eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMit zajebistych hamulców w PolonezieRe: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mit zajebistych hamulców w Polonezie
    Date: Tue, 09 Apr 2013 10:32:13 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 54
    Message-ID: <kk0jmo$i5v$1@node2.news.atman.pl>
    References: <51597a33$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <kjebhc$tbv$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kjefqf$8qa$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kjepfl$c5l$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <kjk9nl$9oj$1@node1.news.atman.pl> <kjkaea$n7a$1@mx1.internetia.pl>
    <515db32d$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <kjkcjs$vcl$2@mx1.internetia.pl>
    <515db5bc$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <kjkd7c$1in$2@mx1.internetia.pl>
    <515db828$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <kjke22$4ri$1@mx1.internetia.pl>
    <515dbcd4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <515dbee1$0$1246$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@a...wkurw.org>
    <51628306$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <5163090e$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <16qqxjf4l7lqn$.127q44oeq259w$.dlg@40tude.net>
    <kk0au6$9k5$1@node2.news.atman.pl>
    <5163be9a$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1365496344 18623 159.253.247.138 (9 Apr 2013 08:32:24
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Apr 2013 08:32:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <5163be9a$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2488559
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-04-09 09:09, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    > W dniu 2013-04-08 23:40, J.F. pisze:
    >>>>> Ale to drobnica, lepszego silnika od nowa nie chcialo im sie
    >>>> zaprojektowac :-)
    >>>> O czym Ty piszesz - raz, że były lepsze silniki do Poloneza
    >>>> (nawet takie miałem prywatnie i były produkowane)
    >>> W Polsce produkowane ? Jakie, gdzie ?
    >> Po co projektować od nowa i produkować na miejscu, skoro są
    >> gotowe projekty i linie montażowe? Wszyscy tak robią.
    >
    > Aha, czyli o ile dobrze zrozumialem, to o swietnosci polskiej
    > motoryzacji ma dowodzic zaprojektowanie obudowy sprzegla ?

    To chyba coś źle zrozumiałeś - zresztą ja nigdzie nie pisałem o tym,
    że nasza motoryzacja to jakaś specjalnie wybitna była. Była na miarę
    naszych możliwości i pewne rzeczy były całkiem dobre.

    > Czy tez nie bylo potrzeby jej projektowac, skoro juz ktos to zrobil ?

    Były silniki, których projektować nie trzeba było (miały nawet być
    używane powszechnie), były też nowe konstrukcje.

    > A wszyscy tak robia ... jakos coraz to nowe silniki powstaja na swiecie.

    No powstają. Ciekawe czemu wiele samochodów różnych marek ma w zasadzie
    te same silniki? Do Poloneza trafił np. stary dobry XUD9A? W zasadzie
    z tego samego silnika korzystała Toyota w Corollach (oczywiście nie
    tylko).

    >> Zresztą sama produkcja miała być, ale decyzje polityczne
    >> były inne.
    >
    > Produkcja czego ? Innego silnika, na licencji ?

    Innych silników na licencji.

    >> A czytać potrafisz? Wały były różne.
    >
    > No ale kto go zalozyl ?

    To nie mnie pytaj. Ja w swoim miałem fabrycznie montowany inny niż
    dostępny za rogiem. A w samym FSO to ciekawe rzeczy widziałem :)

    > Nie mowie nie, aczkolwiek chetnie bym sie dowiedzial jak to z tymi
    > mostami bylo :-)

    W archiwum grupy było nie raz. W skrócie - most "kwadratowy" (ten nowy,
    choć tak naprawdę to on był od początku w Polonezie jeżeli dobrze
    pamiętam) był polskiej konstrukcji, trwały, odporny na obciążenia
    i niestety 'trudny' w regulacji - jak wył to trzeba było reklamować.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: