eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: "Młodzi kierowcy: licencja na zabijanie" to program ...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ldqbup$har$1@news.task.gda.pl>
    <5300b9a2$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ldql9m$al9$1@wieslauf.sub.de>
    <12kmo7dgkzbom.1ungh6kkslr1k$.dlg@40tude.net>
    <ldqpak$rmv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@4...net>
    <5300f5be$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5301087a$0$2218$65785112@news.neostrada.pl>
    <pwwl6ig4m5ee.i02qf3yhzqn9$.dlg@40tude.net>
    <53011425$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    <cdto3gw1xvp0$.833xru7on7gd.dlg@40tude.net>
    <53012381$0$2208$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 16 Feb 2014 22:18:20 +0100
    Message-ID: <17rugtcfgu7qb$.1fp9snowzq1oi$.dlg@40tude.net>
    Lines: 141
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.47.61
    X-Trace: 1392585501 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2214 83.25.47.61:60608
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6527
    X-Received-Body-CRC: 879302668
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2524361
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 21:44:42 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    >> Hamowania uczy się hamując, szybkiej jazdy uczy się szybko jeżdżąc,
    >> wyprzedzania uczy się wyprzedzając itd...
    >
    > Hmmm, czy nadal mowa o normalnej cywilnej jeździe? Bo ja tutaj
    > widzę "szybką jazdę", "gwałtowne hamowania" itd.
    > Coś mi to stoi w konflikcie z bezpieczną jazda w warunkach cywilnych...

    Kiedyś się bezpieczna jazda w warunkach cywilnych kończy i zaczyna
    uzależniać przeżycie od posiadania niestandardowych umiejętności, bez
    znaczenia czy u sprawcy czy u pozostałych uczestników.


    >> Kierowca który ma ambicję jeździć szybko, który jeździ szybko i agresywnie,
    >
    > Aha, takiemu to trzeba ukróć "ambicje", a nie kształtować jego
    > umiejętności w zakresie tych wyczynów na drogach publicznych.

    Tylko takie ukrócenie nie jest takie proste.
    A dużo łatwiej przestrzega się ograniczeń których sens się rozumie, czy
    takich które samemu się sobie narzuca.


    > Jak chce to nie się bawi na zamkniętych trasach...

    Ale on np. woli kupić sobie zaawansowany antyradar i jeździć obok Ciebie...
    I co mu zrobisz? Bo policja nic.


    >
    >> Umiejętności będzie miał zapewne wyższe, natomiast oczywiście pewnie będzie
    >> jeździł bardziej niebezpiecznie.
    >
    > Otóż to - w przekonaniu o własnych super umiejętnościach po kursie...

    Też się tego obawiałem, dopóki takich kursów nie obejrzałem.
    Raczej nie dają one takiego przeświadczenia, a wręcz przeciwnie.


    >>> Skoro nie było żadnego zagrożenia, to jaki ma sens ocena ich zachowań
    >>> w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?
    >>
    >> Tak jak każdy trening.
    >
    > LOL - w odniesieniu do rzeczywistych sytuacji?

    Oczywiście.
    Manewry samochodem nie różnią się pod tym względem od sznurowania butów.
    Albo się umie, albo nie. I w sytuacji stresowej nigdy nie wyjdzie to tak
    dobrze jak na spokojnie.


    >> Skoro w warunkach treningowych ktoś nie potrafi hamować, to w sytuacji
    >> zagrożenia życia nie da rady tym bardziej.
    >
    > Twoje przekonanie jest niestety fałszywe. Ludzie różnie reagują w
    > obliczu prawdziwego zagrożenia, a taka symulacja wielu nie powie o
    > tym, co zrobią później i czy będą się stosować do zaleceń.

    Z całą pewnością w sytuacji stresowej mogą zareagować najwyżej gorzej niż
    na spokojnie.
    Bardzo niewielka szansa że w obliczu silnego stresu ktoś zareaguje lepiej
    niż na treningu.

    >>> Jaki ma sens skuteczniejsze hamowanie, skoro skuteczne jest
    >>> wystarczające?
    >>
    >> W każdym wypadku do którego dochodzi, jednak nie było wystarczające.
    >
    > Ba, a do wypadków dochodzi z powodu nieskutecznego hamowania?

    To kto jest sprawcą to nie jest tak ważne, istotne że wielu wypadków
    udałoby się uniknąć, albo ich skutki byłyby mniejsze gdyby skuteczność
    hamowania była lepsza.

    >> Gdyby umiejętność prawidłowego hamowania była powszechna, wypadków mogłoby
    >> być mniej.
    >
    > Bardzo fajna teoria - wypadków by było mniej (a nie mogło być), gdyby
    > ludzie częściej myśleli o innych i jeździli spokojniej, a nie przez
    > naukę skuteczniejszego hamowania u "szybkich i bezpiecznych".

    Oczywiście, ale jak już będziesz sobie jechał 50km/h i "znikąd" pieszy Ci
    wyskoczy Ci pod maskę, to w zależności od Twoich umiejętności zależy czy
    gość tam zginie czy może go tylko poobija.

    >>> No to żyjesz w niewiedzy, skoro 15 lat temu w Polsce było to
    >>> sprzedawane w sumie dość powszechnie.
    >>
    >> Jakoś ani Vectra 2004,(...)
    >
    > To jakaś parchata ta Vectra, że ma pełne wyposażenie, a BAS nie ma...

    Widocznie, zepsuta pewnie ;)


    >>> Dużo dobrego było ze zmiany metod szkolenia kierowców, a nie wysyłania
    >>> ich na takie kursy.
    >>
    >> A czym jest kurs jak nie metodą szkolenia?
    >
    > Taki kurs? Niespecjalnie. Kierowców to najpierw trzeba uczyć szacunku
    > do innych i poprawnego zachowania się na drodze, a nie gwałtownego
    > hamowania i poślizgów.

    Ale oni są pełni szacunku do innych i uważają że szybka jazda to poprawne
    zachowanie, bo twierdzą że potrafią to robić bezpiecznie.
    Można im pokazać że nie potrafią i że nie jest to bezpieczne i to
    wystarczy.

    >>> Większość zdaje sobie sprawę z takich ograniczeń i kursów ekstra nie
    >>> potrzebują.
    >>
    >> No jednak ilość wypadkó pokazuje, że niezbyt.
    >
    > Wręcz przeciwnie - liczba wypadków świadczy i tym, że młodzi kierowcy
    > są niebezpieczniejsi nie z braku technicznym umiejętności, a z braku
    > szacunku do innych i z przekonania o własnej doskonałości.

    A owszem.
    Jaki masz inny pomysł odwiedzenia ich od przekonania o własnej
    doskonałości?

    > Podstawą
    > jest szkolenie (w gruncie rzeczy psychologiczne)

    Psychologiczne? I oni wtedy zrozumieją że pomimo że "wszyscy wokoło jeżdżą
    szybko i bezpiecznie", to oni nie powinni?

    > i stosowny nadzór
    > nad ich wyczynami na drogach.

    No póki co nadzór się uwstecznia - coraz większy nacisk na urządzenia łatwo
    wykrywalne i obezwładnialne przez kierowców którzy planują szybką jazdę.

    > Szacunek do innych (i do siebie samego)
    > wtedy przychodzi z czasem - szkolenie stricte techniczne niestety
    > w tej materii niewiele wnosi, a wręcz może być szkodliwe...

    Inne szkolenia z obsługi urządzeń też są szkodliwe?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: