-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
Date: Tue, 09 Apr 2013 10:32:13 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 54
Message-ID: <kk0jmo$i5v$1@node2.news.atman.pl>
References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
<kjebhc$tbv$1@node2.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<kjefqf$8qa$1@node1.news.atman.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<kjepfl$c5l$1@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<kjk9nl$9oj$1@node1.news.atman.pl> <kjkaea$n7a$1@mx1.internetia.pl>
<515db32d$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
<kjkcjs$vcl$2@mx1.internetia.pl>
<515db5bc$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
<kjkd7c$1in$2@mx1.internetia.pl>
<515db828$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<kjke22$4ri$1@mx1.internetia.pl>
<515dbcd4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
<515dbee1$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@a...wkurw.org>
<51628306$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
<5163090e$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
<16qqxjf4l7lqn$.127q44oeq259w$.dlg@40tude.net>
<kk0au6$9k5$1@node2.news.atman.pl>
<5163be9a$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1365496344 18623 159.253.247.138 (9 Apr 2013 08:32:24
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Apr 2013 08:32:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <5163be9a$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2488559
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-04-09 09:09, J.F pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
> W dniu 2013-04-08 23:40, J.F. pisze:
>>>>> Ale to drobnica, lepszego silnika od nowa nie chcialo im sie
>>>> zaprojektowac :-)
>>>> O czym Ty piszesz - raz, że były lepsze silniki do Poloneza
>>>> (nawet takie miałem prywatnie i były produkowane)
>>> W Polsce produkowane ? Jakie, gdzie ?
>> Po co projektować od nowa i produkować na miejscu, skoro są
>> gotowe projekty i linie montażowe? Wszyscy tak robią.
>
> Aha, czyli o ile dobrze zrozumialem, to o swietnosci polskiej
> motoryzacji ma dowodzic zaprojektowanie obudowy sprzegla ?
To chyba coś źle zrozumiałeś - zresztą ja nigdzie nie pisałem o tym,
że nasza motoryzacja to jakaś specjalnie wybitna była. Była na miarę
naszych możliwości i pewne rzeczy były całkiem dobre.
> Czy tez nie bylo potrzeby jej projektowac, skoro juz ktos to zrobil ?
Były silniki, których projektować nie trzeba było (miały nawet być
używane powszechnie), były też nowe konstrukcje.
> A wszyscy tak robia ... jakos coraz to nowe silniki powstaja na swiecie.
No powstają. Ciekawe czemu wiele samochodów różnych marek ma w zasadzie
te same silniki? Do Poloneza trafił np. stary dobry XUD9A? W zasadzie
z tego samego silnika korzystała Toyota w Corollach (oczywiście nie
tylko).
>> Zresztą sama produkcja miała być, ale decyzje polityczne
>> były inne.
>
> Produkcja czego ? Innego silnika, na licencji ?
Innych silników na licencji.
>> A czytać potrafisz? Wały były różne.
>
> No ale kto go zalozyl ?
To nie mnie pytaj. Ja w swoim miałem fabrycznie montowany inny niż
dostępny za rogiem. A w samym FSO to ciekawe rzeczy widziałem :)
> Nie mowie nie, aczkolwiek chetnie bym sie dowiedzial jak to z tymi
> mostami bylo :-)
W archiwum grupy było nie raz. W skrócie - most "kwadratowy" (ten nowy,
choć tak naprawdę to on był od początku w Polonezie jeżeli dobrze
pamiętam) był polskiej konstrukcji, trwały, odporny na obciążenia
i niestety 'trudny' w regulacji - jak wył to trzeba było reklamować.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.13 10:33 Artur Maśląg
- 09.04.13 13:48 Adam Płaszczyca
- 09.04.13 13:49 Adam Płaszczyca
- 09.04.13 15:00 Axel
- 09.04.13 15:21 Artur Maśląg
- 09.04.13 16:26 DoQ
- 09.04.13 18:16 Robert Rędziak
- 09.04.13 18:51 Artur Maśląg
- 09.04.13 19:08 tá´Ź
- 09.04.13 21:22 DoQ
- 09.04.13 21:26 DoQ
- 09.04.13 21:56 tá´Ź
- 09.04.13 21:56 J.F.
- 09.04.13 21:59 tá´Ź
- 09.04.13 22:06 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS