    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Młotocyklista wyprzedzający przy barierce
    Date: Tue, 19 Apr 2022 20:02:46 +0200

    On 2022-04-19 17:07, Shrek wrote:

    > Tu akurat była. Ale sam mało co swojego sąsiada w podobnych
    > okolicznościach nie "zabiłem". Jak patrzyłem w lewe lusterko, to on był
    > jeszcze po prawej stronie i w dole - Gdzieś tam:P
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2705525,20.9975681,3a
    ,75y,164.01h,101.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWzUYUa4fV-V
    H6qb9slewzQ!2e0!7i13312!8i6656

    > Sąsiad zapiedalał ile fabryka dała - na szczęscie ciemno było i jak mi
    > się jasność w kabinie zrobiła to odruchowo odbiłem z powrotem w prawo.

    No tak, ale to nam mowi dwie rzeczy. Pierwsza to, ze nasze poczucie
    czasu bywa tak złudne, ze nie mozna mu ufac (przeciez tutaj musialo
    minac przynajmniej kilka sekund zanim cie dopadł).

    No i druga to taka, ze w zwiazku z pierwsza trzeba zawsze bezwzglednie
    jeszcze raz spjrzec w lusterko w momencie wykonywania samego manewru.
    Inaczej nie mozna tego zrobic bezpiecznie i stwierdzic, ze sie
    upewnilismy, ze mozemy to zrobic bezpiecznie.

    > W przypadku moto słabiej widać, bo ma jedno światło, jest raczej wąski i
    > na dodatek nie masz tego ogarniętego tak jak w przypadku dobrze ci
    > znanych samochodów.

    > Zapewne spojrzał, moto zapierdalało i nieszczęscie gotowe... Do kompletu
    > nieszczęścia trzeba dwojga - zapierdalać też trzeba umieć. Na przykład
    > zasadą jest, że na węzłach się nie zapierdala - właśnie z tego powodu,
    > że ludzie "bez powodu" zmieniają pasy.

    Tutaj rzecz jasna z wiekszoscia sie zgadzam.

    Z tym z czym sie nie zgadzam i nie zgadzałem sie wczesniej - to z
    tlumaczeniem, ze nie mial mozliwosci widziec. Owszem mial. Nie tylko
    mozliwosc ale i obowiazek. Ale to zdaje sie nie Twoje slowa lecz przedpiscy.

    --
    mk4