  • Data: 2010-04-01 14:09:36
    Temat: Re: Miśkowe pułapki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Apr 2010 13:46:37 +0200, Michał Gut wrote:
    >ok cacy ale oni nie dostana wiecej jak zbiora wiecej mandatow - to powinno
    >sie moim zdaniem zmienic. tak wiem ze strzeklam sobie w stope na pms mowiac
    >takie rzeczy. Jakby dostawali kase za mandaty w 100% to policja byla by
    >dobrze wyposazona

    zapominasz o drugiej stronie zdarzenia - jak policja sie za dobrze
    wyposazy, to drogi sprzet stanie sie bezuzyteczny, bo kierowcy zaczna
    jezdzic przepisowo :-)

    >a z wypadkami byloby tak jak wczechach jak nalozyli drakonskie karuy za
    wykroczenia.
    >zacytuję:
    >Jak wskazuje przykład naszych południowych sąsiadów, do zmniejszenia skali
    >niebezpiecznych zachowań kierowców, które są przyczyną większości wypadków,
    >może się przyczynić zaostrzenie kar za wykroczenia drogowe.

    Czyz nie jest ciekawe ze nie pisza o ilosci wypadkow, tylko o
    "zmniejszenia skali niebezpiecznych zachowań" ?

    No dobra, wypadkowosc im spadla znacznie.

    >Kierowcy w Czechach wprawdzie nie są zadowoleni z nowych przepisów,
    >ale nawet najwięksi krytycy nowych regulacji nie mogą polemizować z
    >liczbami. A ich wymowa jest oczywista. Podczas weekendów ginie teraz na
    >czeskich drogach 3-8 osób. W poprzednich latach ginęło w weekend nawet 20
    >osób.

    Czekaj, z kiedy jest ten artykul ? data niby 2006-08-31, to kiedy
    wprowadzili nowe przepisy i czy juz sie dalo odczuc spadek ?

    Kolejne zaostrzenie przepisow mialo miejsce chyba w lipcu 2007 -
    wprowadzono tez wtedy obowiazkowe swiatla, i wypadkow znow drasycznie
    ubylo, tylko nie wiadomo czemu.

    >Podobnie jak ministerstwo zdrowia, również czeski resort
    >transportu wyliczył 500 milionów koron oszczędności w lipcu.

    A to z jakiego tytulu ? Wplyw z mandatow ?

    >okresie wakacyjnym czeski budżet, na skutek obowiązywania drakońskiego
    >kodeksu drogowego, mógł zaoszczędzić równowartość ponad 300 milionów
    >złotych.

    A ktos potrafi powiedziec o ile spadly skladki OC w Czechach ? :-)

    >http://wiadomosci.polska.pl/specdlapolski/article,%
    28Nie%29_bezpieczne_drogi,id,237091.htm

    Z ciekawostek - u nich jak przybywa samochodow to przybywa wypadkow, a
    u nas ubywa :-)

    Tak czy inaczej, to wszystko sie sprowadza do jednego podstawowego
    pytania: czy tego naprawde sami chcemy. Jak myslisz, czy jesli jade
    120-150 zamiast 90, to dlatego ze marzy mi sie wypadek ?

    Sa tez znane bardzo ciekawe statystyki z Montany :-)

    J.