  • 21. Data: 2016-02-02 22:11:51
    Temat: Re: MoBo + CPU do 550zł - co ?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-02-02 o 20:50, Radek D pisze:

    > Jak kolega taki mądry i służy radą to proszę o podanie konkretnego
    > procesora w cenie <350zł. Oraz uzasadnienie dlaczego akurat ten model.
    > Procesor ma być dobry w jedno- i wielo-wątkowych zadaniach i zauważalnie
    > szybszy od wcześniejszego A4-3400.

    Zauważalnie to pojęcie względne, ale ja bym postawił na Intel Pentium
    G3450 lub G3460, na morelach chodzą w cenie około 300zł. Możliwe że
    gdzieś indziej jeszcze taniej?
    Do tego płyta w/g uznania i będzie Pan zadowolony.

  • 22. Data: 2016-02-02 22:16:28
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/02/2016 16:36, Budzik wrote:

    > Dramatyzujesz.
    > Chłopak dowie sie "co warto" a dalej juz sobie z kompletowaiem poradzi.
    > Złozenie komputera to nie jest budowa rakiety kosmicznej...

    Gdyby to robił dla siebie, to ok. Ale w tym przypadku eksperymentowaniem
    czyimś kosztem IMO nie jest fair.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 23. Data: 2016-02-02 22:40:50
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/02/2016 19:50, Radek D wrote:

> [...]
    > procesora w cenie <350zł. Oraz uzasadnienie dlaczego akurat ten model.
    > Procesor ma być dobry w jedno- i wielo-wątkowych zadaniach i zauważalnie

    Najpierw odpowiedz na wszystkie zadane pytania odnośnie reszty "gratów"
    i może znajdzie się jakiś kompromis. Na razie IMO za mało danych.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 24. Data: 2016-02-02 22:44:50
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/02/2016 20:06, Radek D wrote:

    > RAM mogę dołożyć zawsze i trwa to 2 minutki.

    No ale jak na starcie RAMu jest za mało to wymiana reszty jest bez
    sensu. No i skąd te wszystkie pytania na grupie o wybór RAM? -
    najwyraźniej nie jest to takie proste jak sugerujesz.
    Ponadto, zanim ktoś doradzi MB warto byłoby wiedzieć jaki RAM już masz -
    no chyba, że nowy RAM też uwzględniasz w tym "szczupłym" budżecie?

    > A na kompie padł system więc to dobry moment by wymienić MoBo i CPU.
    > To dla tego nie pytałem o inne podzespoły - ich wymiana nie wpływa
    > na zainstalowany system.

    BTW. O jakim systemie mówimy?

    > Model obecnie posiadanej płyty nie ma za bardzo znaczenie i tak nie da
    > się włożyć w nią CPU, który byłby znacząco szybszy - a wydanie na stary
    > procek 200-300zł (po tyle są na Allegro) by zyskać 10% mocy nie ma sensu.

    Pozwól to ocenić innym i konkretnie odpowiadaj na pytania.

    > Buda to jakiś najtańszy ATX Midi-tower ale to praktycznie nie ma znaczenia.

    "Rozmiar ma znaczenie." :D

    > O zasilaczu nie wspominam bo nadal ma spory zapas mocy.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że z jego wiekiem spada jego sprawność?
    Nie zaszkodziłoby zajrzeć do niego, odkurzyć i sprawdzić stan
    "elektrolitów" zanim orzekniesz, że "da radę".

    > Pytam tylko o procka bo do porównywarki wydajności to sobie sam mogę
    > wrzucić dane modele.
    > Bardziej interesowały mnie doznania empiryczne na danych konfiguracjach.
    > 2 rdzenie szybsze Vs. 4 wolniejsze

    To cholernie zależy od zastosowań i samego softu.
    --