-
Data: 2014-02-17 18:50:43
Temat: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
>>>>>> A gdzie ja napisałem, ze staną się kompetentni?
>>>>>> Napisałem, ze dowiedzą się, ze sa niekompetentni.
>>>>>
>>>>> Im się wydaje, że robią się kompetentni...
>>>>>
>>>> Zeby stać się kompetentnym, trzeba sie najpierw dowiedzieć, ze sie
>>>> jest niekompetentnym.
>>>
>>> Dowiedzenie się to za mało.
>>
>> Za mało do czego?
>
> Do wyciągnięcia sensownych wniosków.
>
Robisz z ludzi wiekszych idiotów niz sa w rzeczywistosci.
>>> Interpretacja może być różna, wnioski
>>> i skutki takoż.
>>
>> jasne. Ale należy założyć, ze spora grupa jezdzi jak wariaci bo
>> wydaje im sie ze jezdza dobrze, ze nie stwarzaja zagrozenia etc.
>
> Niezupełnie - oni nie zdają sobie konsekwencji ze skutków swojej
> jazdy.
>
Ucząc, pokazując jak reaguje samochód, gdzie jest granica równiez tego sie
uczy.
Nikt nie jest idiotą i nie sadzi, ze wjezdzaja c w kogos nie wyrzadzi
krzywdy.
Tacy kierowcy po prostu uwazaja, ze nigdy nie wjada w nikogo.
Wiec jak pokazesz, jak neiwiele trzeba, zeby stracic kotrolę, to nie ma
bata zeby sie nie zastanowił.
>> Wiec jak takiego uswaidomisz, ze mało umie to juz jest sukces.
>
> Umieć to on ma nie jeździć szybko i skutecznie hamować, tylko zdawać
> sobie konsekwencję ze skutków jazdy na tzw. "krawędzi". Techniczne
> wyszkolenie jeszcze pogarsza sytuację.
>
No to pisze, ze trzeba zaczac od uswiadomienia jak mało umie.
A ty piszesz, ze zle jak go sie nauczy jezdzic lepiej...
>> Jak go czegoś nauczysz, to nawet jak bedzie jezdził nadal szybko, to
>> juz bedzie troch wiecej umiał. Ale najprawdopodobnie wiecej wiedząc i
>> tak zweryfikuje swoje poglądy na jazde.
>
> No i będzie jechał szybko i bezpiecznie nie 110, a 112. No i trafi
> kogoś z własnej głupoty z prędkością wyższą niż bez takiego szkolenia.
>
To jest scenariusz najgorszy z najgorszych.
Zakładający jednoczesnie jakies samobójcze chęci.
>> Pozostaje grupa kretynów ktorym nie przemówisz - ale jaki ona stanowi
>> %?
>>
>> no chyba ze zakładasz, ze ci co jezdza jak wariaci to wiedza ze
>> jezdza jak wariaci ale jezdza BO TAK!
>
> Są i tacy.
>
Moim zdaniem bardzo niewielki procent.
To typowi samobójcy.
Reszta to brak umiejetnosci + niewiedza.
>> Ja mimo wszystko nie wierze w samobójcze zapędy kierowców. Zabić sie
>> moza na wiele innych sposobów nie ryzykując przykucia do łóżka przez
>> reszte zycia.
>
> Przecież oni nie myślą, że cokolwiek im się stania, ba nie myślą też,
> że mogą ponieść konsekwencje tego co się stało innym...
> Oglądałeś materiał z "otwarcia"?
>
No własnie.
wiec jak pokazesz zakres niekompetencji to dalsze wyciaganie wniosków
bedzie postepowac jak u normalnego człowieka.
>>> Wszystkich to się nie da - nigdzie i nigdy. Zwróć uwagę, że ja
>>> pisałem o szkoleniach dla kierowców w trakcie kursu i weryfikacji
>>> tego jak reagują. J.F z Tomaszem Pyrą nagle wymyślili, że takie
>>> szkolenie można robić nie wcześniej niż po roku, tymczasem z nawet z
>>> materiału otwarcia wynika, że wypadki to najczęściej zdarzają się w
>>> pierwszym roku i mowa była o UK, a nie Polsce.
>>
>> No to trzeba ograniczyc jazde tych w pierwszym roku.
>
> Jednak nie oglądałeś materiału
>
>> Gdzies ktos opisywał taki system.
>> Pewnie, ze mozna czesc tego umiescic juz na kursie, ale na kursie
>> wszystko jest takie nowe, ze trudno mi uwierzyc, ze kursant wiele z
>> tego zapamieta.
>
> Z materiałów wpływających dość skutecznie na psychikę? Tak, to w
> połączeniu z pokazaniem technicznych aspektów prowadzenia może mieć
> pozytywny skutek.
>
Jestem jak najbardziej za tego typu programami.
>> Co do badan - to niespecjalnie wierze w skutecznosc takowych. Ot
>> dodatkowa możliwośc zarobku dla lekarzy a kto bedzie chciał to i tak
>> dostanie zaswaidczenie.
>
> Jakich badań? Psychologicznych? Ja o czymś takim nie pisałem. Pisałem
> za to o ocenie psychiki kierowcy, ale nie w postaci syntetycznych
> badań w gabinecie :(
Mozesz wyjasnic, o jaka ocene chodzi?
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.14 19:15 Shrek
- 17.02.14 19:19 Artur Maśląg
- 17.02.14 19:38 Artur Maśląg
- 17.02.14 19:51 Shrek
- 17.02.14 19:55 mk4
- 17.02.14 20:01 mk4
- 17.02.14 20:02 Artur Maśląg
- 17.02.14 20:23 Shrek
- 17.02.14 20:28 Artur Maśląg
- 17.02.14 20:34 Shrek
- 17.02.14 20:45 Artur Maśląg
- 17.02.14 22:36 John Kołalsky
- 17.02.14 22:40 John Kołalsky
- 17.02.14 22:50 Tomasz Pyra
- 17.02.14 23:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?