  • Data: 2011-09-06 17:41:53
    Temat: Re: Mo?e mi kto? wyjasni?, jak to dzia?a ?[OT]
    Od: JanuszR <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak , ale inspiruj? . A co do nauki to np. . ?wiat?o i jego dualizm to model
    > matematyczny bo zachowanie pasuje do tego i do tego a mo?e trzeba wiecej
    > matematyki ?eby stworzyae jednorodn? teorie ? Ja ci?gle uwa?am ?e poznawanie
    > ?wiata to never ending story . Wiec nie wykluczam a priori niczego i staram
    > sie unikaae s?owa wierze .. cze?ciej powiem nie wiem bo jutro mo?e sie
    > okazaae ze juz cos na ten temat wiadomo odmiennego.

    Napisałem "ciągle weryfikuje się jej modele" a więc jest to "never
    ending story", różnica polega na podejściu.
    Naukowiec w poszukiwaniu opiera się na poznanej wiedzy. Może
    kwestionować dowolną teorię pod warunkiem, że potrafi to uzasadnić i
    przedstawi model alternatywny. Wierzenia zaś dane pobierają z sufitu,
    opierają się na widzimisię, nie dają żadnych wyjaśnień, nie mają
    poparcia w wiedzy. Wykluczenie tłumaczeń określonych zjawisk przez
    naukowca ma pokrycie w wiedzy. Jeżeli znajdzie coś niewytłumaczalnego ma
    sukces. To jest jak z 2x2, jeżeli ktoś odpowiada 5 możemy z czystym
    sumieniem odpowiedzieć bzdura, jeżeli ktoś spyta o największą liczbę
    pierwszą, policzy i powie to jest największa znana na dzień dzisiejszy.
    Tłumaczenia używane przez szarlatanów przeważnie są zabawne. Przykładowo
    biorezonans. Rezonans zakłada wymianę energii i częstotliwość. Powstaje
    więc pytanie jakiej energii. Odpowiedź będzie zapewne bioenergii. Teraz
    powstaje pytanie co to takiego, widział to ktoś, zarejestrował, jak to
    mierzyć, w wyniku jakich przemian powstaje ta specyficzna energia, jakie
    ma właściwości, jak się rozchodzi.....Szarlatan używa słowa klucza
    myśląc, że Kowalskiemu zaimponuje bo Kowalski na energiach się nie zna.

    JanuszR