  • 51. Data: 2021-02-14 09:14:27
    Temat: Re: Mix energetyczny w Polsce
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2021 o 08:59, Budzik pisze:

    > Ale gdzie? W Polsce?
    > A co z krajami gdzie jest ich juz wiecej i tez działają?

    A gdzie jest ich więcej i ile procent, to podyskutujemy.

    Patrzę, że w 2019 było ich całe 8 milionów na świece. Szkoda że pinokio
    nie odalił naszego miliona bo byśmy planetą zatrzęśli;)

    Od razu uprzedzę fakty - norwegia ma 320 tys z około 3 milionów aut.
    Dużo, ale dalej tylko trochę ponad 10%. No i trochę mają inne warunki
    niż my. Odpowiednikiem norweskiego posiadacza tesli, który mieszka na w
    domku na wsi pod miastem i dojeżdza 30 km do pracy bez korków jest
    janusz ze wsi na podlasiu, który nigdzie nie jeździ bo jest na rencie a
    do sklepu chodzi na piechotę;)

    --
    Shrek

  • 52. Data: 2021-02-14 11:42:30
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 11.02.2021 o 10:24, Cavallino pisze:
    /.../
    > A jaki to ma związek z tematem?
    > Już abstrahując od tego, że to nieprawda, bo np. możemy zamienić je na
    > napędzane innymi paliwami i uruchamiać w miarę potrzeb.
    > Wszystko będzie lepsze od smrodzenia syfem z węgla.

    Taki, że na miotle będziesz jeździł. Albo przyczepka z silnikiem
    ładującym akumulatory.

  • 53. Data: 2021-02-14 11:43:11
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.02.2021 o 06:19, Cavallino pisze:
    /.../
    > Zapętliłeś się?
    > To odpowiem pięknym za nadobne:
    > A co za różnica, czy on weźmie fizycznie elektrony z fotowoltaiki, czy
    > jego sąsiad, a w zamian elektrony dla sąsiada trafią do akumulatora?

    Jakiego akumulatora?

  • 54. Data: 2021-02-14 11:49:02
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.02.2021 o 11:45, J.F. pisze:
    /.../
    > Aczkowiek ... jesli dzieki fotowoltaice mozna w dzien nie wlaczyc jednej
    > elektrowni weglowej, i w nocy tez jej nie wlaczac ... oszczednosc jest.
    >
    > Poki EV malo, bo jak sie bedzie chcialo 10 mln w nocy ladowac :-)

    Jak zmagazynujesz energie z paneli na noc?

  • 55. Data: 2021-02-14 11:54:02
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /..../
    > 2. Rozmawiając o EV i przywołując rozmaite niedoskonałości a to samych
    > EV a to rodzaju energii do ich napędu, zapewne celowo pomijasz fakt że
    > obecna sytuacja jest przejściowa. Przejście jest konieczne z nadzwyczaj
    > ważnego powodu. Do osiągnięcia stanu docelowego potrzeba lat.

    Stan docelowy jest taki:
    Zimą fotovoltaika nie pracuje, wiatraki zamarzają i też nie pracują.
    Trzeba je ogrzewać energią z elektorwni weglowej.

    Czy elektrownie wodne też podlegają zamarzaniu? To trzeba ustalić.

    Autka na prąd potrzebują więcej prądu.

    I do przemieszczania zostaje miotła.
    Wg. mnie to są celowe działania.

  • 56. Data: 2021-02-14 11:55:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2021 o 11:49, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 12.02.2021 o 11:45, J.F. pisze:
    > /.../

    > Jak zmagazynujesz energie z paneli na noc?

    Będzie miał dwie tesle - jedną będzie w dzień jeżdzić a druga ladował. A
    w nocy z tej drugiej będzie ładował pierwszą;)

    --
    Shrek

  • 57. Data: 2021-02-14 11:59:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Feb 2021 11:54:02 +0100, Smok Eustachy napisał(a):

> [...]
    > Trzeba je ogrzewać energią z elektorwni weglowej.
    >
    > Czy elektrownie wodne też podlegają zamarzaniu? To trzeba ustalić.

    Zapomniałeś wspomnieć o swoim rozumie, który też najwyraźniej zamarzł :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 58. Data: 2021-02-14 12:17:07
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.02.2021 o 13:38, Myjk pisze:
    > Fri, 12 Feb 2021 11:12:46 +0100, J.F.
    /.../
    > Nie ma czegoś takiego jak mniej prądu. Dlatego teraz się pali w nocy mimo
    > że nie potrzeba, bo w dzień musi być. Rozwiązaniem są banki energii i
    > eliminacja konwencjonalnych elektrowni na węgiel zastępując je
    > elektrowniami na gaz.

    A gaz bedzie z gazowania węgla.

  • 59. Data: 2021-02-14 12:26:47
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > Zapomniałeś wspomnieć o swoim rozumie, który też najwyraźniej zamarzł :)

    Kapitulujesz intelektualnie w konfrontacji z niezbitymi faktami.

  • 60. Data: 2021-02-14 12:31:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Feb 2021 19:56:46 +0100, J.F.

    > Albo choc milion ..

