-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Michoo <m...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Date: Wed, 03 Apr 2013 12:44:27 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 50
Message-ID: <kjh1mc$11s$1@mx1.internetia.pl>
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<6m6fu5z2u01m$.fgu4kxnit8fw$.dlg@40tude.net>
<18biqeibbbjpn.59bafju6z7nn$.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<6kylmqp0133x.1osortvfe8clu$.dlg@40tude.net>
<18r09x7xg6ztb$.m9cxlbr8zn7f.dlg@40tude.net>
<wdoa1jxmni6s$.1s1dk5e5dfcb2.dlg@40tude.net>
<vmw5lxjqdqxu.1trxuykfmb37t$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<nfy8xhbrh5ix.1bfmzkwx55h1k$.dlg@40tude.net>
<1...@p...pl.invalid>
<cz1afjj4ybnc$.m06e76r5vdd9$.dlg@40tude.net>
<kjfs5b$7sd$1@mx1.internetia.pl> <kjgugr$pm0$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1364986380 1084 83.238.197.12 (3 Apr 2013 10:53:00 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Apr 2013 10:53:00 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <kjgugr$pm0$1@node1.news.atman.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.11) Gecko/20121123
Icedove/10.0.11
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487762
[ ukryj nagłówki ]On 03.04.2013 11:57, szufela wrote:
>> Hmm, to może ja coś źle robię?
>
> niewatpliwie :)
>
>> Ale jak hamuję "awaryjnie" bo np. tir postanowił mnie zepchnąć to walę
>> z buta sprzęgło i hamulec jednocześnie
>
> Wydluzasz sobie droge hamowania.
Czemu?
>
>> [*] Raz, żeby nie trzeba było dodatkowo hamować silnika,
>
> dlaczego nie ?
Obserwacja - po puszczeniu gazu samochód zwalnia wolniej niż po
wciśnięciu hamulca.
Wniosek 1 - silnikiem hamuje się słabiej niż hamulcami ergo w trakcie
ostrego hamowania silnik dodatkowo napędza koła.
Wniosek 2 - w trakcie hamowania bez wciśniętego sprzęgła hamulce muszą
dodatkowo wyhamować masę wirującą, więc mają większą energię do
rozproszenia - przy tej samej sile wydłuża to drogę.
>
>> dwa, że tak uczyli na kursie, żeby nie zgasić silnika i nie stracić
>> wspomagania.
>
> to chyba kurs dla blondynek ;)
Człowiek po kursie nie umie jeszcze jeździć. Umie w miarę nie stwarzać
zagrożenia na drodze. Człowiek po kursie, któremu nagle w trakcie
hamowania pada wspomaganie kierownicy jest niebezpieczny dla siebie i
otoczenia.
>
>> Trzy, że można wtedy łatwo zmienić biegi i w razie potrzeby przyspieszyć.
>
> To mozesz zrobic w dowolnym momencie
W normalnej sytuacji mogę, ale niestety nie jestem na tyle dobrym
kierowcą, żeby panicznie hamując, próbując ogarnąć poślizg jeszcze
sprawnie operował sprzęgłem i drążkiem.
--
Pozdrawiam
Michoo
Następne wpisy z tego wątku
- 03.04.13 13:00 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 13:27 Jakub Witkowski
- 03.04.13 13:30 Wicio
- 03.04.13 13:35 h.w.d.p.
- 03.04.13 13:47 Artur Maśląg
- 03.04.13 14:13 h.w.d.p.
- 03.04.13 14:30 Michoo
- 03.04.13 14:46 Artur Maśląg
- 03.04.13 14:48 h.w.d.p.
- 03.04.13 15:25 Axel
- 03.04.13 15:27 RoMan Mandziejewicz
- 03.04.13 15:38 tá´Ź
- 03.04.13 15:51 h.w.d.p.
- 03.04.13 16:09 szufela
- 03.04.13 19:10 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-24 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-24 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=