    From: "MiSter" <_...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Moc bierna
    Date: Tue, 19 Apr 2011 15:10:59 +0200

    > Przesunięcie fazowe 0-90 między napięciem a prądem mierzysz w przejściach
    > przez zero za pomocą dwóch detektorów przejść (komparatorów) i podstawiasz
    > pod chciany wzór.
    > Gdy napięcie i prąd nie są przeunięte to cos(fi) = 1

    I myślisz, że same detektory wystarczą?

    J.F. pyta o algorytm a nie akademicką definicję. Napisał: Tylko prosze nie
    pisac fi :-) nie doczytałes?

    Najbardziej znane są definicje mocy biernej według: Fryzego, Budeanu,
    Zakikhani'ego i Shepherda,
    czy Kusters'a i Moore'a.
    Sam bym obecnie się dowiedział która definicja jest dzisiaj stosowana, bo
    kilkanaście lat nie zgłębiałem tematu.

    Pozdrawiam
    MiSter