh7$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271547
    [ ukryj nagłówki ]

    The_EaGle pisze:
    > WS pisze:
    >> On 7 Kwi, 14:08, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    >>
    >>> Skoro samochód o tej samej masie rozpędza się od 0 do 100km/h w czasie
    >>> np 10s w przypadku diesla i benzyny to oznacza że moment obrotowy w
    >>> funkcji obrotów na kołach jest taki sam. Moc może być różna.
    >>
    >> hm... to juz prawda nie jest...
    >
    > Moc ogranicza nam tylko prędkość maksymalną w samochodzie.

    Moc to miara pracy wykonywanej w czasie.
    Praca to miara przekazywanej energii.
    Energia to np. energia kinetyczna - czyli energia związana z ruchem
    (prędkością i masą).

    Przyspieszenie to zwiększanie prędkości, czyli zwiększanie energii, co
    wymaga wykonania pracy w pewnym czasie, czyli mocy.

    Skrzynia biegów ma na celu umożliwienie przekazywania tej mocy w
    szerszym zakresie obrotów niż zakres obrotów silnika przy których tą moc
    jest w stanie generować.
    Bo zakres prędkości samochodu wynosi np. 10-200km/h (czyli 20x), a
    zakres użytecznych obrotów silnika jest znacznie węższy niż 20x.

    I powyższe założenia to już całość teorii na temat przyspieszania
    samochodu i tego co jest do tego potrzebne.

    Oczywiście wszystko to można również przeliczyć zaczynając os siły z
    którą tłok popychany jest w cylindrze, przez moment na wale korbowym,
    przeliczenie zębów w skrzyni biegów i w dyferencjale, następnie wielkość
    felgi i profil opony, tyle że będzie tego liczenia znacznie więcej, ale
    uda się tak samo.

    Powtarzana jak mantra kwestia "moc odpowiada za prędkość, moment za
    przyspieszenie" to jest zupełne pomylenie pojęć i trudno zgadnąć gdzie
    ta legenda się narodziła i dlaczego wszyscy ją powtarzają.

    Charakterystyka mocy i momentu to jest dokładnie ten sam parametr,
    oznaczający to samo, jest tylko innym jego przedstawieniem na wykresie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: