-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
<5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
<ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
<12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
<ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@4...net>
<5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
<pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
<53011425$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
<cdto3gw1xvp0$.833xru7on7gd.dlg@40tude.net>
<53012381$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sun, 16 Feb 2014 22:18:20 +0100
Message-ID: <17rugtcfgu7qb$.1fp9snowzq1oi$.dlg@40tude.net>
Lines: 141
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.47.61
X-Trace: 1392585501 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2214 83.25.47.61:60608
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6527
X-Received-Body-CRC: 879302668
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524361
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 16 Feb 2014 21:44:42 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>> Hamowania uczy się hamując, szybkiej jazdy uczy się szybko jeżdżąc,
>> wyprzedzania uczy się wyprzedzając itd...
>
> Hmmm, czy nadal mowa o normalnej cywilnej jeździe? Bo ja tutaj
> widzę "szybką jazdę", "gwałtowne hamowania" itd.
> Coś mi to stoi w konflikcie z bezpieczną jazda w warunkach cywilnych...
Kiedyś się bezpieczna jazda w warunkach cywilnych kończy i zaczyna
uzależniać przeżycie od posiadania niestandardowych umiejętności, bez
znaczenia czy u sprawcy czy u pozostałych uczestników.
>> Kierowca który ma ambicję jeździć szybko, który jeździ szybko i agresywnie,
>
> Aha, takiemu to trzeba ukróć "ambicje", a nie kształtować jego
> umiejętności w zakresie tych wyczynów na drogach publicznych.
Tylko takie ukrócenie nie jest takie proste.
A dużo łatwiej przestrzega się ograniczeń których sens się rozumie, czy
takich które samemu się sobie narzuca.
> Jak chce to nie się bawi na zamkniętych trasach...
Ale on np. woli kupić sobie zaawansowany antyradar i jeździć obok Ciebie...
I co mu zrobisz? Bo policja nic.
>
>> Umiejętności będzie miał zapewne wyższe, natomiast oczywiście pewnie będzie
>> jeździł bardziej niebezpiecznie.
>
> Otóż to - w przekonaniu o własnych super umiejętnościach po kursie...
Też się tego obawiałem, dopóki takich kursów nie obejrzałem.
Raczej nie dają one takiego przeświadczenia, a wręcz przeciwnie.
>>> Skoro nie było żadnego zagrożenia, to jaki ma sens ocena ich zachowań
>>> w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?
>>
>> Tak jak każdy trening.
>
> LOL - w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?
Oczywiście.
Manewry samochodem nie różnią się pod tym względem od sznurowania butów.
Albo się umie, albo nie. I w sytuacji stresowej nigdy nie wyjdzie to tak
dobrze jak na spokojnie.
>> Skoro w warunkach treningowych ktoś nie potrafi hamować, to w sytuacji
>> zagrożenia życia nie da rady tym bardziej.
>
> Twoje przekonanie jest niestety fałszywe. Ludzie różnie reagują w
> obliczu prawdziwego zagrożenia, a taka symulacja wielu nie powie o
> tym, co zrobią później i czy będą się stosować do zaleceń.
Z całą pewnością w sytuacji stresowej mogą zareagować najwyżej gorzej niż
na spokojnie.
Bardzo niewielka szansa że w obliczu silnego stresu ktoś zareaguje lepiej
niż na treningu.
>>> Jaki ma sens skuteczniejsze hamowanie, skoro skuteczne jest
>>> wystarczające?
>>
>> W każdym wypadku do którego dochodzi, jednak nie było wystarczające.
>
> Ba, a do wypadków dochodzi z powodu nieskutecznego hamowania?
To kto jest sprawcą to nie jest tak ważne, istotne że wielu wypadków
udałoby się uniknąć, albo ich skutki byłyby mniejsze gdyby skuteczność
hamowania była lepsza.
>> Gdyby umiejętność prawidłowego hamowania była powszechna, wypadków mogłoby
>> być mniej.
>
> Bardzo fajna teoria - wypadków by było mniej (a nie mogło być), gdyby
> ludzie częściej myśleli o innych i jeździli spokojniej, a nie przez
> naukę skuteczniejszego hamowania u "szybkich i bezpiecznych".
Oczywiście, ale jak już będziesz sobie jechał 50km/h i "znikąd" pieszy Ci
wyskoczy Ci pod maskę, to w zależności od Twoich umiejętności zależy czy
gość tam zginie czy może go tylko poobija.
>>> No to żyjesz w niewiedzy, skoro 15 lat temu w Polsce było to
>>> sprzedawane w sumie dość powszechnie.
>>
>> Jakoś ani Vectra 2004,(...)
>
> To jakaś parchata ta Vectra, że ma pełne wyposażenie, a BAS nie ma...
Widocznie, zepsuta pewnie ;)
>>> Dużo dobrego było ze zmiany metod szkolenia kierowców, a nie wysyłania
>>> ich na takie kursy.
>>
>> A czym jest kurs jak nie metodą szkolenia?
>
> Taki kurs? Niespecjalnie. Kierowców to najpierw trzeba uczyć szacunku
> do innych i poprawnego zachowania się na drodze, a nie gwałtownego
> hamowania i poślizgów.
Ale oni są pełni szacunku do innych i uważają że szybka jazda to poprawne
zachowanie, bo twierdzą że potrafią to robić bezpiecznie.
Można im pokazać że nie potrafią i że nie jest to bezpieczne i to
wystarczy.
>>> Większość zdaje sobie sprawę z takich ograniczeń i kursów ekstra nie
>>> potrzebują.
>>
>> No jednak ilość wypadkó pokazuje, że niezbyt.
>
> Wręcz przeciwnie - liczba wypadków świadczy i tym, że młodzi kierowcy
> są niebezpieczniejsi nie z braku technicznym umiejętności, a z braku
> szacunku do innych i z przekonania o własnej doskonałości.
A owszem.
Jaki masz inny pomysł odwiedzenia ich od przekonania o własnej
doskonałości?
> Podstawą
> jest szkolenie (w gruncie rzeczy psychologiczne)
Psychologiczne? I oni wtedy zrozumieją że pomimo że "wszyscy wokoło jeżdżą
szybko i bezpiecznie", to oni nie powinni?
> i stosowny nadzór
> nad ich wyczynami na drogach.
No póki co nadzór się uwstecznia - coraz większy nacisk na urządzenia łatwo
wykrywalne i obezwładnialne przez kierowców którzy planują szybką jazdę.
> Szacunek do innych (i do siebie samego)
> wtedy przychodzi z czasem - szkolenie stricte techniczne niestety
> w tej materii niewiele wnosi, a wręcz może być szkodliwe...
Inne szkolenia z obsługi urządzeń też są szkodliwe?
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.14 22:20 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:22 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:33 Dykus
- 16.02.14 22:34 Dykus
- 16.02.14 22:34 Tomasz Pyra
- 16.02.14 22:52 mk4
- 16.02.14 22:54 John Kołalsky
- 16.02.14 22:59 John Kołalsky
- 16.02.14 23:10 John Kołalsky
- 16.02.14 23:10 Tomasz Pyra
- 16.02.14 23:15 Tomasz Pyra
- 16.02.14 23:24 John Kołalsky
- 16.02.14 23:54 Tomasz Pyra
- 17.02.14 00:22 John Kołalsky
- 17.02.14 00:32 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=