  • 81. Data: 2021-02-15 08:16:41
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To chyba oczywiste, nie?

    Raczej nie. Ze wszystkich znanych mi opracowań wychodzi że w lato
    wydajność ogniw PV jest większa. Wiara czyni cuda, ale fizyki na ogól
    nie zmienia - jeśli tak to nazywamy to cudem. Z całym szacunkiem - nie
    sądzę, żeby do cudu doszło akurat na dachu stajni konia:P

    > Fakt, niezbyt pasuje do twojej porąbanej wizji,
    > sorry ale świat jest okrutny. Hint - zanim się spienisz, poczytaj co to
    > jest wydajność w przypadku FV.

    I na wzajem, bo odnoszę wrażenie, że ci się sprawność z wydajnością
    pojebała, ale się zesrasz a nie przyznasz;)

    Wydajność - ilość energii na wyjściu z jednostki (najczęście
    powierzchni) baterii. Sprawność - ilość energii na wyjśy przez energię
    dostarczoną na wejściu. Ciszę się, że mogłem pomóc. A teraz ciekawy
    jestem ile tyk kilowatogodzin koniu wyciągnął wczoraj.

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2021-02-15 08:21:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2021 08:16:41 +0100, Shrek napisał(a):

    > I na wzajem, bo odnoszę wrażenie, że ci się sprawność z wydajnością
    > pojebała, ale się zesrasz a nie przyznasz;)

    Poprawiłem się już. Ale powtórzę, w branży często na sprawność mówi się
    wydajność. Bywa to irytujące ale niestety prawdziwe. Ty, zamiast po
    prostu poprawić konika, napyskowałeś mu. Mi zresztą też. Ot, cały Shrek.
    meritum nie ważne, ważne żeby sobie popyskować.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 83. Data: 2021-02-15 08:21:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.02.2021 o 08:16, Shrek pisze:

    > Wydajność - ilość energii na wyjściu z jednostki (najczęście
    > powierzchni) baterii.

    W sumie też babola strzeliłem - nie baterii a ogniwa.

    --
    Shrek

  • 84. Data: 2021-02-15 08:24:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    >za jakieś 10 lat. Ceny
    > wyeksploatowanych trakcyjnie baterii będą przystępne na tyle że Kowalski
    > będzie mógł nawet olać energetykę i poprzestać na
    > powerpaku+FV+wiatraczek na dachu.

    TAk tu zostawię. Jak usenet będzie istniał w 2030 i przeżyjemy pandemię,
    to ci przypomnę.

    BTW - to mówisz, że samochód elektryczny to 10 lat i na zlom, bo cena
    baterii będzie zbliżona do nówki? Nowy ekologiczny jednorazowy świat.

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2021-02-15 08:29:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Poprawiłem się już.

    I co z tego jak potem wierzycie że w zimowe pochmurne dni fajnym
    pomysłem jest ładowanie elektryka fotowoltaiką, bo wyszło wam, ze jak
    słońca nie ma to żaden problem a nawet lepiej?

    Skoro rozmawiamy o technice, to skupmy się na technice i fizyce a nie
    wierze - i używajmy precyzyjnych argumentów technicznych a nie oskarżeń
    o ataki ideologiczne.

    > Ale powtórzę, w branży często na sprawność mówi się
    > wydajność.

    To źle się mówi i potem wychodzą z tego bzdury.

    > Ot, cały Shrek.
    > meritum nie ważne, ważne żeby sobie popyskować.
    Tak - poprawienie was to nie odniesienie się do meritum. Co do metirum
    to czekam na info ile wczoraj koniu naprodukował tej energii. Ciężka
    odpowiedź, bo napisał że prawie połowę tego co w słoneczny dzień latem.
    I teraz czy ma cudowne ogniwa, co słońca nie potrzebują, czy w lato tak
    kiepsko produkują;)

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2021-02-15 08:36:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.02.2021 o 07:23, Cavallino pisze:

