  • Data: 2012-02-03 12:51:47
    Temat: Re: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przy takich cenach to już zdecydowanie albo kupić wtyczkowy za 5PLN
    > albo zrobić samemu. Na przykład na tej podstawie:
    > http://www.feryster.pl/polski/der-215.php?lang=pl
    > http://www.feryster.pl/polski/PDFFiles/der215.pdf
    > PCB 81x35mm

    Jak się robi coś hobbystycznie to wtyczkowy można dać. Do zabudowy w
    warunkach przemysłowych to takie rozwiązanie odpada. Można dać zasilacz
    na szynie ale koszty te same co lutowanego a wymaga miejsca na zabudowę
    w skrzynce. Pisałem na podstawie własnych doświadczeń i założyłem, że
    skoro pytek chce zasilacz do wlutowania to znaczy, że nie che wtyczkowego.

    > Cena hurtowa (dla firm) kitu, czyli elementów indukcyjnych, PC i
    > sterownika poniżej 17PLN netto. Do tego dochodzi kilka elementów za
    > jakies 5-10 PLN i zasilacz gotowy.

    Jak robiłem prototyp urządzenia to nie chciałem wchodzić w uczenie się
    projektowania przetwornic i skupiłem się na swojej specjalności, czyli
    pomiary z wykorzystaniem mikrokontrolera. Po roku dojrzałem do tego żeby
    zrobić własny zasilacz. Jest i działa, w znacznym stopniu dzięki pomocy
    Twojej i kilku osób z Ferystera. ATSD gdzie w Polsce kupić DPA425 w
    obudowie TO-263-7C aby zasilacz 48V AC (TOP255Y) zaadoptować do
    zasilania z 24V DC?

    Podsumowując: Masz rację, że docelowo lepiej dać własny zasilacz, ale na
    etapie prototypu, zasilacz lutowany do pcb pozwala skupić się na
    wykonaniu i uruchomieniu podstawowej funkcjonalności urządzenia. Potem
    można nawet nie zmieniać reszty płytki i zaprojektować zasilacz na
    miejscu tego lutowanego.

    --
    pozdrawiam
    MD