    Tak, tak, dodaj jeszcze że ten cały milion będzie zapieprzać ze średnią
    prędkością 140/h to wtedy z pewnością teza będzie prawdziwa.

    > Bo ja za gruby jestem i nie moge tak duzo obiadow :-P

    Rekuperację będziesz mieć lepszą. :P

    > U nas niepredko, gdzies tam na swiecie moze zobaczymy wczesniej.

    Z pewnością w naszym ciemnogrodzie prędko to nie nastąpi.

    > Ale jest. I albo bedzie "ciemnosc widze", albo trzeba uruchamiac
    > elektrownie, aby go zaspokoic.
    > I to nie bedzie juz elektrownia OZE, bo swiatlo i wiatr wlasnie
    > zamieraja ..

    Nadal nie jest to wina EVów tylko bytowego zapotrzebowania.

    > Nie - dlatego ze to cholernie duze ilosci energii.

    Banki nie mają mieć pojemności aby magazynować energię na noc jak zabraknie
    OZE, tylko podtrzymać sieć do momentu kiedy nie rozpędzą się bardziej
    konwencjonalne elektrownie -- co spowodowałoby niższe spalanie, a więc
    mniejszą emisję.

    > Chociaz ... milion baterii Tesli po 100kWh to 100GWh ... starczyloby
    > na pare godzin, a milion ... chcemy w koncu ze 20 mln tych EV.

    I znowu założenie z dupy że każdy wyjeżdża 100kWh dziennie, gdy w
    rzeczywistości jest to w mocnych porywach 30kWh. Resztę można współdzielić
    tworząc rozproszony magazyn energii.

    > Tylko Tesla sama doszla do wniosku, ze to sie nie oplaca, bo sie
    > baterie za szybko degraduja ...

    Nie degradują się jeśli pracują w odpowiednim zakresie. Poza tym baterie to
    nie są jedyne banki energii.

    > No ale jak elektrownie beda na gaz, to i samochody
    > beda jezdzily na gaz.

    Bo elektrownie na gaz, dzięki temu że relatywnie szybko "wstają" (patrz
    współpraca z bankami energii) mają tylko WSPOMAGAĆ konwencjonalne
    elektrownie oraz OZE a nie być podstawowym źródłem prądu.

    > To po cholere jakies elektrownie i baterie - samochody
    > moga byc od razu napedzane gazem.

    Skoro mogą, to czemu już wszystkie nie są? Fakt, moi rodzice zajechali
    swojego Opla (20 lat) i wyjechali właśnie Dusterem z salonu z fabryczną
    instalacją gazową. No i będą jeździć na gazie.

    > Wyjasnijmy cos sobie - elektrownie weglowe musza pracowac caly czas,
    > bo rozpalanie i rozruch trwa dlugo, nie mozna wylaczyc na kilka
    > godzin.
    >
    > Elektrownie gazowe maja rozruch szybki, i zakres regulacji spory -
    > wiec nie musza produkowac niepotrzebnego pradu.

    Przecież właśnie o tym w kółko piszę w odniesieniu do peaków z których ty
    robisz taki wielki problem. Tymczasem zapas mocy, pomimo tch "rekordów"
    nadal jest i nadal będzie. Wszystko się rozbija o to aby energii, która
    jest przeznaczona na zapas mocy, tracić jak najmniej.

    > Tak namawiasz, to przeciez wszytkich przekonasz.

    Nie kłam, znowu, nikogo nie namawiam. Zadaję kłam temu co tutaj wypisują
    właściciele trutek spalinowych, a którzy za wszelką cenę próbują wmówić że
    EV pogrążą system energetyczny. Nie zrobią tego, a jak się je zaprzęgnie do
    magazynowania (bo ponownie powtarzam, to że samochód ma baterię 100kWh nie
    znaczy, że codziennie się taką ilość energii zjeżdża), to będzie kolejny
    plus, bo nie trzeba będzie budować specjalnych magazynów bo będą magazyny
    rozproszone i jeszcze będzie pewnie można na tym trochę zarobić (no bo
    skoro operator nie będzie musiał budować swoich banków, to będzie miał kasę
    aby taki bank energii dzierżawić).

    > A nagle czy powoli - problem wystapi, tyle tylko, ze moze do tego
    > czasu zbudujemy inne elektrownie.

    Nie występuje w innych krajach, gdzie EV jest wielokrotnie więcej, tym
    bardziej nie wystąpi i u nas.

    > Czyli dobrze robie, ze wcale takim fanbojem nie jestem ? :-)

    Jesteś ignorantem, to nigdy nie jest dobre.

    > Ale ropa sie kiedys skonczy i to dla wszystkich, choc to tez bedzie
    > stopniowe :-)

    Bardzo odkrywcze.

    > Ale z jakiej elektrowni chcesz ladowac swoj samochod?
    > Weglowej, gazowej, olejowej, slonecznej, wiatrowej, wodnej, atomowej ?

    Nie było tu dyskusji o rodzaju elektrowni tylko o cenie prądu.
    Jak zwykle odwracasz kota ogonem.

    --
    Pozdor
    Myjk