    > Ke?
    > Nie przypominam sobie żebym się jakoś uzewnętrzniał na ten temat.
    > Albo coś źle zrozumiałeś, albo wymyślasz.
    >
    > O co konkretnie Ci chodzi?
    >
    > W każdym razie, jeśli pisałem o wyłączaniu elektrowni węglowych, to nie
    > chodziło mi o wyłączanie w celu ponownego rozruchu.
    > Tylko w cholerę i raz na zawsze.
    > I zastąpienia tego syfu czymś innym.
    mamy zimę 2021. czym chcesz zastąpić? Nad morzem są plakaty Polska wolna
    od atomu. Najpierw wytłumacz im, że jak tak naprawdę całkowicie
    _uwolnią_ polskę od atomu, to bardzo wielu pacjentów zakładu medycyny
    nuklearnej w Gliwicach umrze. potem przekonaj do dowolnej metody
    wytwarzania prądu, w ilościach nam dzisiaj potrzebnych.
    hint:
    jeśli wszyscy zdrowi ludzie, przesiądą sie z wielkich krążowników
    elektrycznych na jednoślady, energii zużyjemy mniej

    Które z dwóch powyższych, albo jakie inne rozwiazania razem z Myjkiem
    popieracie?

    bo obrażanie się na samochody spalinowe, wymyślanie na nie epitetów,
    zakaz wjazdu kilku z nich do centrum krakowa - nic nie zmieni.

    ToMasz

  • 87. Data: 2021-02-15 08:38:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2021 08:24:24 +0100, Shrek napisał(a):

    > TAk tu zostawię. Jak usenet będzie istniał w 2030 i przeżyjemy pandemię,
    > to ci przypomnę.
    Spoko, net nie zapomina :)

    > BTW - to mówisz, że samochód elektryczny to 10 lat i na zlom, bo cena
    > baterii będzie zbliżona do nówki? Nowy ekologiczny jednorazowy świat.
    Znowu bijesz pianę. Nie mówię "samochód" mówię "bateria". To chyba jest
    różnica, nie? Przypomnij sobie prawo Moore'a w odniesieniu do układów
    scalonych, ich wydajności i ceny. Za 10 lat nowa bateria będzie
    kosztowała najwyżej połowę tego co dziś i będzie miała dwa razy większą
    pojemność właściwą (czyli na kg wagi). Zatem, wyeksploatowana bateria
    będzie kosztowała najwyżej połowę tego co nowa czyli góra 1/4 ceny
    dzisiejszej baterii. Przy czym, te szacunki są nadzwyczaj ostrożne.
    Tak, wiem, sprawdzimy za 10 lat :)
    Tylko pamiętaj, dziś kupujesz procesor w sklepie za 1000 zł a za 2 lata
    go nie sprzedasz na Allegro nawet za dychę.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 88. Data: 2021-02-15 09:08:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-02-2021 o 08:36, ToMasz pisze:

    > mamy zimę 2021.

    Nic nie mówiłem o zastąpieniu tu i teraz albo jutro.
    Wystarczy mi że będzie taka wola, to i sposoby się znajdą.

    czym chcesz zastąpić? Nad morzem są plakaty Polska wolna
    > od atomu. Najpierw wytłumacz im

    Im to znaczy komu i czemu akurat nimi powinniśmy się przejmować?

    > Które z dwóch powyższych, albo jakie inne rozwiazania razem z Myjkiem
    > popieracie?

    W ogóle mnie to nie interesuje, pozostawiam to specom.
    Mnie interesuje tylko tyle, żeby nie palić węglem i śmieciami.

    > bo obrażanie się na samochody spalinowe, wymyślanie na nie epitetów,

    Ale to nie epitety, tylko czysta prawda.
    I nie obrażam się, bo ideologię mam gdzieś, myślę pragmatycznie.
    A wręcz dopuszczam swój SZYBKI powrót do spaliniaka, jeśli takie auta
    będą miały sens ekonomiczny.
    Bo jak na razie, ostatnio nasze państwo robi wszystko, żeby obrzydzić
    korzystanie z ev.

    I właśnie to mi się nie podoba - palmy węgiel i utrudniajmy jazdę ev.

  • 89. Data: 2021-02-15 09:10:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dnia Mon, 15 Feb 2021 08:16:41 +0100, Shrek napisał(a):
    Ty, zamiast po
    > prostu poprawić konika, napyskowałeś mu.

    Nie napyskował mi, bo i tak go nie czytam.
    Może sobie najwyżej popyskować z innymi ekskrementami, z którymi pływa.

  • 90. Data: 2021-02-15 10:48:35
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 15.02.2021 o 07:44, Shrek pisze:

    > O kufa - dopiero jak drugim razem przeczytałem to do mnie dotarło, bo
    > jednak mózg difoltowo stara się filtrować takie bzdury.
    >
    > To już naprawdę niezły poziom abstrakcji - wydajność PV w zimę większa
    > niż latem, bo nie ma upałów. Bierz połowę, albo lepiej idz na odwyk;)

    Coś jest na rzeczy