  • 71. Data: 2021-02-14 22:55:19
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-02-2021 o 21:08, Michal Jankowski pisze:

    > Natężenie promieniowania jest w południe w zimie jakieś 2-3 razy niższe
    > niż w lecie, ale dni są znacznie krótsze, więc z całego dnia w lecie bym
    > oczekiwał raczej 5 razy więcej albo i lepiej.

    Ale wydajność paneli znacznie lepsza, nie lubią upałów, chłodzenie
    dobrze im robi.

    > No i słonecznych dni
    > ostatnio jakoś mało.

    Dzisiaj akurat był.
    Ten rok jest faktycznie nietypowy, dużo zachmurzenia, ale słoneczny
    dzień w zimie to nie jest jakiś dziw nad dziwy.

  • 72. Data: 2021-02-15 00:13:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > I znowu założenie z dupy że każdy wyjeżdża 100kWh dziennie, gdy w
    > rzeczywistości jest to w mocnych porywach 30kWh. Resztę można współdzielić
    > tworząc rozproszony magazyn energii.
    ja Ci napisałem, że porównałem ilość prądu który został wyprodukowany w
    polsce w jakimś tam roku i ilość sprzedanego paliwa na stacjach
    benzynowych. zapomnij że ludzie kupowali pod koniec grudnia paliwo do
    kanistrów na pół roku. wyszło że gdyby CAŁĄ produkcje prądu puścić do
    elektrowozów - na życie zostaje parę procent!!!!
    kolega nie podał żadnego argumentu - więc jemu odpowiadasz bzdury, a
    mnie olałeś
    Cavalino jest w tym samym kościele co Ty. tyle że obydowoje macie
    sprzeczne poglądy co do możliwości rozruchu i zatrzymania elektrowni
    węglowych. nie żeby mi to jakoś mocno przeszkadzało, ale fajnie by było,
    jakbyśmy ustalili gdzie jeszcze się zgadzamy, a gdzie powstają różnice.
    Tyle że najpierw Wy, oczekujący cudów musielibyście ustalić jakieś
    stanowisko.
    jedno na pewno wiemy. nie da się mocą naszych elektrowni ogarnąć
    transportu jaki znamy dzisiaj. jednośladami moze- tak, ale jak już
    pisałem - to kwestia rezygnacji z komfortu.
    Prąd drożeje - i to jest fakt, nie opinia. z jakiego powodu? przecież
    elektrownie słoneczne są takie tanie, dofinansowywane i szybko się
    zwracają? wniosek - powinien tanieć!
    przed następnym postem, ustal proszę rozbieżności o których wspominam
    teraz i wcześniej. skończ akademickie dyskusje, wróć do realiów naszego
    świata. i nie mów proszę o smrodowozach. Dzisiaj w Polsce samochody
    elektryczne nie są ekologiczne. policz czy nie lepiej dla świata byłoby
    aby pracować blisko domów, zarabiać mniej, dojeżdżać rowerem. a raz na
    jakiś czas odpalić starego diesla, który może smrodzi dwa razy bardziej
    niż elektrownia węglowa, ale robi 5 tyś na rok, a nie np 50 tyś na
    prądzie z węgla

    ToMasz

  • 73. Data: 2021-02-15 00:24:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > PV zmniejszają szczyt letni (i dzięki temu mniej węgla idzie z dymem),
    > dodatkowo EV wykorzystują autokonsumpcję (czyli nie ładują się z węgla
    > tylko ze słońca), a później odbierają w zimie (lub w nocy) w dole
    > zapotrzebowania gdy węgiel i tak by poszedł z dymem jako gotowość do pracy.
    > Twoje twierdzenie było prawdziwe tylko gdyby ten prąd był CELOWO,
    > ponadplanowo, produkowany dla EV. Ale przy tym założeniu NIE JEST. Jest
    > wykorzystywany SPAD.

    akademickie dyskusje.
    szczyt mieliśmy parę dni temu. w tym fotowoltaika - prawie zero.
    Wybrałeś grzanie prądem, bo jesteś zwolennikiem grzania non stop całego
    domu, nie dla tego że to jest dobre dla planety, tylko dla tego że
    Ciebie na to stać. o ile wiem, za prąd nocą płacisz mniej, ale za to w
    ciągu dnia drożej (niż jendnotaryfowcy). Natomiast z Twojego opisu
    wyglada to tak ze raz Ty sobie robisz dobrze, a innym razem ktoś Tobie
    robi dobrze. na razie mamy ze słońca 1.2%. jak będie 10%, warunki się
    zmienią. w normalnym świecie, ludzie siedzieli by cicho i modlili by się
    żeby nic się nie zmieniło. a u nas trzeba drzeć ryja na cały regulator.
    w zasadzie nie wiadomo po co, ale trzeba.
    Skoro wierzysz w to co piszesz, powiedz mi proszę
    dla czego nie kwitną biznesy z powerwalami ładowanymi nocą i
    rozładowywanymi za dnia?

