  • 471. Data: 2013-04-09 09:57:03
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 09 Apr 2013 00:31:06 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    [ciach]
    430 wierszy, po 11 linii odstępów.
    czy nie można wyciąć tego do czego się odnosicie.

    PS: nie dotyczy kogutka bo on ma nas w dupie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 472. Data: 2013-04-09 10:32:13
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-09 09:09, J.F pisze:

    > Aha, czyli o ile dobrze zrozumialem, to o swietnosci polskiej
    > motoryzacji ma dowodzic zaprojektowanie obudowy sprzegla ?

    To chyba coś źle zrozumiałeś - zresztą ja nigdzie nie pisałem o tym,
    że nasza motoryzacja to jakaś specjalnie wybitna była. Była na miarę
    naszych możliwości i pewne rzeczy były całkiem dobre.

    > Czy tez nie bylo potrzeby jej projektowac, skoro juz ktos to zrobil ?

    Były silniki, których projektować nie trzeba było (miały nawet być
    używane powszechnie), były też nowe konstrukcje.

    > A wszyscy tak robia ... jakos coraz to nowe silniki powstaja na swiecie.

    No powstają. Ciekawe czemu wiele samochodów różnych marek ma w zasadzie
    te same silniki? Do Poloneza trafił np. stary dobry XUD9A? W zasadzie
    z tego samego silnika korzystała Toyota w Corollach (oczywiście nie
    tylko).

    > Produkcja czego ? Innego silnika, na licencji ?

    Innych silników na licencji.

    > No ale kto go zalozyl ?

    To nie mnie pytaj. Ja w swoim miałem fabrycznie montowany inny niż
    dostępny za rogiem. A w samym FSO to ciekawe rzeczy widziałem :)

    > Nie mowie nie, aczkolwiek chetnie bym sie dowiedzial jak to z tymi
    > mostami bylo :-)

    W archiwum grupy było nie raz. W skrócie - most "kwadratowy" (ten nowy,
    choć tak naprawdę to on był od początku w Polonezie jeżeli dobrze
    pamiętam) był polskiej konstrukcji, trwały, odporny na obciążenia
    i niestety 'trudny' w regulacji - jak wył to trzeba było reklamować.

  • 473. Data: 2013-04-09 10:33:22
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-05 17:01, h.w.d.p. pisze:

    > http://otomoto.pl/fiat-125p-fiat-126-bambino-polonez
    -C28532777.html

    :)

  • 474. Data: 2013-04-09 13:48:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 9 Apr 2013 00:03:48 +0200, J.F. napisał(a):

    > No, o tych skodach to mozna by sie troche rozpisac. Niezbyt pozytywnie
    > :-)

    W porównaniu z czym, przepraszam? Z produkcją demoludów?

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 475. Data: 2013-04-09 13:49:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 9 Apr 2013 09:17:38 +0200, J.F napisał(a):

    > W sumie ten F125 nie byl taki zly. Polonez tez nie.

    No nie był. Tylko, że w 1967 roku. Poldek to tak w 1977.

  • 476. Data: 2013-04-09 15:00:51
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "DoQ" <p...@d...gmail.com> wrote in message

    > Może jednak odniesiesz się do twierdzenia że Polonez to tak na prawdę
    > nadal FIAT 125p, a FIAT 125 to samochód na bazie _włoskiej_ licencji?

    Tu wrzucę linka do zdjęcia z moich zasobów (a konkretnie kolekcji zdjęć
    "samochodowych"), po wielu latach je znalazłem i ze zdziwieniem zobaczyłem
    zdjęcie, które pojawiło się w gazecie długo przed premierą Poloneza:
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/2kxvoEidDszRYE
    wMbhIw6tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    --
    Axel

  • 477. Data: 2013-04-09 15:21:27
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-09 15:00, Axel pisze:
> [...]
    > https://picasaweb.google.com/lh/photo/2kxvoEidDszRYE
    wMbhIw6tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    https://www.google.pl/search?source=ig&rlz=&q=fiat+1
    37&oq=fiat+137&gs_l=igoogle.3..0l2j0i30l8.150.1786.0
    .3028.8.7.0.1.1.0.148.818.1j6.7.0...0.0...1ac.1.Moo2
    z6yTIpo

    Znane od dawna.

    Tu masz fotkę Poloneza, który 'przyjechał z Włoch; i jeszcze się
    sporo różnił o tego co weszło do produkcji:
    http://www.imcdb.org/vehicle_352826-FSO-Polski-125PN
    -1975.html

  • 478. Data: 2013-04-09 16:26:06
    Temat: Re: Mit zajebistych hamulc?w w Polonezie
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-04-09 15:00, Axel pisze:

    > Tu wrzuc? linka do zdj?cia z moich zasob?w (a konkretnie kolekcji zdj??
    > "samochodowych"), po wielu latach je znalaz?em i ze zdziwieniem zobaczy?em
    > zdj?cie, kt?re pojawi?o si? w gazecie d?ugo przed premier? Poloneza:
    > https://picasaweb.google.com/lh/photo/2kxvoEidDszRYE
    wMbhIw6tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    Alex, pold wyglądał zbyt normalnie (ówczesnie) jak na dzieło polskich
    inżynierów ;)

    Pozdr.

  • 479. Data: 2013-04-09 18:16:51
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 08 Apr 2013 22:29:42 +0200, DoQ <p...@d...gmail.com>
    wrote:

    > Tak, gdybym urodził się w USA a nie w Polsce to byłbym dziś gubernatorem
    > Kalifornii...

    Skoro tak cierpisz w tej frustrującej Polsce, to co tu jeszcze
    robisz?

    RR.
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 480. Data: 2013-04-09 18:51:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-04-09 18:16, Robert Rędziak pisze:

    > Skoro tak cierpisz w tej frustrującej Polsce, to co tu jeszcze
    > robisz?

    Oby tam nie spotkał znienawidzonego Poloneza, ponieważ jakaś liczba ich
    tam trafiła :) Dzięki super jednostce napędowej ekspansja na rynku
    amerykańskim/kanadyjskim legła w gruzach (normy spalin) :)