  • Data: 2013-04-08 20:14:36
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-08 10:42, J.F pisze:
    > Użytkownik "RobertRędziak" napisał w
    > On Thu, 4 Apr 2013 19:56:48 +0200, J.F
    >
    > Ale to drobnica, lepszego silnika od nowa nie chcialo im sie
    > zaprojektowac :-)

    O czym Ty piszesz - raz, że były lepsze silniki do Poloneza
    (nawet takie miałem prywatnie i były produkowane), a dwa, że jak
    najbardziej sporo pracy włożono w nowe projekty, które do produkcji
    seryjnej z różnych przyczyn nie trafiły.

    > No, waly ... pamietam taki czas gdy widzialem kilka poldkow na poboczu z
    > urwanym walem.

    A ja widywałem sierry na poboczu - cholera wie dlaczego. Tak,
    niesprawne. Wały też były różne i tak naprawdę problem z ukręcaniem
    pojawił się w K16 i w silniejszych wersjach, gdzie ktoś założył
    wał standardowy.

    > A skrzynia - znaczaco inna, czy kola o jeden zabek inny ?

    Nie jestem w stanie na obecną chwilę stwierdzić, czy to była nasza
    rodzima konstrukcja itd. (ale zmian było sporo w stosunku do tego co
    było w 125) Z całą pewnością zasadniczo się różniła od skrzyń włoskich
    montowanych do włoskich silników 1.6/1.8/2.0 DOHC, które na szerszą
    skalę nie trafiły do naszych samochodów.

    > Tak czy inaczej - drobiazgi.

    Taki drobiazg - tylny most. Konstrukcja w pełni rodzima i 100x
    lepsza od fiatowskiego pierwowzoru.