    ToMasz

  • 74. Data: 2021-02-15 06:21:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2021 o 22:55, Cavallino pisze:

    > Ale wydajność paneli znacznie lepsza, nie lubią upałów, chłodzenie
    > dobrze im robi.

    Nie odpowiedziałeś na pytanie.

    --
    Shrek

  • 75. Data: 2021-02-15 07:01:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.02.2021 o 00:13, ToMasz pisze:

> [...]
    > przed następnym postem, ustal proszę rozbieżności o których wspominam
    > teraz i wcześniej. skończ akademickie dyskusje, wróć do realiów naszego
    Ty faszysto, smierdzielu, hejterze;)

    --
    Shrek

  • 76. Data: 2021-02-15 07:23:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-02-2021 o 00:13, ToMasz pisze:

    > Cavalino jest w tym samym kościele co Ty. tyle że obydowoje macie
    > sprzeczne poglądy co do możliwości rozruchu i zatrzymania elektrowni
    > węglowych.

    Ke?
    Nie przypominam sobie żebym się jakoś uzewnętrzniał na ten temat.
    Albo coś źle zrozumiałeś, albo wymyślasz.

    O co konkretnie Ci chodzi?

    W każdym razie, jeśli pisałem o wyłączaniu elektrowni węglowych, to nie
    chodziło mi o wyłączanie w celu ponownego rozruchu.
    Tylko w cholerę i raz na zawsze.
    I zastąpienia tego syfu czymś innym.

  • 77. Data: 2021-02-15 07:44:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale wydajność paneli znacznie lepsza, nie lubią upałów, chłodzenie
    > dobrze im robi.

    O kufa - dopiero jak drugim razem przeczytałem to do mnie dotarło, bo
    jednak mózg difoltowo stara się filtrować takie bzdury.

    To już naprawdę niezły poziom abstrakcji - wydajność PV w zimę większa
    niż latem, bo nie ma upałów. Bierz połowę, albo lepiej idz na odwyk;)

    --
    Shrek

  • 78. Data: 2021-02-15 07:50:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2021 00:24:09 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Skoro wierzysz w to co piszesz, powiedz mi proszę
    > dla czego nie kwitną biznesy z powerwalami ładowanymi nocą i
    > rozładowywanymi za dnia?

    Ty jesteś ślepy i głuchy. Wpisz sobie w google "magazyn energii zwrot
    kosztów" i poczytaj. Przykładów jest aż nadto., choćby pierwszy z
    brzegu:
    https://www.gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/31
    141/dzieki-magazynowi-energii-tesli-australijczycy-z
    aoszczedzili-100-mln-zl
    Zaraz powiesz ale to nie w Polsce :) Spoko, w Polsce też już się
    połapali. Na razie są w budowie, działa jeden mały. No to pewnie powiesz
    - ale to nie prywatne. Prywatne będą jak ludzie zajeżdżą pierwsze
    baterie w swoich elektrykach czyli się zaczną za jakieś 10 lat. Ceny
    wyeksploatowanych trakcyjnie baterii będą przystępne na tyle że Kowalski
    będzie mógł nawet olać energetykę i poprzestać na
    powerpaku+FV+wiatraczek na dachu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 79. Data: 2021-02-15 07:53:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2021 07:44:26 +0100, Shrek napisał(a):

    > To już naprawdę niezły poziom abstrakcji - wydajność PV w zimę większa
    > niż latem, bo nie ma upałów.

    To chyba oczywiste, nie? Fakt, niezbyt pasuje do twojej porąbanej wizji,
    sorry ale świat jest okrutny. Hint - zanim się spienisz, poczytaj co to
    jest wydajność w przypadku FV.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 80. Data: 2021-02-15 08:12:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    To chyba oczywiste, nie? Fakt, niezbyt pasuje do twojej porąbanej wizji,
    sorry ale świat jest okrutny. Hint - zanim się spienisz, poczytaj co to
    jest wydajność w przypadku FV. Wielu używa tego terminu w sensie
    "sprawność".
    --
    Jacek
    -I hate haters-